×


תפריט נגישות

מחירון עקירת שיניים

מחפש לדעת כמה עולה עקירת שן רגילה? עקירת שן בינה כירורגית? רופא שיניים מומלץ לעקירות שיניים?

 

כמה עולה עקירת שיניים?

כמה עולה

ברוכים הבאים לאתר כמה עולה, ריכזנו עבורכם מחירון עקירת שיניים מעודכן לשנת 2023 ולאחריו מדריך צרכנות נבונה בשם : כל מה שצריך לדעת לפני ביצוע עקירת שן.

 

המחירון נכתב ע"י צוות אתר כמה עולה, כל המחירים נאספו על ידנו מאתרי אינטרנט של מרפאות שיניים מומלצות לעקירת שיניים בישראל, מדובר על טווח מחירים מהזול ביותר ועד למחיר היקר ביותר לאותו שירות.

 

ייעוץ והצעת מחיר לעקירת שיניים, ללא עלות וללא התחייבות!

חוסכים לך זמן וכסף!

 

באתרנו שירות החוסך את הצורך לחפש עקירת שיניים, שירות בקש הצעת מחיר הינו ללא עלות וללא התחייבות, משאירים את הפרטים כאן באתר ועד 3 רופאי שיניים מומחים לעקירת שיני בינה, יחזרו אליכם טלפונית לייעוץ והצעות מחיר, בדרך זו תקבלו תשובות לכל שאלה שיש לכם ועל הדרך תעשו גם השוואת מחירים.

 

סוגי טיפולי עקירת שיניים וטווחי מחירים

מחירון מומלץ

מחירון עקירת שיניים עודכן בתאריך 17.05.23

ט.ל.ח

 

סוג הטיפול והמחיר המומלץ

 

עקירת שן רגילה
300-450 ₪

 

עקירת שן בינה
500-600 ₪

 

עקירת שן כירורגית
500-700 ₪

 

 


כל מה שצריך לדעת לפני ביצוע עקירת שן


לפני ואחרי עקירת שיניים מה מומלץ לעשות ומה לא והאם יש סיכונים?

 

עקירת שן היא טיפול כירורגי שמטרתו לסלק את השן הפגועה. הטיפול מתבצע רק במקרים שלא ניתן לשקם או לשמור על השן. אין ספק כי עקירת שן היא אחד הטיפולים המפחידים ביותר אך לפעמים צריך לבצע את הטיפול וכן לא מומלץ לדחות אותו.

 

במרבית המקרים מתבצעת העקירה לאחר הרדמה מקומית אך במידה וחוששים מהטיפול ניתן לבצעו תחת הרדמה כללית. לפני ביצוע העקירה צריך המטופל לעבור צילום רנטגן ולפעמים יש צורך בבדיקת CT או בצילום פנורמי – באמצעות הבדיקות הללו יהיה ניתן לאבחן את המצב ולוודא כי העקירה היא האופציה היחידה וכי לא ניתן להציל את השן בדרכים אחרות.

 

במרבית המקרים לא צריכים אנשים בריאים לבצע הכנות נוספות אך במידה ומודבר על אדם שיש לו סיכוי לפתח דלקת מסתמי לב עליו ליידע את הרופא כדי לקבל אנטיביוטיקה לפני הטיפול. במידה ולאדם יש היסטוריה של בעיות בקרישת דם יהיה עליו לעבור בדיקות דם כדי לבדוק את תפקודי הקרישה משום שיש לו סיכויים גבוהים יותר לסבול מדימום.


לפעמים צריך לעקור – מתי יש צורך לעקור שן?

 

סיבות לעקירת שן

 

ישנן מגוון סיבות אשר עשויות לגרום לפגיעה בשן ולהוביל לעקירה- הסיבה הנפוצה ביותר היא כאשר המטופל סובל מעששת בשיניים, העששת אשר נוצרת בעקבות חיידקים וחוסר במינרלים וויטמינים להם זקוקה השן גורמת לשן להירקב ולמות. כאשר מזניחים את השיניים ולא מקפידים לנקות אותן באמצעות משחת שיניים ותכשירים נוספים החיידקים נשארים בפה ומצטברים. העששת גורמת לכאב ומכיוון שבמרבית המקרים אי אפשר לשקם את השן הרקובה צריך לעקור אותה.

 

סיבות נפוצות נוספות הן מחלת חניכיים אשר פוגעת בשן וגורמת לכאבים חזקים ושיני בינה – שיני הבינה עלולות לפגוע בפעילות הפה ולהפריע להתפתחותו ולטיפולים. עקירת שיני הבינה מונעת סיבוכים שעלולים להיווצר בעתיד.

 

במקרים מסוימים עולה מחשבה לעקור גם שיני חלב, חשוב לדעת כי לא מומלץ לבצע עקירת שן חלב משום שלשיני החלב יש תפקיד חשוב- הן שומרות על המקום בלסת ומסייעות לשיניים הקבועות לבקוע במקום הנכון, בשל הסיבות הללו מומלץ לטפל בשן חלב במקום לעקור אותה. במידה ולא ניתן לטפל בשן חשוב לשמור לה מקום כדי שלא יהיה צורך בטיפול יישור שיניים מסובך בהמשך. חשוב לדעת כי לאחר עקירת השן נשארות הרקמות פצועות. במידה והילד סובל מדימום מספר שעות לאחר העקירה רצוי שיבלע את הרוק, ינשוך ספוגית ולא ירק בחוזקה או יגרגר נוזל בפה. לאחר 24 שעות מביצוע הטיפול יתחיל המקום להחלים וכדי לאפשר לרקמה לסגור את המקום של העקירה רצוי לתת לילד מאכלים רכים, קרים ופושרים כמו גלידות ומעדנים.


איך מתבצע טיפול עקירת שיניים?

מה ההבדל בין עקירה כירורגית לבין עקירת שן רגילה?

 

טיפול עקירת שיניים יכול להתבצע על ידי כל רופאי השיניים אך במידה ומדובר על מצב מורכב כמו למשל- שן בינה כלואה או שיניים כלואות שעשויות להיות ממוקמות ליד עצבי הפנים וכו' יש לפנות אל מומחה בתחום כירורגיית הפה והלסת.

 

לפעמים צריך המטופל לבצע צילום CT כדי לאבחן היכן מצויה השן ביחס לסינוס המקסילרי או העצבים.

 

טיפולי עקירת שיניים מתבצעים במרפאות שיניים סטריליות. לפני הטיפול מקבל המטופל זריקת הרדמה מקומית. בעת ביצוע עקירת שיניים משתמש הרופא במלקחיים דנטליות, אוחז את הקצה של השן ומטלטל אותו עד שהשן יוצאת. לאחר שהשן יצאה מפעיל הרופא לחץ מקומי על המקום כדי לעצור את הדימום.

 

במהלך טיפול עקירה כירורגית מבצע הרופא חתך בחניכיים ומוציא את השן עם הרקמה שתומכת בה. לאחר מכן, הוא תופר את החתך באמצעות תפרים שנספגים. הטיפול מתבצע בהרדמה מקומית, הרדמה כללית או סדציה ונמשך כ- 30 דקות.


סיכונים של טיפול עקירת שן


לטיפול עקירת שיניים יש סיכונים- ראשית, עלול הטיפול לפגוע בתעלת העצב ולגרום לאובדן חוש הטעם באופן מלא או חלקי. (מדובר על מקרה חריג). שנית, עלולה להופיע נפיחות מקומית כתוצאה מפגיעה ברקמה. סיכון שלישי הינו חדירה לסינוסים- מצב זה עלול להיווצר כאשר פיסה של שן מתנתקת ועוברת לחלל הסינוס המקסילרי, במקרים אלו יש לשטוף את הסינוס ולהוציא את פיסת השן.


עקירת שיני בינה


אצל מרבית האנשים צומחות שיני הבינה בגילאי 17-24 אך יש אנשים שאין להם שיני בינה. במרבית המקרים השיניים לא גורמות לבעיות אך במקרים בהם לא נשאר מספיק מקום הן הופכות לשיני בינה כלואות או שיני בינה מוחזקות, מצבים אלו עשויים לגרום לכאבים. כאשר יש שן בינה כואבת יש לעקור אותה- בצורה זו ניתן להפחית את הכאבים. במידה ויהיה ניסיון לקחת אנטיביוטיקה אשר יכולה לסייע לדלקות עשויים הסימפטומים לשוב כך שרק עקירת השן תפסיק כאבים בשן בינה.

 

לפני עקירת שן הבינה מבצע הרופא הרדמה ולאחר שהיא משפיעה הוא מרחיב את המקום בו נמצאת השן (המכתש) ומשתמש במלקטת (הרופא יכול להשתמש גם בצבת או פלייר מיוחדים). באמצעות המכשיר מזיז הרופא את השן הטוחנת עד שניתן להוציא אותה. אם קשה להוציא את השן יבצע הרופא חתך בחניכיים וסביר שיוציא קצת מהעצם של הלסת. לאחר שהשן תצא הוא יוכל לתפור את הפצע (במידה ויהיה צורך בכך). עקירת שיני בינה עשויה להמשך בין מספר דקות עד 20 דקות.

 

לאחר הטיפול צריך המטופל להימנע מלעיסה באזור המטופל ולא לצרוך מאכלים ומשקאות חמים שעלולים לגרום לצריבה. במידה ובוצעה הרדמה כללית יש להזמין הסעה. לאחר כמה שעות תתחיל הלסת להתאושש. כדי להקל על התחושה ניתן להשתמש במשככי כאבים (אין להשתמש באספירין משום שהוא עשוי להגביר את הדימום), משחות לטיפול, שטיפת פה בבית (יש לשטוף את הפה בעדינות) ואנטיביוטיקה, לפעמים יהיה צורך במעקב. במידה והתפרים בהם השתמש הרופא אינם מתכלים צריך להגיע אל המרפאה לאחר שבוע כדי שיוסרו.


תופעות לוואי של עקירת שיני בינה


לאחר עקירת שן בינה – כמה זמן לוקח להחלים מטיפול עקירת שיניים?

 

תופעות הלוואי לאחר עקירת שן בינה עשויות להיות סחרחורת לאחר הרדמה. כמו כן, עשויים להופיע שטפי דם בפנים, קשיחות בלסת וכאבים בלסת. התופעות יתחילו להיחלש לאחר שלושה ימים מיום הטיפול ויחלפו לאחר שבועיים לכל היותר. כמו כן, עשויה להופיע נפיחות בצדי הפנים, בעיניים, מסביב לפה ובלחיים, הנפיחות תופיע רק ביום שלאחר הטיפול וניתן לטפל בה באמצעות קומפרסים מקרח. במידה ויש כאבים קלים ניתן לקחת טילנול כל 4-6 שעות או איבופרופין 200 מ"ג כל 6-8 שעות. במידה והכאבים חזקים ניתן לבקש מהרופא מרשם לתרופה. יש לציין כי תרופות עם מרשם עלולות לגרום לרפיון תגובות וטשטוש ולכן אין לשתות משקאות חריפים, לעבוד עם מכונות ולנהוג. אם הכאבים ממשיכים יש להגיע אל הרופא.

 

נוסף על כך, עלול המטופל לסבול מבחילות והקאות, הסיבה לכך תהיה שילוב בין גורמים שונים- ביניהם: קיבה ריקה, בליעת דם, שימוש בתרופות וכו', לכן יש לשתות ולאכול לפני בליעת תרופות ולשתות משקאות לא מדוללים שמכילים חלב. אם יש דימום, הפרשה מקומית, כאבים חזקים או חום יש לפנות אל הרופא באופן מידי. במידה ויש דלקת או זיהום עשוי הרופא להמליץ על שימוש באנטיביוטיקה.

 

לבחור רופא שיניים מקצועי, מנוסה ואמין


אם אתם מעוניינים לבצע עקירת שן טוחנת, עקירת שן בינה, עקירה לאחר כישלון של טיפול שורש, עקירה כירורגית לשן בינה וכו', יהיה עליכם לפנות אל רופא שיניים מקצועי לעקירת שן. רופא שיניים מקצועי יהיה בעל מקצוע שסיים את לימודי רפואת השיניים, עבר הכשרות והסמכות, קיבל רישיון, חבר בהסתדרות רופאי השיניים ובעל ניסיון רב. כמו כן, יעבוד הרופא עם אסיסטנטית מנוסה ושיננית מקצועית, ישמור על סטריליות בקליניקה, יספק שירותי חירום ויהיה סבלן ואדיב- כך שהמטופל יוכל לשאול כל שאלה ולקבל מענה מלא. מעבר לזאת, יגבה הרופא מחיר סביר. מומלץ להשוות בין המחיר שגובה המרפאה ובין המחירים בשוק. ניתן למצוא את המידע על ידי הקלדת המשפטים: "עלות עקירת שיניים", "עקירת שן השוואת מחירים" או "מחיר עקירת שן" בשורת החיפוש. מומלץ לבחור מומחה עקירת שיניים שגובה מחיר ממוצע.


בדרך אל רופא השיניים עוצרים לבדוק, לבחון ולקבל המלצות


המלצות מחברים, מכרים, קרובי משפחה, קולגות וכו'

 

תוכלו למצוא את רופא השיניים המתאים על ידי קבלת המלצות מחברים, קרובי משפחה, קולגות או מכרים. כיום, ניתן להיעזר גם ברשת החברתית- פייסבוק ולפנות אל חברים או לחפש דפי עסק של רופאי שיניים (דפי העסק עשויים להכיל קישור לאתר, תמונות, חוות דעת ולייקים- יש להתייחס אל כל הנתונים הללו).

 

הסביבה תוכל להמליץ לכם על רופאי שיניים מקצועיים ועדינים שמספקים הסברים לכל אורך העקירה ומבצעים אותה בצורה הטובה ביותר. כמו כן, יוכלו הסובבים שלא התמזל מזלם וקיבלו טיפול אצל רופא שיניים שאינו מקצועי להזהיר אתכם ולמנוע מכם סבל ותסכול.


לגלוש באתרי האינטרנט


נוסף על כך, תוכלו לקבל מידע על רופאי שיניים איכותיים באמצעות האינטרנט. בחינת אתרים של רופאי שיניים תאפשר לכם להרחיב את הידע ולבצע בחירה נכונה. תוכלו למצוא את האתרים על ידי הקלדת המשפטים: "עקירת שן המלצות", " מרפאת שיניים מומלצת לעקירת שיניים", " מומחה שיקום פה מומלץ" וכו' בשורת החיפוש. כאשר תבחנו את האתרים זכרו לבדוק את כל הקריטריונים הדרושים- ביניהם- רישיונו של הרופא, לימודיו, ההכשרות שעבר, עובדי המרפאה הנוספים, הניקיון במרפאה, המחירים, שירותים במצב חירום וכו'.


לגלוש בפורומים – (רק בבקשה אל תפחידו אותי!)


מעבר לזאת, תוכלו לגלוש בפורומים שעוסקים ברופאי שיניים ועקירות שיניים. תוכלו להקליד את המשפטים: "עקירת שן בינה כלואה פורומים" או "שחזור שן חסרה פורום" (במידה ואלו הבעיות מהם אתם סובלים") ותוכלו להקליד את המשפט- "טיפולי שיניים- עקירת שיניים פורומים" וכו'. גולשי הפורומים יוכלו להמליץ לכם על רופאי שיניים מקצועיים אשר עובדים בעיר שלכם, מספקים שירות במקרה חירום, גובים מחירים הוגנים וכו'. כמו כן, יוכלו הגולשים לענות לכם על שאלות שונות כמו למשל: "כמה עולה עקירת שן?", "האם עקירת שן בינה החלמה מלווה בכאב?", "כמה זמן נמשכת עקירה רגילה?" ועוד.


הולכים לטיפול


לאחר שתקבלו את המידע הדרוש- תקבלו המלצות וחוות דעת מהסביבה הקרובה ומגולשי הפורומים, תבחנו אתרים שונים של רופאי שיניים ותערכו השוואת מחירים תוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה ולהתחיל בטיפול. השתדלו שלא לדחות את הטיפול- כאשר אנו דוחים משהו אנו עלולים לחשוש ממנו יותר ולכן מומלץ פשוט לקבוע תור ולסיים עם זה.