×


תפריט נגישות

מחירון מזון לכלבים

מחפש לדעת כמה עולה מזון לכלבים? 

כמה עולה מזון לכלבים?

כמה עולה

ברוכים הבאים לאתר כמה עולה, ריכזנו עבורכם מחירון מזון לכלבים מעודכן לשנת 2019 ולאחריו מדריך צרכנות נבונה בשם : איך בוחרים מזון מתאים לכלב.

המחירון נכתב ע"י צוות אתר כמה עולה, כל המחירים נאספו על ידנו מאתרי אינטרנט של ספקי מזון לכלבים בישראל, מדובר על טווח מחירים מהזול ביותר ועד למחיר היקר ביותר לאותו שירות.

הבהרה חשובה

חוסכים לך זמן וכסף!

כרגע באתר כמה עולה אין אפשרות לבקש הצעת מחיר למזון לכלבים מאחר שאין לנו כרגע נותן שירות מומלץ בתחום.

סוגי מזון לכלבים

מחירון מומלץ

מחירון מזון לכלבים עודכן בתאריך 04.02.20

ט.ל.ח

 

טווחי מחירים 

 

עלות אוכל יבש לגורים
רויאל קנין ג´אינט ג´וניור
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 265-285 ש"ח

רויאל קנין מקסי ג´וניור
משקל - 15+3 ק"ג
מחיר - 275-285 ש"ח

יוקונובה גורים גזע גדול
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 265-285 ש"ח

רויאל קנין ג'אינט פפי
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 275-285 ש"ח

אוריגן גור גזע בינוני
משקל - 13.5 ק"ג
מחיר - 275-285 ש"ח

אוריגן גור גזע גדול
משקל - 13.5 ק"ג
מחיר - 275-285 ש"ח

אוכל יבש לבוגרים
יוקונובה בוגרים
משקל - 7.5 ק"ג
מחיר - 165-185 ש"ח

פרו-פק בוגר,כבש ואורז
משקל - 7.5 ק"ג
מחיר - 200-225 ש"ח

בלקווד 7000 אולטרה פרימיום
משקל - 15ק"ג
מחיר - 400-425 ש"ח

רויאל קנין מדיום אדולט
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 200-225 ש"ח

יוקונובה בוגרים לגזעים בינוניים
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 225-250 ש"ח

יוקנובה בוגרים רגולר גזע גדול
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 225-250 ש"ח

רויאל קנין מקסי אדולט
משקל - 15+3 ק"ג
מחיר - 250-275 ש"ח

רויאל קנין ג'אינט אדולט
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 250-275 ש"ח

רויאל קנין מיני אדולט
משקל - 8 ק"ג
מחיר - 190-210 ש"ח

אוכל לכלבים קשישים
רויאל קנין מקסי מצ'ור
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 250-275 ש"ח

רויאל קנין מדיום מצ'ור
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 250-275 ש"ח

רויאל קנין מיני מצ'ור -
משקל - 8 ק"ג
מחיר - 190-210 ש"ח

יוקונובה סניור גזע גדול
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 250-275 ש"ח

יוקונובה סניור גזע בינוני
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 250-275 ש"ח

בלקווד 4000 סופר פרימיום קשישים
משקל -15 ק"ג
מחיר - 270-285 ש"ח

אוכל בריא לכלב, דיאט
רויאל קנין מקסי לייט
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 270-285 ש"ח

רויאל קנין מדיום לייט
משקל - 13 ק"ג
מחיר - 250-275 ש"ח

יוקונובה בוגר גזע גדול לייט
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 250-275 ש"ח

יוקונובה בוגר גזע בינוני לייט
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 250-275 ש"ח

אקאנה לייט
משקל - 13.5 ק"ג
מחיר - 250-275 ש"ח

אקאנה ספורט
משקל - 18 ק"ג
מחיר - 270-285 ש"ח

בלקווד 4000 סופר פרימיום לייט
משקל - 15ק"ג
מחיר - 270-285 ש"ח

פרו-פק בוגר לייט
משקל - 7.5 ק"ג
מחיר - 190-210 ש"ח

פט צויס סניור/לייט
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 190-210 ש"ח

אוכל לכלבים רגישים, מיוחדים
רויאל קנין מקסי סנסיבל
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 270-285 ש"ח

רויאל קנין מדיום סנסיבל
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 270-285 ש"ח

רויאל קנין מיני סנסיבל
משקל - 9.5 ק"ג
מחיר - 270-285 ש"ח

אקאנה כבש ותפוח
משקל - 18 ק"ג
מחיר - 270-285 ש"ח

אקנה פסיפיקה
משקל -13.5 ק"ג
מחיר - 300-325 ש"ח

אוריגן בוגר 6 דגים
משקל - 13.5 ק"ג
מחיר - 270-285 ש"ח

רויאל קנין אדולט אקסלוסיב פרוטאין
משקל - 12 ק"ג
מחיר - 270-285 ש"ח

בלקווד 5000 סופר פרימיום שפמנון וסלומון
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 300-325 ש"ח

בלקווד 3000 סופר פרימיום כבש ואורז
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 300-325 ש"ח

 

איך בוחרים מזון מתאים לכלב


אם אימצתם לאחרונה כלב בפעם הראשונה, קודם כל מגיע לכם מזל טוב. עכשיו צריך לדאוג לחיסונים, ניתוחים חשובים, קולר ורצועה ובעיקר הרבה אהבה לחבר החדש במשפחה.

ומה בקשר לאוכל?

הרבה אנשים מאמצים כלב בלי שיהיו מוטרדים מהנושא הזה. הרי אוכל זה אוכל, וכבר נמצא משהו במקרר לתת לכלב, ובמקרה הכי גרוע נקפוץ לסופר ונקנה את מה שהכי זול. זו מחשבה נפוצה, והיא לא נכונה בכלל.

בדיוק כפי שאתם משקיעים ובוחרים בקפידה את האוכל שאתם ושאר בני הבית יאכלו, כך חשוב להתייחס גם לכלב שלכם.

 

מה החשיבות של בחירת מזון איכותי ומתאים לכלב?

 

טיול קצר לסופר הקרוב אליכם, יראה לכם שישנם המון סוגי אוכל לכלבים. טווח המחירים רחב, ובהמשך המאמר נעזור לכם לבחור את שקית האוכל שמתאימה לכלב שלכם. אבל לפני כן, חשוב להבין שאוכל לכלבים הוא כל הדיאטה של הכלב שלכם.

בהתחשב בעובדה שלא רצוי להאכיל את הכלב שאריות, שקית האוכל שתבחרו תהווה את כל התזונה שהכלב יקבל, ולכן יש לה השפעה משמעותית על ההתפתחות שלו, על בריאותו ואפילו על המראה שלו ועל היכולת שלו להתמודד עם מחלות ובעיות רפואיות קיימות.

 

הבעיה עם מוצרים גנריים וחברות לא מוכרות

 

במיוחד אם אתם מחפשים סוגי מזון לכלבים בסופר רגיל, ולא הלכתם אל חנות חיות למשל, תראו הרבה אפשרויות זולות של חברות שמעולם לא שמעתם עליהן.

לפעמים אפילו הסופר בעצמו יוצר מותג למזון לכלבים. המוצרים הגנריים האלו מכילים בדרך כלל הרבה מאוד שומן ומעט מאוד רכיבים תזונתיים שבאמת נחוצים לכלב שלכם. ככה אפשר לייצר שקיות ענקיות במחירים נמוכים.

מלבד העובדה שהאוכל הזה בדרך כלל פחות טעים לכלב, הוא יכול לפגוע בתוחלת החיים שלו משמעותית, ולפגוע באנרגטיות שלו.

 

התחשבות במשקל, גזע וגיל

 

אחרי שסיננו את המוצרים הגנריים והזולים (מדי), אפשר לעבור לליגה של הגדולים. אוכל לכלבים מומלץ שיענה על שלושה פרמטרים: משקל, גזע וגיל מתאימים.

הסינון הראשון הוא הגזע. גזעים שונים נולדים עם יתרונות גופניים ובעיות רפואיות מוכרות שונות. המזון האיכותי, של חברה כמו פורינה או רויאל קנין, מותאם לענות על צרכי הגזע.

על גבי האריזה, תוכלו למצוא גם טבלה שמפרטת את גיל הכלב, לו סוג המזון מתאים.

הגיל קובע את השלב ההתפתחותי שדורש תמיכה של ויטמינים שונים. המשקל קובע את כמות האוכל.

 

מה עושים בנוגע לכלבים עם צרכים מיוחדים?

 

אם אימצתם כלב מבוגר, או שהכלב שלכם סובל ממחלה רפואית כלשהי, דעו שישנם סוגי מזון שנועדו לטפל בכך. חברת רויאל קנין (Royal Canin) למשל, מייצרת סוגי מזון ייעודיים, שנועדו לטפל ספציפית בבעיות עיניים, קשיי עיכול ובעיות נפוצות אחרות אצל כלבים וחתולים.

מזון היפואלרגני לכלבים קיים גם הוא, אם הוטרינר המליץ לכם עליו, ואפשר לקנות אותו בדרך כלל בחנויות החיות. בריאות הכלב צריכה להיות העדיפות הראשונה שלכם, והתחנה הראשונה היא בחירת מזון שתומך במערכת החיסונית של הכלב שלכם.

 

איך בוחרים מתוך המותגים המובילים?


אחרי שצמצמתם את ההתלבטות למספר שקיות של מותגים שונים, למשל אחד של יוקנובה, אחד של פורינה ועוד שקית של רויאל קנין, איך תבחרו אחת? כאן השאלה היא פשוט "מה הטעם של הכלב?". בחרו באחת מהשקיות, רצוי בגרסה הקטנה ביותר שלה (בדרך כלל כחמישה קילו), ובדקו את תגובת הכלב.

החליפו בין המותגים עד שתמצאו את החברה המועדפת על הכלב שלכם ואת הטעמים האהובים עליו. גם לאחר מכן, מומלץ להחליף סוג מזון מדי מספר חודשים, כדי לרענן את הדיאטה ולשמח את הכלב.

 

איפה שאריות אוכל נכנסות לדיאטה של הכלב?


הן לא. כמו שכל חנות חיות תוכל להגיד לכם, אוכל של בני אדם פשוט לא בריא לכלבים. בעיקר תבלינים הם אלו שפוגעים במערכת העיכול של הכלב.

אנשים נוטים לתת לחיות המחמד עצמות עוף, אך אלו עלולות להישבר וליצור קצוות חדים, שיכולים להכאיב לכלב ולפגוע בו פיזית במהלך העיכול.

מלבד זאת, כשאתם נותנים לכלב שלכם שאריות, אתם משנים לו את הדיאטה, מורידים לו את התיאבון לאכול מהאוכל שבחרתם לו, ופוגעים בהתפתחות שלו כתוצאה מכך. זה נכון במיוחד אם אתם מגדלים גור כלבים שמתפתח מהר כרגע.

 

קצת מידע על תוספי תזונה

 

חשוב לדעת שאם לכלב שלכם יש בעיה רפואית כרונית כלשהי, או שהוא נמצא בשלבי התאוששות מניתוח למשל, ניתן להוסיף לדיאטה תוספים מיוחדים.

חברת רויאל קנין למשל, מתמחה בפיתוח מזון רפואי לכלבים וחתולים. אלו ניתנים לכלב נוסף על הארוחה הקבועה שלו, והם מתמקדים בפתרון בעיות רפואיות יותר מאשר הזנת הכלב.

התוספים בדרך כלל אינם מזון יבש לכלבים, אלא מזון רטוב או סוגי חלב מועשר בויטמינים. תמצאו תוספי תזונה לטיפול בבעיות עור, ראייה, עיכול ולחיזוק המערכת החיסונית בעת מחלה.

 

כמה אוכל אני צריך לתת לכלב שלי?


בעיקרון, כמות המזון המומלצת רשומה על שקית האוכל, והיא נקבעת לפי גיל ומשקל. לעומת זאת, חשוב שתשימו לב בעצמכם שהכלב מסיים את הארוחות שלו מצד אחד, ומצד שני לא משמין יותר מדי. המינון נקבע עבור כל כלב באופן אישי, וזו אחריותכם לשים לב לכך.

כלל אצבע שיעזור לכם לבדוק האם הכלב משמין, אומר שכשמסתכלים על הכלב מלמעלה, צריך להיות מסוגלים לראות את צורת הצלעות, אך לא את הצלעות עצמן. אם אי אפשר לראות את קימור הצלעות בגלל השומן, עליכם להפחית בכמות המזון.

 

האם אפשר להשאיר הרבה אוכל בקערה ופשוט לתת לו לאכול?


לא. כל מי שגידל כלב יכול לספר לכם שרוב הכלבים יכולים לאכול (גם לאורך זמן) עד שיפגעו בעצמם.

אחרי שחישבתם את כמות האוכל הרצויה לכלב שלכם, חלקו את הכמות לשתי ארוחות – אחת בבוקר ואחת בערב.

אם הכלב לא סיים את אחת הארוחות תוך שעה, זרקו את שאריות האוכל עד הארוחה הבאה. כך תשמרו על דיאטה נכונה וגם תוכלו לכוון את שעות היציאה לטיול שיתאימו לכלב.

 

מה זה מזון "סופר פרימיום" ובמה הוא שונה ממזון רגיל?

 

זהו סוג המזון היקר והאיכותי ביותר שמיוצר לכלבים או לחתולים. הוא מכיל ויטמינים רבים, מיוצרים מבשר אמיתי ואיכותי והוא מתעכל כמעט כולו ותוך זמן קצר. הוא בדרך כלל גם מייפה את פרוות הכלב, ומחזק ומלבין את השיניים.

 

בחירת אוכל מתאים לכלבים

 

כשאנחנו מאמצים כלב למשפחה, אנחנו מתחייבים לדאוג לו, לאהוב אותו ולוודא שטוב לו. מן הסתם, מהרגע שלקחנו על הכלב אחריות, גורלו בידינו ותשומת הלב שלנו יכולה להבדיל בין כלב שמח ומרוצה, לכלב עצוב. הצעד הראשון בדרך לחבר הכי טוב שהוא גם מאושר ובריא, הוא בחירת מזון מתאים ואיכותי.

ישנם הרבה מאוד סוגי מזון לכלבים, כפי שתגלו בקרוב, וחשוב שתדעו על פי אילו פרמטרים לבחור את האוכל של הכלב שלכם. אבל לפני כן, בואו נתחיל עם הדברים שלא כדאי לכם לקנות לכלב בשום אופן.

 

מותגים גנריים ומוצרים זולים

 

כשאתם נכנסים אל חנות אוכל לכלבים הכי זול הוא ממש לא הכי טוב. אז נכון שלקנות את המותג של הסופר יכול להיות בסדר גמור עבורנו, אבל צריך לזכור שבשבילנו, מוצר גנרי של הסופר הוא רק חלק קטן מהתזונה היומיומית.

עבור הכלב שלנו, סוג האוכל שנבחר יהווה את המקור היחידי שלו לויטמינים ורכיבים תזונתיים הכרחיים להתפתחות ולשמירה על איכות חיים מסוימת. אם בריאות הכלב חשובה לכם, וותרו מראש על סוגי המזון של החברות הבלתי מזוהות, ודלגו ישר לקטגוריה הבאה – מזונות פרמיום של חברות מוכרות.

 

מזונות פרמיום

 

זוהי קפיצת מדרגה קטנה יחסית, אבל עדיין משמעותית. מזונות פרמיום מכילים בשר אמתי, אך בדרך כלל אלו תוצרי לוואי של מפעלי בשר, כך שהבשר עצמו אינו איכותי במיוחד. מזונות כאלו, במיוחד של חברות מוכרות יותר כמו Dog Chow או Nutra Nagets, יענו על הצרכים התזונתיים של הכלב. לעומת זאת, הם לא יתמכו כראוי במערכת החיסונית שלו, ואין בהם תוספי תזונה החשובים להתפתחות נכונה של הכלב. בנוסף, הטעם של האוכל הזה יהיה פחות טוב מאשר מזונות יוקרתיים יותר, והוא יכול להימאס על הכלב בסופו של דבר.

 

מותגי סופר פרמיום

 

כשבוחרים אוכל לכלבים מומלץ לבחור באחד ממותגי הסופר פרמיום. למרות שישנה עוד דרגה אחת יוקרתית יותר של מזון כלבים, מותגי סופר פרמיום מציעים לכלב את כל מה שהוא צריך ועוד.

מלבד כל הרכיבים התזונתיים הדרושים להתפתחות הכלב, המזון גם מכיל ויטמינים רבים, והוא מותאם לגזע הכלב שברשותכם, לשלב ההתפתחותי בו הוא נמצא וגם מסוגל לווסת את משקלו.

מזון זה מיוצר על ידי חברות בעלות שם עולמי כמו פורינה (Purina), רויאל קנין (Royal Canin) או ריגל (Regal).

 

מוצרי אולטרה פרמיום


הקטגוריה הזו מיועדת למשקיענים בלבד. עבור מי שהכלב שלו חשוב לו כמו ילד או בן משפחה לכל דבר. מוצרי אולטרה פרימיום מיוצרים באיכות הגבוהה ביותר, מבשר איכותי מאוד, ויש בהם קשת רחבה כל כך של רכיבים תזונתיים, שהם אף ראויים למאכל אדם. לעומת זאת, על סטנדרט שכזה צריך לשלם, ובקטגורית המזון הזה, תשלמו הרבה יותר תמורת מעט אוכל יחסית. לעומת זאת, כדאי לקנות שקית קטנה של מזון אולטרה פרמיום של חברה כמו נאו (NOW) או נטורל באלאנס (Natural Balance) ולהכניס מעט ממנו לארוחות מדי פעם.

 

בחירת מרכיבים באוכל והתאמה לצרכי הכלב


בתוך כל אחת מקטגוריות המזון (למעט אולי המזונות הגנריים), תמצאו סוגים שונים של אוכל. ההבדל הוא בעיקר ברכיבים שמהם מיוצר המזון, מה שמתבטא גם בטעם וגם ביתרונות הבריאותיים המוענקים לכלב.

מוצרים שמיוצרים בעיקר מבשר בקר למשל, מכילים ריכוז חלבון גבוה, מה שמומלץ מאוד לכלבים צעירים המפתחים שרירים חזקים, או לכלבים שעתידים להיות גדולים מאוד ובעלי מסת שריר רצינית, כמו רועה גרמני. חפשו המלצות נוספות מסוג זה על גבי האריזה, וכמובן התאימו את בחירתכם גם לטעם של הכלב.

 

כמה ומה להאכיל כלב שמתחיל להשמין?


ניתן להקטין את כמויות האוכל שאתם נותנים לכלב בהדרגה, אם אתם מגלים שיש לו נטייה להשמנה. לעומת זאת, בכל כלבו לכלבים וחתולים תוכלו למצוא מזון דיאטטי מיוחד. זהו מזון יבש לכלבים, בעל ריכוז שומן מופחת ותכנית האכלה מיוחדת. כלבים רבים מגלים נטיה להשמנה בגלל בעיות גנטיות כאלו ואחרות, והם דורשים את התערבותכם כדי למנוע השמנה קיצונית, שיכולה להכביד על מבנה השלד של הכלבים ולגרום לכאבים, במיוחד בשנים המאוחרות יותר של חיי הכלב. השתמשו במזון כדי לשלוט על משקל הכלב.

 

איך בוחרים חנות חיות לקניית מזון?

 

קודם כל, אם הדגש שלכם הוא מציאת מזון איכותי לכלבים, התחילו בבדיקת ההיצע.

חנות גדולה ומקצועית תציע מגוון רחב של סוגי מזונות, שיתאימו לכלבים שונים בעלי צרכים מגוונים. בדקו גם את מידת הבקיאות של בעלי החנות.

אם תמצאו חנות טובה, תוכלו לקנות מוצרים נוספים כמו בגדים לכלבים או מיטה לכלבים בראש שקט.

חפשו המלצות על חנות טובה, שמציעה מחירים טובים לצד שירות מוצלח ומוצרים מגוונים ברמה טובה.

 

כמה אמור לעלות אוכל איכותי לכלבים?


אז כמה עולה מזון לכלבים שהוא גם איכותי וגם טעים? עבור מזונות מסוג סופר פרמיום, שהוא כזכור המומלץ ביותר, טווח המחירים נע בין 150 ל- 230 שקלים לחבילה בינונית של בין 8 ל- 10 קילו.

מזונות מיוחדים כמו מזון היפואלרגני לכלבים או אוכל דיאטטי יעלו יותר. דרגות התזונה הנמוכות יותר יהיו זולות יותר באופן משמעותי, אך שוב, לא מומלץ לקנות אותן ולהאכיל את הכלב בעזרתן, במיוחד לא לאורך זמן.

רצוי ליצור שילוב בין מזון יבש איכותי ל"פינוק" עם אוכל רטוב לכלבים מדי שבוע או שבועיים, ליצירת תזונה מאוזנת.

 

האם יש הבדלים משמעותיים בין האכלה של גור וכלב מבוגר?


בוודאי. גור כלבים נמצא בשלב התפתחותי בו הוא צריך רכיבים תזונתיים אותם הוא אמור לקבל מחלב האם.

בהנחה שהגור לא אומץ על ידכם לצד אמו, תצטרכו להאכיל אותו מזון שמכיל את כל אותם רכיבים, כמו סידן לבניית העצמות, חלבונים לבניית מסת שריר וזרחן לתמיכה במערכת החיסון.

כלב מבוגר דורש אוכל שמטפל בבעיות בריאותיות נפוצות באותו גזע, ושמטפח את בריאות השיניים, הפרווה והעור, בעיות שלגור כלבים עוד אין. בחירת האוכל על פי השלב ההתפתחותי של הכלב היא חשובה מאוד ואין לדלג עליה.

 

האם יש חנויות שעושות משלוחי אוכל?


כן. אחרי שכבר התנסיתם, ואתם יודעים בדיוק איזה מותג אתם אוהבים לקנות לכלב שלכם, תוכלו למצוא בקלות חנויות (בעיקר באינטרנט) שיציעו לעשות משלוח בחינם, עד אליכם.

החנויות האלו נפוצות בעיקר בתל אביב, ובערים גדולות נוספות כמו באר שבע או חיפה.