×


תפריט נגישות

תביעת ביטוח רכב

 

מחפשים שירותי עורך דין ביטוח? רוצים לדעת מה עושה עורך דין הוצאה לפועל במיקרים של תביעת ביטוח רכב?

 

 

ברוכים הבאים לאתר כמה עולה, כאן ניתן לקרוא מדריך בנושא תביעת ביטוח רכב, לקבל ייעוץ מקצועי, המלצות והצעות מחיר ללא התחייבות מעורכי דין ביטוח מומלצים בישראל.

 

 

מדריך תביעת ביטוח רכב

 

ביטוח רכב כולל שלושה סוגים של ביטוחים. הסוג הראשון הוא ביטוח חובה, הביטוח השני הוא ביטוח צד ג' והביטוח השלישי הוא ביטוח מקיף.

 

המטרה של ביטוח החובה היא לספק כיסוי מפני נזקי גוף ונפש. נזקים אלו עלולים להיגרם לנהג, לנוסעים שנמצאו ברכב בעת התאונה או להולכי הרגל.

 

ביטוח חובה כשמו – הינו חובה ומכאן שאסור לנהוג ברכב ללא ביטוח חובה בתוקף. ביטוח צד ג' מכסה על הנהג במקרה שהוא גרם נזק לרכב אחר.

 

מחיר הביטוח תלוי בפרמטרים שונים, ביניהם: סוג הרכב, נתוני הנהג המרכזי ונתוני נהגים נוספים שמשתמשים ברכב (שמידה שישנם).

 

הביטוח השלישי – ביטוח מקיף לרכב, מכסה על המבוטח בפני נזקים שעלולים להיגרם לרכבו ומפני נזקים שעלולים להיגרם לרכב צד ג'. ביטוח זה כולל ביטוח צד ג' ומכסה על נזקים שנגרמו בשל תאונות, גניבות, שריפות ומצבים נוספים. סכום הפיצויים שתשלם חברת הביטוח על ביטוח מקיף יקבע בהתאם למידת הנזק. לכל פוליסה יש תנאים שונים, תנאים אלו מושפעים בעיקר ממחיר הביטוח. כמו כן יכול המבוטח לרכוש כיסויים נוספים, כמו למשל: תיקון שמשות ושירותי גרירה.

 

תאונה שגרמה לנזקים לרכב

 

במקרה שחלה תאונת דרכים בין שני רכבים והתאונה לא נגרמה באשמתם, יכולים המבוטחים להגיש תביעה לחברת הביטוח שלהם, התביעה תוגש בשל הנזקים שספגו הרכבים.

 

במקרה שרכב אחר גרם לתאונה, יכולים המבוטחים לתבוע את חברת הביטוח ממנה רכש הנהג הפוגע ביטוח מקיף או ביטוח צד ג'. כמו כן, יכולים הנהגים לתבוע את הנהג שגרם לפגיעה.

 

במקרה שהנהג הפוגע רכש רק ביטוח צד ג', תכסה חברת הביטוח על תביעה שהוגשה נגדו בגין נזקים שנגרמו לרכבים האחרים. יחד עם זאת, חברת הביטוח לא תכסה על נזקים שהתאונה גרמה לרכבו.

 

תאונה שגרמה לנזקי גוף

 

במקרה שאחד הנהגים נפגע בגופו, חובה להשאיר את הרכבים במצב הקיים ולצלצל למשטרה. כמו כן, על הנהגים להעביר את פרטיהם אחד לשני, לרבות את הפרטים של הרכב ושל הביטוחים. הפרטים שצריכים להינתן הינם: שמה של חברת הביטוח, פרטיו של הנהג והמספר של פוליסת הביטוח. במקרה שהיו לתאונה עדים, יש לצרף את הפרטים שלהם.

 

כיצד לקבל את הפיצויים מחברת הביטוח?

 

כדי לקבל את הפיצויים מחברת הביטוח, צריך הנהג לשוחח עם מחלקת התביעות של חברת הביטוח בה הוא מבוטח ולעדכן אותה על התרחשותה של תאונת הדרכים. על המבוטח למסור למחלקת התביעות את הפרטים הבאים: מיקום התאונה, השעה המדויקת בה התרחשה התאונה, הגורם לתאונה או הגורמים לתאונה, הרכבים שהיו מעורבים בתאונה ופרטים נוספים.

 

במקרה שחברת הביטוח מסרבת לקבל את התביעה, יש לפנות אל עורך דין שמתמחה בתביעות ביטוח רכב. חברת הביטוח עשויה להציג סיבות שונות לדחיית תביעה, סיבות אלו עשויות שלא להיות מוצדקות.

 

חשוב מאוד לשמור את כל המסמכים שרלוונטיים לתביעה, את המסמכים הללו יש להציג בפני עורך הדין. במידה שיהיה צורך במסמכים נוספים, ינחה עורך הדין את המבוטח ויבקש ממנו מסמכים רלוונטיים נוספים. כמו כן, יבחן עורך הדין את הנימוקים שהציגה חברת הביטוח לדחיית התביעה ויספק ייעוץ מקצועי בנוגע להתנהלות התביעה. בעזרת עורך הדין יוכל המבוטח לחסוך זמן ותסכול,  לממש את זכויותיו ולהגדיל את סיכוייו לקבל את הפיצויים שמגיעים לו.

 

מחירון עורך דין ביטוח

 

ייעוץ ראשוני בחינם מעורך דין לענייני תביעות ביטוח רכב

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.