×


תפריט נגישות

מחירון שיניים תותבות

מחפש לדעת כמה עולה שיניים תותבות? רופאי שיניים מומלצים לשיניים תותבות?

 

כמה עולה שיניים תותבות?

כמה עולה

ברוכים הבאים לאתר כמה עולה, ריכזנו עבורכם מחירון שיניים תותבות מעודכן לשנת 2023 ולאחריו מדריך צרכנות נבונה בשם : כל מה שצריך לדעת לפני שעושים טיפולי שיניים תותבות.

 

המחירון נכתב ע"י צוות אתר כמה עולה, כל המחירים נאספו על ידנו מאתרי אינטרנט של מרפאות שיניים מומלצות לטיפולי שיניים תותבות בישראל, מדובר על טווח מחירים מהזול ביותר ועד למחיר היקר ביותר לאותו שירות.

 

ייעוץ והצעת מחיר לשיניים תותבות, ללא עלות וללא התחייבות!

חוסכים לך זמן וכסף!

 

באתרנו שירות החוסך את הצורך לחפש שיניים תותבות, שירות בקש הצעת מחיר הינו ללא עלות וללא התחייבות, משאירים את הפרטים כאן באתר ועד 3 מרפאות שיניים יחזרו אליכם טלפונית לייעוץ והצעות מחיר, בדרך זו תקבלו תשובות לכל שאלה שיש לכם ועל הדרך תעשו גם השוואת מחירים.

 

סוגי שיניים תותבות וטווחי מחירים

מחירון מומלץ

מחירון שיניים תותבות עודכן בתאריך 14.05.23

ט.ל.ח

 

סוג הטיפול והמחיר המומלץ

 

תותבת כל הפה
7,000-8,000 ₪

 

תותבת חלקית מסוג אקריל
5,000-6,000 ₪

 

תותבת חלקית מסוג ויטליום
6,000-7,000 ₪

 

תותבת שיניים על 4 שתלים
20,000-22,000 ₪

 

רשת יצוקה בתותבת
2,000-2,200 ₪

 

תיקון תותבות
600-700 ₪

 

הוספת שן תותבת
300-400 ₪

 

מצמד מדויק
1,500-1,600 ₪

 

 


כל מה שצריך לדעת לפני שעושים שיניים תותבות


מה זה שיניים תותבות? למי מתאים שיניים תותבות?

 

שן תותבת הינה מתקן מלאכותי שמטרתו להחליף את השן הטבעית, להחליף כמה שיניים או להחליף את כל שיני הפה.

 

באמצעות השיניים התותבות ניתן לשפר את המראה החיצוני של המטופל ולהחזיר את השיניים למצב תקין- כך שהוא יוכל לדבר, ללעוס, לאכול ואף לחייך ללא בושה. למרות היתרונות של התותבות יש להן חסרונות- התותבות עלולות לזוז, אי

 

אפשר לאכול מאכלים מסוימים, לפעמים החניכיים נפגעות כתוצאה מהלעיסה ויש לנקות אותן ביסודיות.

 

השיניים התותבות מתאימות לאנשים מבוגרים אך יש מצבים בהן צריך לבצע שיניים תותבות לילדים אשר מאבדים שיניים בשל סיבות שונות.

 

טיפול השתלת שיניים תותבות מתאים לאנשים שלא יכולים לבצע גשר בשיניים או השתלות שיניים בשל סיבות בריאותיות.

 

כמו כן, הטיפול מתאים לאנשים שמוגבלים בתקציב ולא יכולים לבצע טיפול שתלים דנטליים.

 

מצבים בהם חסרות שיניים בפה, מצבים בהם קיים מחסור חלקי בשיניים בלסת עליונה, מחסור מלא בשיניים, מחסור חלקי בשיניים בלסת תחתונה וכו' עשויים להיפתר באמצעות שיניים תותבות.


אילו סוגי שיניים תותבות קיימים בישראל?

 

יתרונות וחסרונות? התהליך?

 

כיום מבצעים הרופאים שלושה סוגי תותבות- הסוג הראשון הוא תותבות קבועות, הסוג השני הוא תותבות זמניות והסוג השלישי הינו תותבות נשלפות. ניתן לבצע תותבות שלמות או חלקיות.

 

תותבות שלמות יתאימו לאנשים שאין להם שיניים.

 

כאשר התותבת השלמה מותקנת על גבי הלסת העליונה היא נצמדת לחיך ונשארת במקומה תודות לוואקום אך כאשר הרופא מתקין את אותה תותבת בלסת התחתונה אין לה מקום להיאחז והיא עלולה לזוז.

 

כדי לתמוך בתותבת אפשר לעגן אותה באמצעות ארבעה שתלים.

 

תותבות חלקיות מתאימות לאנשים שיש להם שיניים. התותבות הללו מוצמדות אל השיניים באמצעות ווים שמונעים מהשן לזוז- קיימים כמה סוגי ווים. אופציה נוספת היא להשתמש בתותבות גמישות.

 

שיניים תותבות גמישות עשויות מואלפלסט ומעניקות תחושה נוחה. ניתן להשתמש גם בווים בצבע של השיניים אך הם עלולים להישבר. כמו כן, ניתן להשתמש בווים שנקראים מצמד מדויק.

 

תותבות נשלפות שנתמכות באמצעות שתלים מאפשרות אחיזה טובה. כמו כן, כשמן- ניתן לשלוף אותן.


אז מה היתרונות והחסרונות של כל סוגי התותבות?

 

תותבת קבועה: היתרונות של התותבת הקבועה הם שקל להתרגל אליה, היא אסתטית מאוד, לא צריך להסיר אותה לפני השינה וניתן להשיב את המצב בלי לבצע ניתוחים פולשניים. כמו כן, ניתן לשנות את הצבע של השן באמצעות בחירה בחרסינה בהירה יותר מהצבע של השיניים האחוריות והטיפול לא פולשני ומתבצע במהירות.

 

החסרונות של התותבת הקבועה הם שמחירה גבוה בעיקר אם הטיפול מתבצע עם זהב והיא זקוקה לניקוי יסודי באופן שוטף.

 

במידה והמטופל לא מנקה את התותבת כמו שצריך היא עלולה לצבור חיידקים שיובילו להופעת ריח רע. כמו כן, לפעמים צריך הרופא להשחיז את השיניים הסמוכות.

 

תותבת חלקית: היתרונות של התותבת החלקית הם שהיא נתפסת בשיניים ולכן היא יציבה יותר מהתותבת השלמה.

 

יש לציין כי היציבות תלויה במספר השיניים הקיימות בפה ובמיקום של השיניים.

 

יתרון נוסף של התותבת החלקית הוא שניתן להשתמש בה כדי להשלים מצב של חוסר שיניים ולשלם מחיר נמוך באופן יחסי.

 

החסרונות של תותבת זו הם שהיא נשענת כל שיניו של המטופל ולכן מפעילה לחץ על שיניים מאחזות.

 

הלחץ המופעל גורם להן להיחלש, לכן ישנם מקרים בהם הרופא צריך להכין את השיניים המאחזות.

 

מעבר לזאת, התותבת החלקית אוחזת בשיניים בעזרת ווים ואם היא מכילה מתכת היא עשויה לפגוע במראה השיניים.


תותבת נשלפת


היתרונות של התותבת הנשלפת הם שהטיפול קצר והמטופל מקבל מענה מידי. כמו כן, הטיפול אינו יקר, קל לנקות את התותבת וניתן להוסיף לה שיניים.

 

החסרונות של התותבת הנשלפת הם שהיא ניידת ונתמכת על ידי החניכיים במהלך הלעיסה כך שהמזון נדחס בין הרקמות והתותבת. כמו כן, התותבת יוצרת לחץ וגורמת להופעת פצעים בחניכיים, היא מחלישה את השיניים הטבעיות משום שהיא יוצאת ונכנסת מהפה, היא עלולה לגרום להתפתחות עששת, עשויה לשבש את הדיבור, פוגעת במראה האסתטי בגלל שהווים נחשפים כך שהסובבים רואים פסי מתכת ויש להסיר אותה לפני השינה.


התקנת התותבות

 

התקנת התותבות כוללת 6 פגישות. במהלך הפגישה הראשונה מבצע הרופא בדיקה כללית ובוחן את התותבות הישנות (במידה ויש למטופל תותבות). לאחר מכן, מבצע הרופא צילומים חיצוניים וצילום רנטגן.

 

במהלך הפגישה השנייה הרופא לוקח את מידות הפה הראשונות של המטופל.

 

במהלך הפגישה השלישית הטכנאי מייצר כפות של הפה של המטופל, באמצעותן ניתן לקבל העתק.

 

בהמשך לוקח הרופא מידות פעם שניה.

 

במהלך הפגישה הרביעית עוסק הרופא בעיצוב השפתיים והלחיים, תמיכה בשפתיים ובלחיים וקביעת היחס בין הלסתות.

 

כדי לבצע את הפעולות משתמש הרופא בהתקן שמדמה את התותבת.

 

במהלך הפגישה החמישית מקבל המטופל את התותבת למרות שהיא עוד לא מוכנה.

 

במסגרת הטיפול בודקים הרופא והמטופל את העיצוב של השיניים ובוחנים את מראן ואת הדיבור.

 

לאחר שהמטופל מרוצה מהתותבת היא נשלחת למעבדה. בפגישה השישית מתקינים את התותבות.

 

תותבות על גבי שתלים


באמצעות שתלים ניתן לעגן את התותבות. התותבת יכולה להיתמך על ידי השתלים או על השתלים והחניכיים.

 

ככל שכמות השתלים רבה יותר- כך יחולקו הכוחות טוב יותר והתותבות לא יצטרכו את התמיכה של החניכיים.

 

קיימים שני סוגים של תותבות על השיניים- תותבות שניתן להסיר ותותבות קבועות. התותבות הקבועות מחוברות לשתלים ולא ניתן להסיר אותן באופן עצמאי.

 

במידה והמטופל מבצע טיפול תותבות קבועות יהיה עליו להגיע לביקורת פעם בשנה ולבצע ניקיון שתלים מ"למטה".

 

במידה והמטופל מבצע טיפול שתלים להסרה משתמש הרופא בשתלים שמגבירים את האחיזה בפה ומשתמש במעט שתלים לכן יש לחלק את כוחות הלעיסה בצורה נכונה. הבחירה בסוג התותבת תלויה באיכות וכמות העצם וברצונו של המטופל.

 

קל יותר לתחזק את התותבת מאשר את השתלים להסרה ולכן היא מתאימה למטופלים שמתקשים בתחזוקת השיניים. כמו כן, קל לשנות את התותבות להסרה. נוסף על כך, השתלים להסרה פחות חזקים משום שהם נתמכים על ידי החניכיים ואילו השיניים הקבועות מחוברות לשתלים באמצעות הברגה ונתמכות על ידם כאשר השתלים נשענים על העצם, אך יש לציין כי במידה ואין למטופל מספיק רקמות חניכיים ועצם מומלץ עבורו להשתמש בתותבות להסרה משום שבאמצעותן הוא יוכל לקבל מראה אסתטי יותר.


שיניים תותבות או שתלים?


השתלת שיניים ותותבות – מה עדיף?

 

שיניים תותבות ביום אחד

 

משום שהשיניים התותבות מורכבות בחלל הפה יש לתחזק אותן באופן שגרתי. כמו כן, הן פחות נוחות משום שצריך להוציא אותן בלילה ותמיד קיים חשש שהן יצאו מהמקום במהלך שיחה, אכילה או חיוך- דבר שעלול לגרום לאדם עם תותבות להימנע ממפגשים חברתיים, להימנע מדיבור בפני קהל או להימנע מלחייך.

 

החיסרון המרכזי של השתלים הוא שהם דורשים התערבות כירורגית, שהטיפול כואב ושתקופת ההחלמה ממושכת.

 

למרות זאת השתלים מהווים פתרון מצוין ומטופלים רבים מעדיפים אותם על פני השיניים התותבות משום שהם לא דורשים תחזוקה מורכבת.

 

תודות להתפתחות הטכנולוגיה יכולים המטופלים לבצע השתלת שיניים בזמן קצר ולסיים עם הטיפול תוך שעה בלבד כאשר ההתערבות הכירורגית קטנה יותר מהטיפולים הקודמים. במצבים בהם המטופלים צריכים להחליף הרבה שיניים מומלץ לבצע השתלת שיניים, למרות שטיפול זה יקר יותר מטיפול של שיניים תותבות.


מעוניינים לעבור טיפול שיניים תותבות?


פנו אל רופא שיניים מקצועי

 

אם אתם מעוניינים לבצע טיפול של שיניים תותבות – בין אם מדובר על שיניים תותבות בגיל צעיר, טיפול תותבת שלמה, צריכים לבצע השלמת חוסר שיניים מוחלט, צריכים לבצע תיקון שיניים תותבות וכו', יהיה עליכם לפנות אל רופא שיניים מקצועי אשר סיים את לימודי רפואת השיניים, עבר הכשרות והסמכות, מחזיק ברישיון, עובד עם אסיסטנטית מקצועית, שומר על סטריליות בקליניקה, חבר בהסתדרות רופאי השיניים, עובד עם מכשור ואביזרים איכותיים ומעניק שירות במצבי חירום כך שתמיד יהיה לכם אל מי לפנות ולא תישארו חסרי אונים.

 

רופא שיניים מקצועי ובעל ניסיון יוכל לספק מענה לכל מטופל ולטפל במקרים של אובדן שיניים מלא או חלקי. כמו כן, חשוב לבחור ברופא שיניים אמין אשר מסביר על כל היתרונות והחסרונות של הטיפול, עונה על כל השאלות בסבלנות, מסביר על הסיכונים ומבצע תיאום ציפיות.

 

רופא שיניים איכותי יוכל לענות לכם על מגוון שאלות, כמו למשל: "מה עדיף- לבצע שיניים תותבות חרסינה או שינים תותבות אקריל?", "האם כדאי לבצע תותבות זמניות מידיות לאחר כירורגיה?", "מה מומלץ לבצע- שיניים תותבות או השתלות?", "איך לבצע ניקוי שיניים תותבות?" ועוד.


איך אוכל למצוא את רופא השיניים המתאים?


"חברים ובני משפחה יקרים, אהיה כנה – אני צריך תותבות"

 

תוכלו למצוא את רופא השיניים המתאים באמצעות פנייה אל חברים, מכרים, קרובי משפחה, קולגות או חברים בפייסבוק.

 

הסובבים יוכלו להמליץ לכם על רופא שיניים איכותי ומקצועי אשר מבצע טיפולי שיניים תותבות, גובה מחיר הוגן ומטפל בעיר שלכם. כמו כן, יוכלו הסובבים לפנות אל מכרים וחברים שלהם ולבקש מהם המלצות על רופאי שיניים מקצועיים.


מה ניתן למצוא באינטרנט?


נוסף על כך, תוכלו לערוך חיפוש באתרי האינטרנט: תוכלו להקליד את המשפטים: "שיניים תותבות המלצות", "מומחה שיניים תותבות מומלץ", " רופאי שיניים תותבות מקצועיים" או "מרפאות שיניים תותבות" בשורת החיפוש ותמצאו מגוון אתרים רלוונטיים. חשוב שזכרו שחלק מהרופאים אינם מקצועיים ולכן יש לבדוק את הפרטים שלהם ולוודא כי הם עומדים בקריטריונים הדרושים- שהם סיימו את לימודי הרפואה, עברו את ההכשרות הדרושות וההסמכות הדרושות, מחזיקים ברישיון, חברים בהסתדרות רופאי השיניים, עובדים עם אסיסטנטית איכותית ומקצועית, שומרים על הסטריליות בקליניקה, משתמשים במכשור חדיש, מספקים שירות במקרי חירום ועוד.

 

מעבר לזאת, מומלץ לבחון גלריות תמונות אשר מציגות שיניים תותבות דוגמאות ולהתרשם מאיכות הטיפולים.


גולשים אל התותבות

 

כמו כן, תוכלו לגלוש בפורומים שונים אשר עוסקים בשיניים תותבות, תוכלו להקליד את המשפטים: "מעבדות שיניים פורומים", " תותבות פורום" וכו' בשורת החיפוש ותמצאו פורומים שעוסקים בנושא.

 

גולשי הפורומים יוכלו להמליץ לכם על רופאי שיניים מקצועיים, איכותיים וסבלניים ולענות לכם על שאלות שונות כמו למשל: "מתי צריך לעשות קיבוע שיניים תותבות?", "מתי צריך לבצע טיפול שיניים תותבות שלמות?", "איך לתחזק שיניים תותבות?", האם ניתן לבצע הלבנת שינים תותבות?" ועוד.

 

מעבר לזאת, יוכלו גולשי הפורומים לספק לכם מידע על מחירי השוק. תוכלו לשאול אותם: "כמה עולה שיניים תותבות?" או למצוא את התשובות בעצמכם על ידי הקלדת המשפטים: "שיניים תותבות השוואת מחירים", "שיניים תותבות הצעות מחיר" וכו'.

 

יש לציין כי מומלץ לפנות אל רופא שיניים שגובה מחיר ממוצע משום שאין צורך לפנות אל רופא יקר מידי- המחיר הגבוה לא מעיד על איכותו ואין צורך לקבל טיפול מרופא שגובה מחיר נמוך באופן קיצוני משום שהוא עלול להיות חסר ניסיון, לבצע עבודה רשלנית, לא לספק מענה במצב חירום, לעבוד עם מכשור ישן וכו'.


הגיע הזמן לבחור את הרופא המתאים ביותר עבורכם


לאחר שתקבלו המלצות וחוות דעת מהסביבה הקרובה- מהחברים, המכרים, קרובי המשפחה, הקולגות וכו', לאחר שתבחנו כמה רופאים, תקבלו הצעות מחיר ותגלשו בפורומים אשר עוסקים בתחום תוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה ולפנות אל רופא השיניים המתאים ביותר עבורכם.