×


תפריט נגישות

מחירון טכנאי דודי שמש

כמה עולה טכנאי דוד שמש ?

ברוכים הבאים לאתר כמה עולה, בדף זה תמצאו מחירון טכנאי דוד שמש מעודכן לשנת 2019.

המחירון נכתב ע"י צוות אתר כמה עולה, כל המחירים נאספו על ידנו מאתרי אינטרנט של טכנאי דוד שמש בישראל, מדובר על טווח מחירים מהזול ביותר ועד למחיר היקר ביותר לאותו שירות.

הבהרה חשובה : כרגע באתר כמה עולה אין אפשרות לבקש הצעת מחיר מטכנאי דוד שמש מאחר שאין לנו כרגע נותן שירות מומלץ בתחום.

 

כמה עולה דודי שמש?

סוגי שירותים וטווחי מחירים

ביקור טכנאי דוד שמש – 150-300 ש"ח

 

טווחי מחירים החלפת דודי שמש

החלפת דוד שמש – 1,500-2,500 ש"ח

החלפת גוף חימום – 350-700 ש"ח

החלפת חמם בדוד שמש – 500-800 ש"ח

החלפת מתג של דוד שמש – 250-500 ש"ח

החלפת משאבה בדוד שמש – 1,000-2,000 ש"ח

החלפת מאיץ בדוד שמש – 500-1,000 ש"ח

 

טווחי מחירים עבור התקנות דודי שמש

התקנת דוד שמש – 1,500-2,750 ש"ח

התקנת קולט שמש – 2,000-4,500 ש"ח

 

טווחי מחירים תיקוני דודי שמש

תיקון מפסק של דוד שמש – 200-400 ש"ח

בדיקת נזילה בדוד שמש – 150-300 ש"ח

תיקון קצר בדוד שמש – 200-450 ש"ח

פתיחת סתימה בדוד שמש – 300-400 ש"ח

תיקון תקלה פשוטה בדוד שמש – 300-700 ש"ח

 

טווחי מחירים ועלויות דודי שמש

דוד שמש 80 ליטר – 1,000-1,400 ש"ח

דוד שמש 120 ליטר – 1,100-1,500 ש"ח

דוד שמש 150 ליטר – 1,200-1,600 ש"ח

דוד שמש 200 ליטר – 1,300-1,900 ש"ח

דוד שמש 300 ליטר – 3,200-4,000 ש"ח

 

טווחי מחירים אביזרי דודי שמש

שסתום ביטחון לדוד שמש – 50-80 ש"ח

שיבר כדורי לדוד שמש – 20-40 ש"ח

הכנה לצג דיגיטלי עבור דוד שמש – 100-150 ש"ח

ברז אל חזור לדוד שמש – 30-50 ש"ח

 

ט.ל.ח

 

התקנה והחלפת דודי שמש

כאשר רוצים לבצע התקנת דוד שמש בדירה, החלפת דוד שמש או קניית דוד שמש יש לתכנן זאת מראש - יש לבדוק באיזה גודל דוד לבחור - דוד שמש קטן או דוד שמש גדול, יש לבדוק מהו המחיר של הדוד, יש לבחור את הקולטנים ועוד. משום שמרבית האנשים אינם יודעים כיצד לבצע את הבחירות הנכונות וחלק מהמתקינים מנצלים את חוסר הידע כדי להרוויח, רצוי ללמוד קצת על הנושא. ראשית- נסביר מה זה דוד שמש ומה ההבדל בינו ובין דוד החשמל.


מה ההבדל בין דוד שמש לדוד חשמל?

יש כמה דרכים לחמם את המים שלנו- ניתן לחמם אותם באמצעות חשמל, באמצעות גז או באמצעות דוד שמש. דוד השמש הינו הדרך הטובה ביותר משום שהיא טבעית- החימום מתבצע באמצעות אור הטבע- אנרגיה סולארית שמקורה בשמש ובישראל יש הרבה שמש כך שמעבר לעובדה שהשיטה אינה פוגעת בטבע היא גם חוסכת כספים.

דודי השמש מורכבים ממיכל פנימי ומשכבת ציפוי חיצונית. במרבית המקרים עשויה השכבה החיצונית מאימייל ומטרתה למנוע חלודה וחדירת מים מבחוץ. בין המיכל אשר נמצא בפנים ובין שכבת הציפוי החיצונית יש חומד מבודד תרמי. החומר עשוי מפוליאוריטן מוקצף אשר שומר על החום של המים. מעבר להתקנת הדוד יש לבצע התקנת קולטי שמש. תפקיד הקולט הוא להשתמש באנרגיית השמש כדי להפיק מים ולהעביר אותם אל אוגר המים. במרבית דודי השמש קיימת מערכת חשמלית וזו מתחילה לעבוד כאשר אין הרבה שמש. כדי להפעיל את המערכת החשמלית יש להדליק את הכפתור האדום אשר נקרא בויילר. המערכת נמצאת בתחתית הדוד ויושבת על צלחת.


כמה עולה דוד שמש?

את דודי השמש מומלץ לרכוש אצל חברות מובילות לדודי שמש בישראל, כמו למשל: כרומגן או אמקור. מחיר דוד שמש עשוי לנוע בין המחירים 850-1,400 שקלים. המחירים כוללים מע"מ אבל לא כוללים את מחיר התקנה ומחיר הקולטים. המחיר הסופי של הדוד תלוי במחירו של הדוד ומחיר ההתקנה.

המחיר של הדוד תלוי בשם של היצרן ובנפח של הדוד ומחיר ההתקנה תלוי במיקום של הדוד (ניתן להתקין אותו על גג רעפים או גג שטוח). כמו כן, כולל המחיר את האביזרים המותקנים- שסתום הביטחון והמעמד. חשוב לדעת כי יש אביזרי חובה ויש תוספות שאינן בגדר חובה.

אביזרי החובה הינם שסתום אל חזור שתפקידו למנוע מהמים החמים לחדור אל מערכת הצינורות שמזרימים מים קרים כאשר יש הפסקת מים. בצורה זו השסתום מגן על מוצרי החשמל אשר מחוברים אל הצנרת. שסתום אל חזור עולה כ- 70 שקלים בממוצע.

אביזר חובה נוסף הינו שסתום ביטחון אשר פורק לחץ- שסתום זה מונע מהדוד להתפוצץ במידה ולחץ המים החמים גבוה מידי. השסתום זורק את המים החוצה ויש להתקין אותו בצינור של המים הקרים. צינור זה מחובר לדוד. מחיר השסתום הינו כ- 70 שקלים בממוצע.

אביזר חובה אחר הינו המעמד הבסיסי של הדוד. יש לציין שלא תמיד כוללת הצעת המחיר של המתקין את מחירו. ניתן למצוא מעמדים זולים אך הם יחלידו במהירות, לכן עדיף לרכוש מעמד מגולוון שלא יחליד. מחירו של המעמד הינו כ- 150 שקלים בממוצע.


מהן סוגי התקלות בדודי שמש אשר מחייבות להזמין טכנאי?

כמו כל דבר אחר, גם דוד השמש עלול להתקלקל ואם הדבר יקרה לא נוכל להשתמש במים חמים. במידה והותקן דוד שמש אשר משולב עם מערכת חימום שעובדת על חשמל עלול הדוד גם לגרום לקצר. מכיוון שדודי שמש הם מערכות סגורות, חשוב לפנות אל בעל מקצוע מנוסה.

תקלה בדוד שמש עשויה להיות הצטברות אבנית והצטברות חלודה בדוד ובצנרת, לפעמים יש צורך בבעל מקצוע כדי שיבצע תיקון קצר חשמלי בדוד שמש, הקצר עשוי להיות תוצאה של הצטברות אבנית. כמו כן, לפעמים יש נזילה בדוד שמש והנזילה גורמת לקצר או להפסקת הדוד, לפעמים קולטי השמש מלוכלכים ולא מצליחים לספוג את קרני השמש ולחמם את המים בצורה טובה ועוד.

במקרים רבים עשויה תחזוקה נכונה וניקוי הקולטנים להגדיל את משך חייו של הדוד. נוסף על כך, עשויה התחזוקה למנוע תקלות ולחסוך כספים אך במקרים בהם יש תקלה יש לקרוא לבעל מקצוע. בדיקת תקלה בדוד שמש ותיקונו יכללו ריקון מיכל ואת זאת לא ניתן לבצע לבד. במידה והדוד סובל מנזילת מים יש להחליפו בחדש משום שלא ניתן לסתום את הנזילה. סתימת הנזילה תגרום למקום להיות חלש, דבר אשר יוביל להצטברות לחץ בדוד.


מאילו בעלי מקצוע חשוב להיזהר?

אם אתם מעוניינים להתקין דוד שמש חדש יהיה עליכם למצוא טכנאי דודי שמש מקצועי ומכיוון שישנם בעלי מקצוע רבים אשר עוסקים בתחום וחלקם לא אמינים יש להיזהר ולבדוק את בעלי המקצוע בקפדנות. ישנם גם טריקים אופייניים למתקיני הדודים.

הטריק הראשון יהיה להציע לכם מחיר נמוך ולצבוע את השכבה של האמייל מבפנים כך שתראה חדשה, לכן חשוב לדרוש מהמתקין לאפשר לכם להסתכל בדוד ולבדוק שאין חלודה. הטריק השני יהיה לסגור על מחיר משתלם ונמוך במהלך שיחת הטלפון ובעת ההתקנה להקפיץ את המחיר ולהציג מגוון תירוצים. כדי למנוע מצב שכזה יש לקבל מהמתקין הצעת מחיר מסודרת אשר כוללת את מחיר ההרכבה, ההובלה והמחיר לפני המע"מ ואחרי המע"מ.

טריק אחר יהיה לזייף דוד שמש ולכן יש לבחון את הדוד. על דוד מקורי יהיו רשומים שם החברה, מדבקה עם ברקוד ותאריך ייצור. חשוב לצלצל לחברה היצרנית ולבדוק האם הברקוד בתוקף. כמו כן, יש לבקש מהמתקין חשבונית מס תקפה ותעודת אחריות. נוסף על כך, עלול המתקין להציע לכם להחליף את הדוד תמורת מחיר נמוך אך "לשכוח" לציין בפניכם שההתקנה לא כוללת החלפה של אביזרים נלווים, התקנה כזו אינה תקינה והיא תפגע במשך חייו של הדוד. כדי למנוע מצב כזה יש לבדוק שהדוד הותקן לפי תו התקן 579.2. לפי התקן חובה להחליף גם את הדוד וגם את המערכת אשר כוללת מעמד מגולוון, שסתום אל חוזר, שסתום ביטחון, מערכת חשמל וצנרת נחושת שנועדה לבודד.

בעל מקצוע איכותי, מקצועי ובעל ניסיון אשר עבר הכשרה מסודרת ומחזיק ברישיון לעסוק בתחום יספק לכם דוד שמש חדיש אשר עומד בתו תקן 579.2 שנקבע על ידי מכון התקנים, יתקין דוד שמכיל חומר בידד מפוליאוריטן מוקצף וציפוי אמייל, יספק אחריות של חמש שנים לכל הפחות (חשוב לבדוק גם מה האחריות לא כוללת והאם היא אחריות מלאה או לא מלאה) ויגבה מחיר הוגן.


מעוניינים להתקין דוד שמש? איך תמצאו את המתקין המתאים?

מכיוון שלמרבית האנשים בארצנו יש דודי שמש, תוכלו בקלות לפנות אל סביבתכם הקרובה- אל החברים, המכרים, קרובי המשפחה וכו' ולבקש מהם להמליץ לכם על מתקיני דוד שמש איכותיים ומקצועיים שעובדים באזור בו אתם מתגוררים וגובים מחירים הוגנים.

כמו כן, תוכלו לערוך חיפוש באתרי האינטרנט ולבחון אתרים שונים של בעלי מקצוע. תוכלו למצוא את האתרים הרלוונטיים על ידי הקלדת המשפטים: "דודי שמש המלצות", "טכנאי דוד שמש מומלץ" וכו' בשורת החיפוש. כאשר תעיינו באתרים הקפידו לבחון מהו הוותק והניסיון של מתקין הדודים, האם הוא מחזיק ברישיון עבודה, האם הדוד שהוא מספק מכיל את חומר הבידוד וציפוי האמייל, האם הוא מספק אחריות ואם כן- לכמה זמן ניתנת האחריות ובאיזה סוג אחריות מדובר, אילו תקלות הוא יודע לפתור (האם הוא מנוסה בביצוע- החלפת גוף חימום לדוד חשמלי, החלפת משאבת חום, פתיחת סתימה בדוד שמש ישן, החלפת מאיץ בדוד שמש וכו') ומהי עלות דוד שמש שהוא משווק.

כדי לדעת מהם מחירי השוק- כמה עולים הדודים וכמה עולים התיקונים תוכלו להקליד את המשפטים: "דודי שמש השוואת מחירים", "דוד שמש בזול", "עלות תיקוני דוד שמש" וכו'.

אופציה נוספת למציאת בעל המקצוע המבוקש תוכל להתבצע באמצעות גלישה בפורומים שונים אשר עוסקים בתחום. גולשי הפורומים יוכלו להמליץ לכם על מתקיני דודי שמש איכותיים אשר עובדים באזור שלכם וגובים מחירים הוגנים, יוכלו להמליץ לכם על בעלי מקצוע אשר מציעים מבצעים לדודי שמש ויכלו לענות לכם על שאלות שונות, כמו למשל: " מה עושים עם דוד השמש הישן?", "מהי עלות התקנת דוד שמש חדש?", "כמה עולה דוד שמש חדש?", מהי עלות ביקור טכנאי דודי שמש?" וכו'.

לאחר שתבחנו את ההמלצות, תערכו השוואת מחירים ותבדקו את כל הפרטים החשובים- את רישיון העסק, האחריות וכו' תוכלו לקבל את הבחירה הנכונה וליהנות ממים חמים, שמירה על הסביבה וחיסכון כספי.

 

צוות כמה עולה מקווים שהצלחתם ללמוד על נושא עבודות טכנאי דוד שמש ולהבין את טווחי המחירים לפי סוג העבודות בשטח.

לכל בקשה או שאלה נשמח להשיב על שאלותיכם ולסייע לכם, אנא פנו אלינו באמצעות צור קשר כאן באתר ונשמח לעזור.

מאחלים לכם למצוא את נותן השירות המקצועי והאדיב באזור מגוריכם.