×


תפריט נגישות

מחירון אחזקת מבנים

כמה עולה שירותי אחזקת מבנים ?

ברוכים הבאים לאתר כמה עולה, בדף זה תמצאו מחירון שירותי אחזקת מבנים מעודכן לשנת 2020.

המחירון נכתב ע"י צוות אתר כמה עולה, כל המחירים נאספו על ידנו מאתרי אינטרנט של חברות המספקות שירותי אחזקת מבנים בישראל, מדובר על טווח מחירים מהזול ביותר ועד למחיר היקר ביותר לאותו שירות.

 

 

עד 3 הצעות מחיר בקליק - השוואת מחירים חכמה שתחסוך לך זמן וכסף!

 

 

כמה עולה אחזקת מבנים ?

ניקוי חדר מדרגות בניין קטן
(עד 4 קומות)
300-450 ש"ח לניקוי בודד

ניקוי חדר מדרגות בניין גדול
(4 קומות ומעלה)
400-650 ש"ח לניקוי בודד

ניקוי לובי בניין
400-650 ש"ח לניקוי בודד

ניקוי בניין עד 8 קומות
500-1,200 ש"ח

ט.ל.ח

 

חברת ניהול, אחזקת מבנים – על מה ולמה?

הבית המשותף וכל נושא אחזקתו היה בעבר נחלתו הבלעדית של ועד הבית. בשנים האחרונות, עם התפתחות תופעת מגדלי הדירות, ועם התגברותו של אורח החיים המהיר והלחוץ, ועד הבית מתקשה לספק את כל השירותים הנדרשים לשם ניקיון ואחזקה, ויש נטייה הולכת וגוברת לפנות אל חברת ניהול, המעניקה שירותי ניהול ואחזקה לבניין. חברת ניהול, או חברת אחזקת מבנים, מעניקה את כל השירותים הנדרשים לתחזוקת בניין מגורים.


אחזקת מבנים – מה זה כולל?

חברת ניהול או אחזקת מבנים מעניקה את מכלול השירותים הנדרשים לשם תחזוקה של המבנה: חדר מדרגות, תיקוני צבע, גינון, טיפול במערכת הגז, מיזוג האוויר ועוד. למעשה, שימוש בשירותי חברת אחזקת מבנים פוטרת את ועד הבית מן הצורך למצוא בעל מקצוע הנותן מענה לצרכים שונים, וחוסכת זמן רב. טלפון אחד לחברת אחזקת מבנים, או אל חברת הניהול, ובעל המקצוע הרלוונטי מגיע ופותר את הבעיה. ישנן חברות ניהול שאינן מסתפקות בשירותי ניקיון ואחזקה בלבד, אלא מנהלות גם את כל נושא הגביה של מיסי ועד הבית מן הדיירים.


אחזקת מבנים – היתרונות:

מעבר לקבלת שירותי אחזקה ושירותי ניקיון, הידיעה כל תקלה הנמצאת בתחום האחריות של חברת הניהול מטופלת בתוך שעות ספורות חוסכת זמן רב והתרוצצות של כל דיירי הבניין. אם בעבר נהגו חברי ועד הבית להתדפק על דלתות השכנים סרבני תשלום ועד הבית, הרי שהיום ניתן להפקיד את הנושא בידי חברת אחזקת מבנים, ולקבל בניין שנראה טוב יותר, מטופל למשעי בהוצאה כספית שאינה יקרה יותר. כך נהנים כל דיירי הבניין מאחזקה ושירותי ניקיון המבוצעים באופן סדיר, על ידי בעלי מקצוע מעולים.


אחזקת מבנים – תפקידים נוספים:

כאשר מפקידים את ניהול הבניין בידיה של חברת ניהול ואחזקת מבנים, נהנים מטיפול בכל חלקי הבניין. המקלט, הנוטה להיות החלק המוזנח ביותר בבניין מקבל טיפול שוטף, ובשעת חירום מוכן לקלוט את הדיירים. שטח הגינה ושטחי החנייה מתוחזקים באופן רציף, חדרי האשפה, חדרי המדרגות, תאורה משותפת – כל זאת נמצא באחריות חברת אחזקת מבנים.


אחזקת מבנים - בורר חיצוני

שחיקה הנה פונקציה של כמה וכמה פרמטרים, הכוללת בעצמה דברים כגון מזג אוויר, גיל וגם כמות ואיכות השימוש בדבר. באופן תיאורטי, בניין בעל 4 קומות ללא מעלית, יצטרך תחזוק מדרגות רב יותר מאשר בניין בן 3 קומות ללא מעלית או בניין בן 10 קומות עם מעלית- פשוט כי ישתמשו בחדר המדרגות יותר. באופן דומה, תחזוק מעלית בבניין בין 20 קומות יהיה תכוף יותר מזה של מעלית בבניין 10 קומות.


הבדלי בנייה

נכון הדבר כי בשביל לצפות תדירות ועלות אחזקת מבנים שונים, יש להתחשב לא רק בנתונים היבשים שדיברנו עליהם, אלא גם איכות הבנייה. הרי ברור לכל ששתי מעליות בבניינים שונים יכולות להבדל בניהן באיכותן, בלי קשר למספר הקומות של דיירים אותן הן משרתות. לרב, אנשים לא לוקחים בחשבון את עלויות תחזוק הבניין כאשר הם קונים דירה, אבל גם בבניינים וותיקים, בגלל שיש דיירים רבים, הנטל הכלכלי מתחלק בד"כ ואינו יוצא יקר לנפש.


איפה ואיך עושים ?

כאשר מדובר על אחזקת מבנים יש בגדול שני דרכים לעשות את זה: בחלק מהמקרים זהו בדיוק התפקיד של ועד בית. הוא אוסף את הכספים מדיירים, מחפש בעלי מקצוע ע"פ קריטריונים שנקבעים בישיבות ועד עם הדיירים ודואג שיגיעו ויחזקו איפה שצריך. זו דרך זולה יותר כביכול, שכן אין כאן עמלות תיווך של גורם חיצוני. עם זאת, לעיתים לא מבוטלות ועד הבית הוא בסך הכל שכן שיש לו גם עבודה, לכן אין לו יותר מדי זמן לעשות דברים חשובים כגון סקר שוק אמיתי או בדיקת איכות של ספק השירות- מה שיכול לעלות לנו בכסף.


המקצוענים

הדרך השנייה לטיפול בסוגיות אחזקת מבנים היא השכרת שירותיה של חברת אחזקה חיצונית. אולם מדובר לעיתים על תשלום עמלת תיווך בין בעלי המקצוע לבין הדיירים, אבל בד"כ מדובר על סכום זניח ביותר פר דייר. חברות העוסקות באחזקות של מבנים מתאמות בין בעלי מקצוע שונים הדרושים כדי לתחזק בנייני דיירים משותפים באופן מקצועי ובכך יכולים לדאוג להשיג בעלי מקצוע מומלצים, במחירים זולים יותר.

 

אחזקת מבנים – לסיכום:

פנייה אל חברת ניהול לצורך ניקיון ואחזקה יכולה להיות פתרון מושלם עבור כל דיירי הבניין. כך נחסך מכולם הצורך בהתרוצצות מיותרת, ובזבוז אנרגיה בחיפוש אחר בעל מקצוע שונה בכל פעם. חברת ניהול מעניקה שירותי אחזקה ושירותי ניקיון וטיפול בכל נושאי המרחב המשותף.

 

ניקיון חדרי מדרגות – מי דואג לזה?

כולם מסיכימים כי ניקיון חדר המדרגות הוא אחד הדברים החשובים בבניין המשותף. ניקיון מדרגות ומסדרונות במרחב המשותף משרה תחושה נעימה עם הכניסה אל הבית, וחשוב גם מבחינה היגיינית. בכל הנוגע לניקיון בניינים, חדר המדרגות הוא הנושא הבולט שבהם.

ועד הבית, האחראי על כלל המרחבים המשותפים של בניין המגורים, אחראי גם על העסקת מנקים וגננים, הדואגים לחזית הבניין, לגינה ולנקיון חדר המדרגות. ישנם ועדים המעסיקים סטודנטים או מנקים פרטיים, הדואגים ל-ניקיון חדרי מדרגות באופן סדיר, ויש המפקידים את ניקיון המדרגות בידי חברת ניהול ואחזקה, הדואגת לכל שאר ענייני הבניין.

חדר מדרגות מטונף הנו בעיה רצינית, לא רק אסטטית אלא תברואתית, שתשפיע על הבטיחות שלכם, הבריאות שלכם ואפילו מצב הרוח שלכם והיחסים שלכם עם השכנים. שלא לדבר בכלל על הורדת ערך כל הדירות בבניין כאשר מדובר במכירה- הרי אף אחד לא יסכים לחיות בבניין מוזנח, ששכניו מאפשרים לחדר המדרגות להיות מאסף לאשפה מכל סוג. ובצדק.


יסודי יסודי

תתפלאו לדעת, אבל לשכור שירותי ניקוי חדרי מדרגות מקצועיים לא עולים הרבה פר דייר לחודש. לעיתים מדובר על פחות ממאה שקלים למשפחה- לשטיפה של פעמיים בשבוע. הבעיה היא שתחזוק בניין, בעיקר ישן, תומן בחובו עוד כמה דברים שיש להתחשב בהם חוץ מניקיון: זיפות גגות, תיקוני מעלית ואפילו ריסוסים קבועים נגד מכרסים וחרקים. קל לשכוח את הדבר הבסיסי הזה של הניקיון או להמעיטו לפעם בשבוע בלבד- אבל האמת שאסור לעשות את זה.


השפעות הלכלוך

הסבתות היו אומרות שהג'וקים נמשכים ללכלוך, וכמו כמעט תמיד יש אמת בדברן. אחרי הכל, כמו כל יצור חי, גם החרקים נמשכים למקורות של אוכל. לכן, מספיק פרורי במבה שפיזר הילד של השכנה במעלה המדרגות כדי להוביל שובל של נמלים, שיתפשט במהרה גם אל תוך הדירות. בעת הזמנת שירותים של ניקוי חדרי מדרגות כלול גם ניקוי של המבואה לבניין וגם של חדר האשפה, שלעיתים העברת מי צינור יכולה לעשות בו את ההבדל בין מרבץ למפגעים תברואתיים רבים לחדר בעל סניטציה נסבלת יחסית.


אנשים פרטיים או חברות

בשוק היום קיימים כמה סגנונות של מומחי ניקוי חדרי מדרגות. חלקם מסופקים ע"י חברות קבלן המעסיקות מנקים ומנקות, אלה מספקים את הציוד בד"כ ועלותם גבוהה מעט אבל הם לכאורה מבטיחים סדר וקביעות - באם חסר המנקה הספציפי שניקה אצלכם, יופיע במקומו אחר בלי שתצטרכו לדאוג. עם זאת, אישית, מצאתי את האדם הפרטי כיעיל ובעל מוטיבציה גבוהה יותר - כך שמנקות עצמאיות בד"כ עושות עבודה איכותית יותר לטעמי ומהירה יותר. ואולי זה רק אצלי בבניין, אבל גם מתפתחת סוג של מערכת יחסים עם האדם - שמעודדת נאמנות משני הצדדים: מצדנו פחות טינופת ומצידה מוטיבציה לניקיון טוב.


ניקיון חדרי מדרגות – לא רק זה!

יש להדגיש כי ניקיון חדרי מדרגות הוא רק חלק קטן מכל נושא ניקיון בניינים: חדרי אשפה, מקלטים, שטח החנייה ומרחבים משותפים נוספים. בנוסף על כך, יש להביא בחשבון את תחזוקת הבניין: תאורת חדר המדרגות, הכניסה לבניין, אספקת גז משותפת ועוד. התקשרות עם חברת אחזקה וניקיון מבנים יכולה לטפל בכל הנושאים האלה, בטלפון אחד, ובאופן סדיר.


ניקיון חדרי מדרגות – ביטוח העובדים:

בכל מקרה שבו מעסיקים מנקה לצורך נקיון חדרי מדרגות, יש לוודא כי הוא מבוטח, וזכויותיו בביטוח הלאומי מוסדרות כראוי. ועד בית המעסיק אדם לצורך ניקיון חדרי מדרגות באופן ישיר, צריך לדווח על כך לביטוח הלאומי, ולשלם עבורו את דמי הביטוח. במקרה שבו מעסיקים חברת ניקיון מבנים, יש לוודא כי כל העובדים המגיעים אל הבניין מועסקים באופן חוקי ומבוטחים כראוי. בכל מקרה של החלקה, או תאונה קלה שבקלות, יהיו דיירי הבניין כולו אחראים לשלומו של העובד, וחשופים לתביעה.


ניקיון חדרי מדרגות – חברת ניקיון מבנים:

נדמה כי כיום הפתרון הטוב ביותר לנושא ניקיון חדרי מדרגות ול-ניקיון בניינים ואחזקתם הוא פנייה אל חברת ניהול בניינים וניקיון מבנים. בשיטת עבודה זו, נהנים הדיירים משירותי אחזקה מקיפים, הכוללים את כל הפרמטרים שהוזכרו עד כה. ניקיון מדרגות הוא רק חלק קטן מן השירותים אותם מקבלים דיירי הבניין, ללא כל צורך לחפש את בעל המקצוע הרלוונטי לכל תקלה.


ניקיון חדרי מדרגות – לסיכום:

לא משנה באיזו שיטה נבחר כדי לדאוג ל-נקיון חדרי מדרגות בבניין שלנו, יש לדאוג לבקרה שוטפת של העובדים, לבטחונם, וכך להסיר דאגה מכלל דיירי הבניין. השירות המקצועי שמספקות חברות ניהול כולל ניקיון מבנים, וכולל את כל שאר השירותים להם זקוקים דיירי הבניין, במינימום מאמץ.

 

צוות כמה עולה מקווים שהצלחתם ללמוד על נושא שירותי אחזקת מבנים ולהבין את טווחי המחירים לפי סוגי השירותים.

לכל בקשה או שאלה נשמח להשיב על שאלותיכם ולסייע לכם, אנא פנו אלינו באמצעות צור קשר כאן באתר ונשמח לעזור.

מאחלים לכם למצוא את נותן השירות המקצועי והאדיב באזור מגוריכם.