×


תפריט נגישות

מחירון השלמת בגרויות

מחפש לדעת כמה עולה השלמת בגרויות?

כמה עולה השלמת בגרויות?

כמה עולה

ברוכים הבאים לאתר כמה עולה, ריכזנו עבורכם מחירון השלמת בגרויות מעודכן לשנת 2019 ולאחריו מדריך צרכנות נבונה בשם : "בגרות? כן אני יכול! – המדריך להכנה, השלמה ושיפור בגרויות.

המחירון נכתב ע"י צוות אתר כמה עולה, כל המחירים נאספו על ידנו מאתרי אינטרנט של בתי ספר להשלמת בגרויות בישראל, מדובר על טווח מחירים מהזול ביותר ועד למחיר היקר ביותר לאותו שירות.

ייעוץ והצעת מחיר ללא עלות וללא התחייבות!

חוסכים לך זמן וכסף!

באתרנו שירות החוסך את הצורך לחפש השלמת בגרויות, שירות בקש הצעת מחיר הינו ללא עלות וללא התחייבות, משאירים את הפרטים כאן באתר ועד 3 יועצים להשלמת בגרויות יחזרו אליכם טלפונית לייעוץ והצעות מחיר, בדרך זו תקבלו תשובות לכל שאלה שיש לכם ועל הדרך תעשו גם השוואת מחירים.

קורסי השלמת בגרויות

מחירון מומלץ

מחירון השלמת בגרויות עודכן בתאריך 11.07.19

ט.ל.ח

טווחי מחירים

בתי ספר לשיפור בגרויות
3,000-6,000 ש"ח

קורס שיפור בגרות (יחידה אחת)
1,000-1,200 ש"ח

מכינה להשלמת בגרויות
9,000-12,000 ש"ח

 

מחירון לפי מקצועות לימוד

קורס הכנה לבגרות בלשון
3,000-5,000 ש"ח

השלמת בגרות בתנ"ך
2,000-3,000 ש"ח

קורס הכנה לבגרות באזרחות
3,000-5,000 ש"ח

קורס הכנה לבגרות בהיסטוריה
3,000-5,000 ש"ח

קורס הכנה לבגרות בספרות
3,000-5,000 ש"ח

קורס הכנה לבגרות בגיאוגרפיה
3,000-5,000 ש"ח

   
מחירון השלמת בגרות במתמטיקה

קורס 3 יחידות במתמטיקה
3,000-7,000 ש"ח

קורס 4 יחידות במתמטיקה
4,000-7,000 ש"ח

קורס 5 יחידות במתמטיקה
5,000-8,000 ש"ח

 

מחירון שיפור בגרות באנגלית

קורס 3 יחידות באנגלית
1,500-2,500 ש"ח

קורס 4 יחידות באנגלית
3,000-4,000 ש"ח   

קורס 5 יחידות באנגלית
4,000-7,000 ש"ח
   
   
מחירון השלמת בגרות בכימיה

קורס 3 יחידות בכימיה
3,000-4,000 ש"ח

קורס 4 יחידות בכימיה
4,000-6,000 ש"ח

קורס 5 יחידות בכימיה
6,000-8,000 ש"ח

 

מחירון השלמת בגרות בפיזיקה

קורס 4 יחידות בפיזיקה
4,000-6,000 ש"ח

קורס 5 יחידות בפיזיקה
6,000-8,000 ש"ח

הערות למחיר:

כל יחידה אחת שווה כ - 30 ש"ח מבחינת עלות המבחן. נניח שאתם עושים בגרות 5 יחידות בפיזיקה אז המחיר יהיה 30 כפול 5 = 150 ש"ח.

מחיר קורסים להשלמת בגרויות משתנה ממקום למקום. חשוב לבצע הליך של השוואת מחירים בין בתי הספר השונים על מנת לקבל את המחיר הטוב ביותר עבורכם.

**מחירון עודכן בתאריך 25.07.19

 

בגרות? כן אני יכול! – המדריך להכנה, השלמה ושיפור הבגרויות


מה לא אמרו עליה? כבר כמה שנים יש כאלה שמספידים אותה. אומרים שהיא לא מתאימה ולא נכונה, שצריך לבטל אותה, וכמעט כל שר חינוך שנכנס לתפקידו – דבר ראשון מבצע בה שורה ארוכה של שינויים ורפורמות.

אבל למרות כל אלה, הבגרות - עדיין כאן. ולפחות בינתיים, עד שלא יימצא לה תחליף טוב יותר, עושה רושם שהיא כאן כדי להישאר עוד שנים ארוכות.

 

אם נרצה או לא נרצה

 

לבגרות (או להעדרה) יש השפעה ניכרת על עתידנו. היא מהווה כרטיס כניסה ללימודי תואר ראשון ברוב המוסדות האקדמיים. אז נכון שמדי פעם אנו קוראים על אדם זה אחר שזכה להצלחה, כלכלית או אחרת, למרות שמעולם לא למד באופן מסודר. אבל אסור ללכת שולל אחר הסיפורים הללו. אין פלא שמדברים על מקרים כאלה כעל פלא נדיר, סוג של נס. זה באמת מה שהם וההסתברות שיקרו נמוכה מאוד ושמורה רק לאנשים מוכשרים מאוד ו/או חרוצים מאוד. וגם תכונות אלה אינן תעודת ביטוח.

לעומת זאת

תעודת בגרות היא אכן תעודת ביטוח. תואר ראשון, לפחות, הוא כיום תנאי ראשוני בכמעט כל סוג של עבודה שיכולה להבטיח השתכרות סבירה שאינה מבוססת על כישורים פיזיים בלבד.

אבל, כידוע, תעודת בגרות בלבד זה לרוב לא מספיק. כיום יש חשיבות גדולה למקצועות ולציונים שכתובים בה. לכל אחד מהתחומים המבוקשים במוסדות האקדמיים, ובמיוחד בטובים שבהם – יש רשימה ארוכה של מועמדים. הקבלה נעשית ברוב המקרים על ידי שקלול ציוני הבגרות והפסיכומטרי. לכן באופן מובהק, למי שיש ציונים טובים יותר, במיוחד במקצועות הרלבנטיים לאותו תחום או פקולטה מבוקשים, יש יתרון על פני האחרים.

אין לך בגרות בכלל, או שיש לך רק בגרות חלקית? ציוני הבגרות שלך "לא משהו"? זה בהחלט לא אומר שהרכבת אל העתיד המוצלח תחלוף על פניך ללא שוב. הבשורה הטובה היא: לעולם לא מאוחר לעשות, או לשפר בגרויות. קיימים מספר דרכים ושיטות הכנה לבגרות ו/או שיפור ציוני הבגרות, אליהם נתייחס להלן.

ראשית חשוב לדעת שיש מספר גופים במדינת ישראל שמטרתם להצעיד אוכלוסיות שונות לבגרות. השירות שנותנים הגופים הללו הוא לעיתים קרובות בחינם וכדאי לדעת עליו.

 

השלמת בגרויות לחיילים משוחררים

 

חיילים וחיילים משוחררים היא אוכלוסייה המצויה בעדיפות גבוהה, מבחינת המדינה, בכל הנוגע להשלמת בגרות.

המדינה מעודדת חיילים משוחררים להשתמש בכספי הפיקדון להם הם זכאים לצרכי השכלה.

ניתן להשתמש בכספי הפיקדון, עד חמש שנים מיום השחרור עבור רוב התכניות הקיימות לשיפור או השלמת בגרויות לחיילים משוחררים. כל מה שנדרש הוא לפדות את כספי הפיקדון בבנק לאחר הצגת טפסי הרישום הנדרשים.

צה"ל אף מאפשר לחיילים לוחמים או תומכי לחימה השלמת בגרויות בצבא, במסגרת השירות.

הצבא מפעיל תכנית מיוחדת להשלמת 3-4 נקודות במתמטיקה ובאנגלית ובחינה באזרחות (ניגשים לשתי בחינות, ואת השלישית ניתן להשלים בשלב יותר מאוחר).

הפרויקט מתרחש בתקופה מרוכזת של לימודים, בתנאי פנימיה, ובצה"ל מאפשרים אותו לחיילים המאובחנים כבעלי פוטנציאל  לעבור את הבגרויות בהצלחה.

ולאזרחים מן השורה?

כדאי מאוד לברר בעירייה, או במועצה האזורית בה אתם מתגוררים. ברבות מהן מופעלים מרכזים ללימודי מבוגרים וחלקם מגישים גם לבגרות.

המחיר לרוב מסובסד, או לגמרי בחינם. חיילים משוחררים זכאים במסגרת זו לקבל השלמת בגרויות בחינם על חשבון הפיקדון.

אם אתם עדיין בגיל תיכון, אך נשרתם בשל אי התאמה למסגרת בית הספר, בשבילכם מפעילה מדינת ישראל את פרויקט היל"ה, המיועד לתלמידים המתקשים להסתגל למסגרת נוקשה או לתלמידים לקויי למידה.

הלימודים מתקיימים במסגרות מצומצמות ונוחות יותר לצרכיהם של התלמידים הללו והוא ניתן בחינם למתאימים. כדאי לברר עם משרד החינוך בגרויות במסלול זה.

אם אתם חרוצים, אחראים ובעלי משמעת עצמית חזקה, ייתכן ותהיו מעוניינים  לבצע השלמת בגרות לבד.

האינטרנט הוא כר מאוד פורה ומאוד מגוון ללומדים העצמאים. מערכת "אינטרלקט" מאפשרת למידה עצמית בקורסים אינטרנטים למגוון מקצועות בגרות. השיעורים בקורסים מועברים באמצעות מצגת קולית ידידותית ונוחה לתפעול. ויש גם תרגולים ופתרונות. הן השיעורים והן התרגילים, בכל קורס, מסודרים בהירארכיית "מן הקל אל הכבד".

בפייסבוק פועלות מספר קבוצות "רצים לבגרות", המשמשות קהילה תומכת ללומדים לבגרות. בקבוצות הללו תמצא שפע של קישורים לחומרים ושיעורים במקצוע הספציפי בו הינך מעוניין, וכמובן אפשרות להכיר ולשוחח עם אנשים הלומדים לאותו מבחן כמוך, גם אם זוהי היכרות וירטואלית בלבד. כמובן שזהו שירות חינמי.

אבל לא כולם בנויים ללמידה עצמית. למי שמעוניין במסגרת קצת יותר מחוייבת, ובעיקר: מסגרת מקצועית היכולה להציג "קבלות" על הישגים של תלמידיה – כדאי לגשת למסגרות רשמיות ללימודי בגרות.

 

השלמת בגרויות באמצעות מכינות במוסדות אקדמיים


במוסדות אקדמיים רבים: אוניברסיטאות ומכללות, פועלת מכינה להשלמת בגרויות, המשלבת גם השלמת בגרויות.

היתרון בלימודים אלה: לעיתים קרובות המכינות מכוונות לתחום ספציפי (מכינה ללימודי...), כך שמלבד תעודת הבגרות אתם עושים צעדים נוספים המסייעים לכם להתקבל לפקולטה עליה חלמתם. בנוסף, הלימודים במוסד אקדמי מקרבים אתכם לעולם האקדמיה, ותוך כדי הלימוד לבגרות ניתן להסתגל לעולם האקדמיה, לשפה האקדמית ולדרישות. יחד עם זאת, לרוב מדובר בפתרון לא זול, לעיתים במחיר שכר לימוד כמו בלימודים אקדמיים מן השורה. ללמודים במסגרת מכינה קדם אקדמית ניתן להשתמש בכספי הפיקדון לחיילים משוחררים.

 

מכונים להשלמת בגרויות

 

המסגרת המוכרת והנפוצה ביותר היא כמובן המכונים להשלמת בגרויות. מדובר במסגרת פרטית לרוב, מקצוענית, שרובה ככולה ממוקדת במטרה אחת: להעניק לתלמידיה מסלול שיבטיח את השלמת הבגרויות בהצלחה. בארץ פועלים מספר בתי ספר ומכונים כאלה, ושמותיהם בוודאי מוכרים לרובכם: "אנקורי", "לחמן", "קידום", "IQ", "יואל גבע" ואחרים. כולם וותיקים ומנוסים.

מכון טוב להשלמת בגרות הוא מכון שפיתח שיטה, המבוססת על היכרות מעמיקה של מערך הבגרויות בארץ וכמובן על ניסיון – המצליחה לפשט את הלימודים ולהפוך אותם למסלול ממוקד מטרה: הצלחה, הצלחה ושוב הצלחה. במכון טוב מעסיקים מורים מנוסים שיכולים להעניק דרכים וטיפים כיצד לפצח את בחינת הבגרות. בנוסף לחומר הנדרש יגיע התלמיד לבחינה כשהוא מצויד בידע כיצד לחלק את זמנו במבחן באופן היעיל ביותר, על איזה שאלות לשים יותר או פחות דגש וכיצד לפנות לסוג כזה או אחר של שאלות.

בוגרים של מכון טוב לבגרויות מסיימים אותו כשהם מצוידים בארגז כלים ללמידה יעלה והגיונית, לשיטות אחסון מידע בזיכרון, ועוד כלים ללימוד ושינון, אשר ישמשו אותם לאורך כל החיים, בכל סוגי ומוסדות הלמידה שעוד נכונו להם.

ברוב המכונים ניתנים מגוון רחב של קורסים, המיועדים כמעט לכל סוג של השלמה, הכנה או שיפור הבגרות: רוצים השלמת בגרויות במתמטיקה? או אולי השלמת בגרות באנגלית? ואולי אתם נזקקים לתגבור בתחום הכנה לבגרות בלשון, או הכנה לבגרות בתנך?

גם אם יש לך תעודת בגרות מלאה, אבל אתה שואף לתקן ולשפר בתחומים מסויימים, או בכל המקצועות, כדי להתקבל ללימודים אליהם אתה שואף, צוות המורים המיומן במכון טוב יצייד אותך בכלים כיצד לעשות זאת.

יש מגון של דרכים כיצד להשיג שיפור בגרויות במתמטיקה, או שיפור בגרויות באנגלית – שני המקצועות בהם יש להציג ציונים מעולים כדי להתקבל למקומות הנחשקים ביותר.

 

כיצד ניתן לבחור במכון טוב באמת בין כל השפע הנפרש בפנינו?


מדובר במשימה לא קלה, אך יש לבצע אותה ביסודיות, מכיוון שבתחום המשפיע כל כך על עתידנו אסור להתפשר.

כדאי להתייעץ עם מכרים ועם כאלה שהצליחו ושיפרו את ציוניהם לגבי בתי ספר מומלצים להשלמת בגרויות.

רצוי להתקשר לכל המכונים להשלמת בגרויות באזור מגוריכם, לקבוע פגישה ולהגיע לאלה הנשמעים כרציניים ביותר מבניהם.

בפגישה כדאי לשאול שאלות ברורות וענייניות לגבי אחוזי ההצלחה בקרב בוגרי המכון. חשוב לוודא שהמכון אכן מציע את הקורסים בהם אתם מעוניינים.

כמעט כל המכונים יציעו קורסים שמטרתם הכנה לבגרות באנגלית או במתמטיקה, אבל לא כולם מציעים אפשרויות למקצועות קצת יותר ספציפיים כגון: הכנה לבגרות בפיזיקה או הכנה לבגרות באזרחות.

 

השלמת בגרויות

 

כל חייל משוחרר מכיר את זה: מגיע הרגע שבו צריכים להירשם ללימודים, ומגלים כי הציונים בבגרות מן התיכון אינם מספיקים כדי להירשם, ויש צורך בהשלמת בגרויות. יש שצריכים השלמת בגרויות במקצועות רבים, ויש שצריכים השלמת בגרויות או שיפור של ציון אחד או שניים בלבד.

עבור כל אחד מן הצרכים האלו קיימים בתי ספר ומכונים פרטיים המתמחים בהשלמת בגרויות, ומלווים את התלמיד עד להצלחה בבחינות.

לא משנה מה הסיבה שבעטיה נדרשת השלמת בגרויות, ניתן להשלים בגרויות וללמוד אצל מורים מקצוענים באווירה מעולה. כאשר נדרשת השלמת בגרויות בכמה מקצעות, חשוב לקבל ייעוץ לימודים, כדי לתכנן את השלמת בגרויות לפי מועדי בחינות, ולקצר את זמן הלימודים.

על מנת להתקבל למכללה, אוניברסיטה, עבודה, יש להיות עם בגרות מלאה. היום זה לא מה שהיה פעם. התחרות היא גדולה יותר ותנאי קבלה למוסדות שונים קשים יותר. השלמת ושיפור ציוני בגרות עוזרים בהתקדמות ופיתוח החיים.

 

השלמת בגרות באקסטרני


מי שמשלים בגרות ולא לומד בבית ספר רשאי להיבחן בבתי ספר פרטיים במסלול אקסטרני. חשוב מאוד למלא את תיק הנבחן במשרד החינוך ולרשום את עצמכם בזמן למועדי המבחנים.

איך לבחור בית ספר מתאים להשלמת בגרויות?

בחירת בית ספר מתאים להשלמת בגרויות הוא תהליך של בחינת הנתונים אודות בתי הספר שמעניינים אתכם.

בהיבט זה אתם רוצים תחילה להכין רשימה של בתי הספר הרלוונטיים עבורכם מבחינת המיקום הגאוגרפי שלכם. לאחר מכן, נסו לקבל המלצות מחברים, בני משפחה ומכרים, מה הם יודעים אודות אותו בית ספר.

תתפלאו כמה מידע תוכלו לקבל מהמלצות אלה. יחד עם זאת, לעולם אל תסתפקו במידע זה, מאחר ובסופו של דבר המלצה היא התנסות אישית בלבד, ולאו דווקא משקפת את המציאות.

כדי להכיר לעומק את בית הספר, כדאי לקרוא עליו כמה שיותר, הן באתר האינטרנט שלו עצמו, ובמיוחד באתרים חיצוניים, בעיתונים, בפורומים, באתר משרד החינוך ובכל ערוץ אחר שממנו תוכלו לשאוב מידע אודות בית הספר.

בררו סטטיסטיקות על שיעור העוברים בבית הספר, מספר התלמידים בכיתה, זהות סגל המרצים, תנאי הלימוד והכיתות וכדומה.

מקצועות חובה

בגרות במתמטיקה – 3,4,5 יחידות לימוד.

בגרות באזרחות – 2 יחידות לימוד.

בגרות בתנ"ך – 2,3,5 יחידות לימוד.

בגרות בספרות – 2,5 יחידות לימוד.

בגרות בהיסטוריה – 2,5 יחידות לימוד, הציון מורכב משתי בחינות: היסטוריה א', היסטוריה ב'.

בגרות במחשבת ישראל – 2,5 יחידות לימוד.

בגרות באנגלית - 3,4,5 יחידות לימוד. (תנאי חשוב לקבלה לאוניברסיטה)

בגרות בלשון והבעה עברית – 2 יחידות לימוד.

מקצועות התמחות – 5,10,15 יחידות לימוד (מקצועות הגברה: תקשורת, גיאוגרפיה)

 

מקצועות לימוד להשלמת בגרות


תעודת בגרות מלאה היא כלי הכרחי על מנת להתקדם בחיים, הן מבחינה אקדמאית והן מבחינה מקצועית. כיום, בשביל להתקבל לכל מוסד אקדמאי ולרוב העבודות במשק, הדבר הראשון שצריך זה תעודת בגרות מלאה. יחד עם זאת, עם השנים התפתחה וגדלה התחרות וכיום חשוב לא רק שתעודת הבגרות תהיה מלאה, אלא גם תהיה תעודת בגרות טובה.

תעודת הבגרות משמשת ככלי מדד וסינון בין התלמידים, בעבור האוניברסיטה., מקומות עבודה ואף אפילו למען קבלת ויזה עבור מדינות מסוימות. רוב האנשים יגלו שגם אם יש להם תעודת בגרות מלאה זה לא תמיד מספיק.

תמיד כדאי לשפר את תעודת הבגרות וככל שנשפר אותה כך הסיכוי שלנו להתקבל אל המוסדות שאנו רוצים להגיע אליהם גדל.

השלמת בגרות בגיאוגרפיה

גיאוגרפיה הוא מקצוע בחירה אשר ניתן להגביר בחמש יחידות. יש המניחים שגיאוגרפיה זה מקצוע שקל להגביר אך הם עלולים להיות מופתעים בזמן הלימוד, גיאוגרפיה זה מקצוע שצריך להשקיע בו לא פחות משאר המקצועות.

בגרות בגיאוגרפיה נעשית בקיץ וקורס השלמת בגרות בגיאוגרפיה נעשה בסמוך לבגרות.

השלמת בגרות בפיזיקה

פיזיקה ניתן ללמוד ברמה של שלוש עד חמש יחידות, אך אין זה מקצוע חובה. יחד עם זאת, פיזיקה הוא מקצוע מבוקש בפקולטות שונות באוניברסיטה ולכן תלמידים רבים בוחרים ללמוד אותו.

ישנם מקצועות אטרקטיביים אשר דורשים ציון גבוה בבגרות בפיזיקה על מנת להתקבל אליהם ולכן הצלחה בבגרות בפיזיקה חשובה מאוד.

הבחינה היא איננה בחינה קלה ומומלץ להתכונן אליה היטב ולהיעזר בקורסים המתאימים לכך. מועד הבחינה הוא בקיץ והקורסים הרלוונטיים נערכים בסמוך לבחינה.

השלמת בגרות באזרחות

יחידת בגרות אחת באזרחות היא חובה על מנת לקבל תעודת בגרות מלאה. בני מגזר שונה ועולים חדשים יעשו את הבגרות באזרחות במתכונת מיוחדת עבורם שנקבע על ידי משרד החינוך.

בחינת הבגרות באזרחות עוסקת בחיים האזרחים היומיומיים במדינת ישראל וניתוח סיטואציות ויכולת התבוננות. מי שמשפר את הבגרות באזרחות מומלץ לקחת קורס מתאים בתחום ולא לסמוך אך ורק על הכישורים הטבעיים בשביל ללמוד למבחן.

השלמת בגרות בתנ"ך

תנ"ך ניתן להגביר ברמה של 5 יחידות אך בשביל בגרות מלאה חובה ללמוד שתיים. בקורס השלמת בגרות בתנ"ך תתרגלו את הטקסט המקראי, תנתחו את הסיפורים ואת האל ועוד. שימו לב שהבגרות בתנ"ך כוללת קטע אנסין אליו יש להתכונן היטב.

השלמת בגרות בספרות

בבגרות בספרות שתי יחידות הן חובה בשביל לקבל תעודת בגרות מלאה. בבגרות בספרות תצטרכו להתמודד עם ניתוח יצירות שונות. שירה, פרוזה סיפורים קצרים ועוד. לבגרות בספרות אפשר ללמוד באופן עצמאי, עם מורה פרטי או בקורס מתאים. החובה היא אומנם שתי יחידות אך ניתן גם להגביר את המקצוע עד חמש יחידות לימוד.

השלמת בגרות באנגלית

אנגלית הוא מקצוע חובה, יש לעבור שלושה יחידות בשביל תעודת הבגרות המלאה. הבחינה ברמה של שלוש יחידות לא קשה באופן יחסי, אך אין זה אומר שאפשר לזלזל בה.

מומלץ ללמוד היטב למבחן בקורסים מתאימים על מנת שתשלימו את הבגרות באנגלית בהצלחה.

שלוש יחידות אנגלית זה מספיק בשביל לקבל בגרות מלאה, אך מומלץ וכדאי לעשות יותר. אנגלית זה תנאי מאוד חשוב גם בשביל האוניברסיטאות ולחיים בכלל ולהצליח בארבע וחמש יחידות יכול להקנות לכם נקודות זכות רבות.

השלמת בגרות במתמטיקה

מתמטיקה הוא מקצוע חובה בשביל לקבל תעודת בגרות מלאה ואף אחד המקצועות הקשים.

בשביל להצליח בבגרות במתמטיקה צריך לתרגל הרבה את החומר ומכיוון שמוסדות ומקצועות רבים דורשים ציונים גבוהים במתמטיקה רבים משלימים ומשפרים את הציון שלהם במתמטיקה.

השלמת בגרות בלשון

הבגרות בלשון היא יחידת חובה מבין שתי יחידות של הבגרות בהבעה עברית.

חשוב להצליח בבגרות בלשון בשביל לימודים אקדמאיים וגם בחינת הפסיכומטרי כוללת הבעה בעברית. הבגרות בהבעה נערכת במתכונת מעט שונה לתלמידים אקסטרניים ואינטרניים, אך אין שינוי בתכנים.

 

השלמת בגרויות, מה עוד כדאי לדעת?


אחד התנאים הראשוניים לקבלה ללימודים אקדמיים במרבית מוסדות הלימודים המוכרים על ידי המועצה להשכלה גבוהה הוא תעודת בגרות עם ציוני סף מסוימים. בעבור תלמידים לא סיימו את התיכון עם תעודת בגרות מלאה, האתגר להתקבל ללימודים אקדמיים הוא גדול ולכן האופציה של השלמת בגרויות היא האופציה הטובה ביותר שמהווה גם האפשרות היחידה שלהם להמשיך ללימודים אקדמיים ולרכוש מקצוע.

מסלולי השלמת בגרויות

השלמת בגרויות היא למעשה חזרה לספסל הלימודים אולם בניגוד לתיכון, השלמת בגרויות מקצועית היא באמצעות קורסים ממוקדים ומרוכזים יותר. השלמת בגרויות מבוצעת באמצעות המכונים השונים המלמדים את התלמידים את חלק הבגרויות החסר או את כל הבגרויות ומקיימים מסלולי לימודים מיוחדים גם בעבור מי שמעוניין להשלים את הבגרויות.

גם בעבור מי שמעוניין ללמוד למקצועות שלא דורשים בגרות מלאה, השלמת בגרויות חובה היא בגדר הכרח לקבלה ללימודים במרבית מוסדות הלימודים.

אלו בגרויות יש להשלים

מערך בחינות הבגרות בישראל כולל בגרויות במקצועות הליבה שהן בגרויות במתמטיקה ברמה של שלוש, ארבע או חמש יחידות, בגרויות באנגלית גם הן ברמה של שלוש, ארבע או חמש יחידות וכן בגרויות בהבעה.

מעבר לכך קיימות בגרויות חובה להשלמת תעודת בגרות תוך תלות במסלול הלימודים ובמסלול התגבור שהתלמיד בחר כמו בגרויות בספרות, בגרויות באזרחות, בגרויות בהיסטוריה, בגרויות בתנך, בגרויות בפיזיקה, בגרויות בכימיה, בגרויות בגיאוגרפיה.

מאחר שהדרישה של משרד החינוך למתן בגרות מלאה היא בגרויות מתוגברות במקצועות שונים, במסלול השלמת בגרויות יכול התלמיד לבחור במקצועות מתוגברות כמו בגרות חמש יחידות בגיאוגרפיה, או בגרות חמש יחידות בתנ"ך, או בגרות חמש יחידות בפיזיקה בנוסף על הבגרויות הנחשבות למקצועות הליבה.

 

טיפים השלמת בגרויות


1. בין אם יש לכם רק בגרות אחת או שתיים לשפר ובין אם מדובר בתעודת בגרות מלאה, מומלץ להתחיל לעבוד על כך כמה שיותר מוקדם.

2. ניתן ואף מומלץ לשפר בגרויות כבר בזמן השירות הצבאי.

3. במכונים ומכללות השלמת בגרויות תוכלו לקבל ייעוץ חינם, בעזרתם תוכלו לבנות תוכנית לימודים אשר תחסוך לכם זמן ותתחשב במועדי בחינת הבגרות.

4. חיילים משוחררים יכולים ליהנות מהנחה עבור השלמת בגרויות ואף לשלם עם כספי הפיקדון שלהם.

5. ניתן ללמוד לקראת הבגרות באופן עצמאי ולשפר אותם לבד, אך אנחנו ממליצים על מנת להבטיח את ההצלחה שלכם לעבור קורס השלמת בגרויות על מנת שלא תצטרכו לעבור את התהליך שוב.

 

בגרויות – מחירים


לימודים לקראת לימודי השלמת בגרויות משתנים בין מוסד לימודים אחד למשנהו הודות לאורך המסלול, כמות התגבורים, שיטת הלימודים וכמות השיעורים.

לפני בחירה באחד ממוסדות הלימודים, רצוי לבצע סקר שוק מקדים בין מוסדות הלימודים השונים ולבחור את המוסד המתאים ביותר הן מבחינת המחיר והן מבחינת מסלול הלימודים.

המחירים בעבור מוסדות הלימודים השונים יכולים להיות מחירים של כל מסלול הלימודים או מחירים של בגרויות מסוימות.

 

כמה עולה השלמת בגרויות?


במגסרת "סקר השוק" שכדאי לבצע בין המכונים, יש לברר היטב כמה עולה השלמת בגרויות בכל מכון. בתחום השלמת בגרויות השוואת מחירים נדרשת משום שקיימים לא מעט פערים בין המכונים השונים.

בתחום שיפור בגרויות מחירים לא אחידים נפוצים למדי, גם אם המכונים מציעים את אותם הקורסים.

לרוב הדבר תלוי במוניטין ובאחוזי ההצלחה של המכון, אבל בהחלט ניתן למצוא מכונים טובים ומנוסים בעלי אחוזי הצלחה גבוהים ובמחירים סבירים.

כמובן שגם במכונים להכנה לבגרות ניתן להשתמש בכספי הפיקדון לחיילים משוחררים.