×


תפריט נגישות

פניות אחרונות מהאתר

בדיקה

לתינוקת אחת
19-04-2024 12:57

מחירון אוכל לכלבים

מחפש לדעת כמה עולה אוכל לכלבים? 

כמה עולה אוכל לכלבים?

כמה עולה

ברוכים הבאים לאתר כמה עולה, ריכזנו עבורכם מחירון אוכל לכלבים מעודכן לשנת 2019 ולאחריו מדריך צרכנות נבונה בשם : אוכל לכלבים - מא' ועד ת'.

המחירון נכתב ע"י צוות אתר כמה עולה, כל המחירים נאספו על ידנו מאתרי אינטרנט של ספקי אוכל לכלבים בישראל, מדובר על טווח מחירים מהזול ביותר ועד למחיר היקר ביותר לאותו שירות.

הבהרה חשובה

חוסכים לך זמן וכסף!

כרגע באתר כמה עולה אין אפשרות לבקש הצעת מחיר למזון לכלבים מאחר שאין לנו כרגע נותן שירות מומלץ בתחום.

סוגי אוכל לכלבים

מחירון מומלץ

מחירון אוכל לכלבים עודכן בתאריך 04.02.20

ט.ל.ח

 

טווחי מחירים 

 

עלות אוכל יבש לגורים
רויאל קנין ג´אינט ג´וניור
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 265-285 ש"ח

רויאל קנין מקסי ג´וניור
משקל - 15+3 ק"ג
מחיר - 275-285 ש"ח

יוקונובה גורים גזע גדול
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 265-285 ש"ח

רויאל קנין ג'אינט פפי
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 275-285 ש"ח

אוריגן גור גזע בינוני
משקל - 13.5 ק"ג
מחיר - 275-285 ש"ח

אוריגן גור גזע גדול
משקל - 13.5 ק"ג
מחיר - 275-285 ש"ח

אוכל יבש לבוגרים
יוקונובה בוגרים
משקל - 7.5 ק"ג
מחיר - 165-185 ש"ח

פרו-פק בוגר,כבש ואורז
משקל - 7.5 ק"ג
מחיר - 200-225 ש"ח

בלקווד 7000 אולטרה פרימיום
משקל - 15ק"ג
מחיר - 400-425 ש"ח

רויאל קנין מדיום אדולט
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 200-225 ש"ח

יוקונובה בוגרים לגזעים בינוניים
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 225-250 ש"ח

יוקנובה בוגרים רגולר גזע גדול
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 225-250 ש"ח

רויאל קנין מקסי אדולט
משקל - 15+3 ק"ג
מחיר - 250-275 ש"ח

רויאל קנין ג'אינט אדולט
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 250-275 ש"ח

רויאל קנין מיני אדולט
משקל - 8 ק"ג
מחיר - 190-210 ש"ח

אוכל לכלבים קשישים
רויאל קנין מקסי מצ'ור
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 250-275 ש"ח

רויאל קנין מדיום מצ'ור
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 250-275 ש"ח

רויאל קנין מיני מצ'ור -
משקל - 8 ק"ג
מחיר - 190-210 ש"ח

יוקונובה סניור גזע גדול
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 250-275 ש"ח

יוקונובה סניור גזע בינוני
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 250-275 ש"ח

בלקווד 4000 סופר פרימיום קשישים
משקל -15 ק"ג
מחיר - 270-285 ש"ח

אוכל בריא לכלב, דיאט
רויאל קנין מקסי לייט
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 270-285 ש"ח

רויאל קנין מדיום לייט
משקל - 13 ק"ג
מחיר - 250-275 ש"ח

יוקונובה בוגר גזע גדול לייט
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 250-275 ש"ח

יוקונובה בוגר גזע בינוני לייט
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 250-275 ש"ח

אקאנה לייט
משקל - 13.5 ק"ג
מחיר - 250-275 ש"ח

אקאנה ספורט
משקל - 18 ק"ג
מחיר - 270-285 ש"ח

בלקווד 4000 סופר פרימיום לייט
משקל - 15ק"ג
מחיר - 270-285 ש"ח

פרו-פק בוגר לייט
משקל - 7.5 ק"ג
מחיר - 190-210 ש"ח

פט צויס סניור/לייט
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 190-210 ש"ח

אוכל לכלבים רגישים, מיוחדים
רויאל קנין מקסי סנסיבל
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 270-285 ש"ח

רויאל קנין מדיום סנסיבל
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 270-285 ש"ח

רויאל קנין מיני סנסיבל
משקל - 9.5 ק"ג
מחיר - 270-285 ש"ח

אקאנה כבש ותפוח
משקל - 18 ק"ג
מחיר - 270-285 ש"ח

אקנה פסיפיקה
משקל -13.5 ק"ג
מחיר - 300-325 ש"ח

אוריגן בוגר 6 דגים
משקל - 13.5 ק"ג
מחיר - 270-285 ש"ח

רויאל קנין אדולט אקסלוסיב פרוטאין
משקל - 12 ק"ג
מחיר - 270-285 ש"ח

בלקווד 5000 סופר פרימיום שפמנון וסלומון
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 300-325 ש"ח

בלקווד 3000 סופר פרימיום כבש ואורז
משקל - 15 ק"ג
מחיר - 300-325 ש"ח

 

אוכל לכלבים - מא' ועד ת'


מי שנכנס זה עתה אל תוך העולם של חובבי בעלי החיים הביתיים ואימץ חיה- מצטרף למשפחה רחבה מאד של אנשים ובעלי חיים שחיים יחד ונהנים מיחסים מיוחדים וכנים של אהבה. עם זאת, בדיוק כמו בעת הבאת תינוק, גם החבר החדש שנוסף למשפחה שלכם צריך טיפול ולא רק אהבה. עד מהרה תגלו שגם כלבים צריכים חיסונים, יכולים להיות אלרגיים לאוכל מסוים ואפילו צריכים תספורות ותסרוקות בשביל בריאותם.

 

הבסיס

 

הצעד הראשון לאחר הבאת החיה הביתה- היא דאגה למחיה הבסיסית ביותר שלו. ניקח לדוגמא את החיה הפופולארית ביותר: כלב. כדי לדאוג לצרכים הבסיסיים של הכלב שלכם תצטרכו לדאוג למכלי מים ומזון, אוכל לכלבים ורצועה לטיול. אלה הם הדברים הבסיסים ביותר אך אפילו בהם יש שלל סוגים וצורות ועליכם להתאים את המוצרים לצרכים שלכם ושל הכלב שלכם. קחו בחשבון שלעיתים קרובות מאד, דברים שתקנו עבור הגור שלכם לא יהיו טובים כאשר הוא יגדל יותר. כאשר מדובר על אוכל לכלבים- עדיף תמיד ללכת על תזונת פרימיום ולא תוצרת ירודה. כלב שאוכל בריא הוא כלב בריא שחי לאורך שנים. אם הכלב שלכם אלרגי, דבר שתגלו עד מהרה, עליכם לרכוש אוכל לכלבים אלרגיים- לשמחתכם, ברב המקרים, לא מדובר באוכל יקר יותר.

 

נותני שירות

 

לבעלי כלבים וחתולים דרושים בעלי מקצוע קבועים, אמינים ומקצועיים שיתנו להם שירות מתמשך בנושאים השותפים של חיי היומיום, בד"כ מדובר על שלושה בעלי מקצוע- מספרה לכלבים וחתולים, וטרינר וחנות ציוד לבעלי חיים. אצל כלבים, אפשר למצוא שני סוגים נוספים של בעלי מקצוע נפוצים: פנסיון לכלבים ומומחי אילוף כלבים. חשוב מאד להקפיד על אנשי מקצוע בכל תחום ותחום- בעלי גישה אל החיות. מספרה לא מקצועית יכולה לפצוע את הכלב שלכם וחנות בעייתית יכולה לעשות לכם בעיות עם משלוחים, להמליץ על אוכל לכלבים בעייתי באיכותו ועוד ועוד.

 

על חנות הציוד


הקשר ההדוק ביותר שלכם, אחרי השנה הראשונה, יהיה דווקא עם חנות הציוד- ולה תפקיד מכריע בהתנהלות שלכם עם בעל החיים שלכם. חשוב שבין השאר תוכלו למצוא ציוד מגוון בתוך החנות מכל הסוגים: אוכל לחתולים, כלובים לכלבים וחתולים, אוכל לכלבים וחתולים, משחקים לחתולים, משחקים לכלבים ועוד ציוד לכלבים וחתולים שונה. במקרה והחלטתם על חיה אחרת, כגון תוכים או מכרסמים, מובן שהציוד צריך להיות שונה: כלובים לתוכים, כלובים למכרסמים, משחקים לתוכים, מזון לתוכים, ציוד לתוכים ואפילו תוכים למכירה למקרה שאחד התוכים שלכם ימות ותצטרכו להחליפו כדי לשמור את השני בחיים- כמו במקרי של תוכוני אהבה. לאוהבי הדגים כדאי לבדוק שהחנות מכילה בריכות דגים לבחירה מגוונת של דגי נוי למכירה, אקווריום, מזון לדגים וציוד פנים לאקווריום הכולל גם התקני חמצן ומסנן.

 

מכירה או אימוץ


במקרה של מכרסמים, דגים, צבים, תוכים ושאר בעלי חיים נפוצים פחות- אין ברירה אלא לרכוש אותם בחנות בעלי חיים ולבחור אותם מתוך אקווריומים או כלובים במקום. אך כאשר מדובר על כלבים או חתולים המצב שונה במקצת. ישנן שלוש דרכים לאמץ כלב או חתול: לרכוש חיה מידי מרביע חיות גזעיות, לרכוש מתוך חנות בעלי חיים רגילה או לאמץ חיות מתוך מכלאה. ככלל, אם אינכם מעוניינים ברכישת כלבים למכירה שהינם גזעיים, עדיף כמובן לאמץ, שכן כלבים וחתולים שנשארים במכלאות דינם דין מוות וכל היכול לאמץ משם בעל חיים עושה מעשה נפלא.

 

למה גזעי?


העובדות הן שאנשים שרוכשים כלבים וחתולים גזעיים לא מתייאשים מהם ולא מוסרים אותם בשום שלב לאנשים אחרים או מכלאות. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שחיה גזעית הינה חיה בעלת מאפיינים ספציפיים שאפשר להיערך אליהם מראש- אם אתם אוהבי פעילות ממילא, תוכלו לקחת כלב שיהיה פעיל כמוכם ואם אתם אוהבי מנוחה- חתול עצלן במיוחד יהיה מעולה בשבילכם. בעצם, כאשר רוכשים כלב או חתול גזעי, אתה יודע למה לצפות. בעוד שאימוץ או רכישה של חיה מעורבת משאירה אותך לתהות על תכונותיה ועל התאמתם אל תכונותיך שלך. עם זאת, אוהבי חיות אמיתיים יאמרו כי מסירה של בעל חיים מביתו אינה קשורה כלל וכלל בגזע והתאמה- אלה במוכנות נפשית לקחת אחריות על עוד מישהו. אחרי הכל, גם את אופי הילדים שלכם אינכם יודעים מראש- ואותם בד"כ לא מוסרים לאימוץ מחודש.

 

מזון לכלבים - לא טעים לי

 

כמה מאתנו, בצחוק או לא כל כך, אומרים לא אחת "הלוואי והיה לי תזונה מלאה ומסודרת כמו לכלב שלי". מזון לכלבים כוללים, בדיוק כמו מזון תינוקות בפורמולה, את כל המרכיבים, הוויטמינים והמינרלים שהם צריכים ללא צורך בהשלמת תזונה. למען האמת, גם אם תאכילו את הכלב שלכם מזון תעשייתי יבש בלבד כל חיו- לא יחסר לו דבר, חוץ מטעם אולי. מחקרים אפילו טוענים כי כלבים הניזונים רק ממזון לכלבים חיים חיים ארוכים ובריאים יותר מחבריהם אוכלי האוכל הביתי.

 

קצת כמונו


אפשר להשוות את הסוגיה הנוכחית של אוכל לכלבים תעשייתי מול אוכל ביתי, למקבילה שלה בבני האדם- גם אצל האדם: זה שאוכל את כל הטעים לא שורד הרבה, אבל נהנה הרבה יותר. אני בטוחה שלו יכלו כלבים לדבר, היו מוחאים כנגד אוכל לכלבים יבש בכל פה ומעדיפים את האוכל מהסירים שלנו, או לכל הפחות את פחיות אוכל לכלבים שאולי מזינות פחות, אבל הרבה יותר טעימות.

 

גם איכות וגם טעם

 

אז איך מנסים לשלב בין רצונות הכלב לבין הבריאות שלו? ובכן, רב הכלבים גרגרנים ולכן, ברב המקרים יאכלו בתיאבון גם את המזון היבש- כך שהעדפותיו של הכלב פחות משמעותיות. אפשר כמובן לשלב את האוכל עם מעט מהפחיות בכל ארוחה, או מעט תוספת מהבישול הביתי- אבל תבלינים בד"כ עושים רע מאד לבעלי חיים ומקצרים את חייהם. עם זאת, ישנה דרך לשדרג את המנות של היקר שלכם בכמה דרכים בריאות.

 

הגשת השף

 

אפשרות אחת הינה לקנות מזונות בעלי ניחוחות חדים יותר- לדוגמא על בסיס דג או כבש. הצרה כאן היא כי מזון לכלבים כזה יעלה לכם בד"כ יותר כיוון שמדובר על מזון היפואלרגני- שמיועד לכלבים האלרגיים לעוף. בנוסף, לרב תרכובות אוכל לכלבים יש גם ככה ריח לא קל לאף של האדם, אז אוכל עם ניחוחות חזקים יותר יכול להקשות על האף שלכם. דרך נוספת ופשוטה לשדרג את המנה של הכלב היא לטפטף עליה כמות קטנה של שמן, עדיף זית אך לא חובה. כך המזון מחליק טוב יותר בגרון, אם תרצו.

 

המרדף אחרי ציוד ומזון לכלבים וחתולים

 

בשעה טובה הייתה תוספת ברוכה למשפחה שלכם- חתול או כלב חדש נכנסו אל משפחתכם, ועכשיו הגיע הזמן להצטייד בציוד ומזון עבור החבר החדש. ככל הדיוט בנושא יש סיכוי סביר שתלכו אל חנות החיות הקרובה ותקשיבו לעצת המוכר, המעוניין, שלא יהיו לכם טעויות, למכור לכם בכמה שיותר מה שפחות. אז איך בכל זאת משיגים דברים טובים לחבר החדש שלכם מבלי לשלם הון תועפות? כמה עצות להלן.

מחקר ושוב מחקר

קודם כל כנסו אל הרשת. באמת שלא צריך להיות גאון כדי למצוא ציוד ומזון לכלבים וחתולים שעומד באיכויות גבוהות, רישמו נניח אוכל לכלבים במנוע החיפוש של גוגל ולאחר מכן כנסו למספר אתרי אינטרנט בתחום. אבל אל תקשיבו לפרסומים של חברות, במקום ראו מפרט- בדיוק כמו שהייתם קונים מכשיר חשמלי. לדוגמא: אם אתם מחפשים אוכל לגור כלבים גדול, ראו את ההרכב של המזונות המובילים בשוק. תתפלאו לדעת שברב המאכלים, גם בכאלה הנחשבים מאד, אין בכלל בשר, דג או עוף, אלא תמציות שלהם- דהיינו תחליפים כימיים. לו עלה האוכל הזה בזול, מילא, אך העובדה היא שהאוכל המוביל בשוק כיום הינו יקר ולא באמת כולל חומרים חיוניים.

על אלרגיות

למי שמכיר קצת בעלי חיים מבויתים יודע שכמו בני האדם הם חולים לא מעט וסובלים כמעט מכל התסמונות של האדם, גם מאלרגיות. לגדל כלב או חתול אלרגי זו משימה לא קלה ויקרה לעיתים, בעיקר בעקבות העובדה שאין בדיקה חד משמעית שאומרת למה החיה שלך אלרגית והשיטה למצוא את האלרגן היא בעזרת אלימינציה. לכן מציאת ציוד ומזון לכלבים וחתולים איכותי והיפו-אלרגני חשוב ביותר. בעזרת המחקר הנכון אפשר למצוא מזונות וצעצועים שכן עומדים בסטנדרט גבוה וגם היפו-אלרגיים במחירים הנפוצים בשוק גם לאוכל אחר.

 

מזון של בית או מזון יבש


חשוב שתדעו כי רב התבלינים שאנחנו משתמשים בהם מאד לא בריאים לחיות הבית שלנו. הסומק למשל עושה שלשולים קשים לרב הכלבים. בנוסף, כלב המסתגל לאוכל של בית הכולל טעמים ותבלינים יתקשה מאד לאכול את המזון היבש התפל- שבריא לו פי כמה וכמה. לכן חשוב להקפיד על רכישת ציוד ומזון לכלבים וחתולים מתאים ולהמעיט כמה שאפשר במתן האוכל של הבית.

 

טיפים עבור אוכל לכבלים ע"פ הבריאות


כאשר זוג מתחתן תחילה - מדובר על שני אנשים שונים, בעלי נראות והבחנה ברורה בניהם. עם השנים, בעיקר אם עוברות שנים רבות, בני הזוג מתחילים להיות דומים זה לזה הן מבחינה חיצונית והן התנהגותית. הרבה פעמים, למרות הגנטיקה השונה לחלוטין הם מפתחים אפילו מחלות זהות. למה? סגנון חיים. דבר דומה קורה לאחינו הקטנים - חיות המחמד. לא יפתיע אף אחד, שהכלב שלך יסבול מהשמנת יתר אם אתה סובל מהשמנת יתר ושניכם נוטים להתחלק בנשנושים.

נפלאות הגנטיקה

לכל בעל חיים ישנה נטייה מולדת למחלות מסוימות וחסינות ממחלות אחרות. כך קורה גם אצל גזעי הכלבים השונים- ידוע למשל שהדני הענק בעל לב חלש והבוקסרים למיניהם סובלים לעיתים מזומנות מבעיות בדרכי הנשימה. באופן לא מפתיע אוכל לכלבים יכול לעודד עצירה של סיבוכים בריאותיים כאלה או אחרים- בגלל הטכנולוגיות החדישות והמתוחכמות כל כך של ייצור המזון.

השער לגוף

אחת הדוגמאות הטובות ביותר של מזון לכלבים ששומר על בריאותו הינו אוכל השומר על היגיינת השיניים של הכלב. הכלב הרי לא מצחצח שיניים ובשלב די מוקדם- גם בעליו מתייאש ומפסיק לעשות את זה. שלא נדבר בכלל על כלבים קטנים שלא מאפשרים לבעליהן לצחצח את השיניים בשום אמצעי- וקיימות לא מעט שיטות. בשביל למנוע מהכלב שלכם את הייסורים שבבעיות פה למיניהן ואיבוד שיניים- הומצא מזון לכלבים שעצם פעולת הלעיסה שלו עבור הכלב מבצעת פעולה דמוי צחצוח שמורידה את האבנית.

 

עוד על האורטודנטיקה של האוכל


אולם אוכל לכלבים בעל יכולות אורתודנטיות אינו זול - אך הוא מספיק לזמן רב מאד. בסך הכל מדובר בגרגרים גדולים מאד של מזון, שהינו גם טעים הרבה יותר עבור הכלב מאשר המזון הרגיל (לכן הם לעולם לא יסרבו לו) שמוסיפים כמות קטנה ממנו, כ-10 חתיכות, לארוחה אחת ביום של הכלב. כך למשל שק של 3 קילו אוכל כזה לכבלים יכול להספיק לכלב גדול למשהו כמו חודש-חודש וחצי. וטרינר יטען כמובן שגם עצמות בקר רגילות עושות אפקט דומה, אבל הריח של עצם "חיה" בבית יכול להרתיע - שלא כמו מזון יבש לכלבים.

 

כיצד לשמור על חיית המחמד שלכם


כל אחד ואחת שמגדל חיית מחמד, חתול או כלב, מכיר את סוגיית האוכל. אוכל לכלבים וחתולים צריך להיות אוכל מוצלח, שייתן להם מספיק אנרגיה, שיהיה בריא ומתאים להם ולסוג שלהם. בעזרת אוכל נכון וטוב, חיות המחמד שלנו משגשגות. מדובר בפרט חשוב מאוד בשמירה על בריאות החיה שלנו, ממש כמו שאנחנו מקפידים להוריד את הכלב מספר פעמים ביום, או להחליף חול לחתול. כך גם חשוב מאוד לדאוג לתקינות האוכל, התאמתו לחיה שלנו וכמובן בדיקת תגובה של החיה שלנו לאוכל. יש סוגי אוכל שהם פחות איכותיים ויותר איכותיים, במדריך הזה תוכלו לדעת כיצד להבדיל בין סוגי החבילות, מה מתאים לסוג החיה שלכם, כיצד עוזרים כלל הוויטמינים לטיפוח החיה ובעיקר – מה תעשו כדי לשמור על הבריאות של חיית המחמד שלכם? אתם יכולים להיות בטוחים שלאוכל שחיית המחמד שלכם אוכלת, יש ערך מוסף בעניין. השקיעו כמה דקות בקריאת המדריך, בסופו תוכלו להרגיש קצת יותר בעלי ידע בנוגע לחיה שלכם.

 

למה האוכל כל כך חשוב?

 

לאוכל יש ערך מוסף מכיוון שהוא משפיע ישירות על החיה שלנו. בחבילות אוכל מסוימות ישנם מרכיבים שונים, כפי שאנחנו לא יכולים לאכול מוצרים מסוימים מכיוון שהם גורמים לגוף שלנו לחלות, קשיים בעיכול או אלרגיה מסוימת – כך גם עם הכלבים והחתולים. למשל, ידעתם ששוקולד הוא רעל לכלבים? ידעתם שענבים הם רעל לכלבים? הדברים הללו חשובים, לכן חשוב מאוד להקפיד על האוכל שאתם נותנים לחיות המחמד שלכם. נכון שזה נחמד לחלק בשר פה ושם, או דברים אחרים, תלוי מה חיית המחמד שלכם מעדיפה. אבל הקפידו לבדוק ולוודא שהמאכלים הללו לא מסכנים את חיות המחמד שלכם. האוכל משפיע על התפקוד שלהם ועל הבריאות שלהם, אוכל מוצלח ואיכותי יעניק לחיה אנרגיה, פרווה נעימה, עור בריא ועוד.

 

כיצד נדע לבחור אוכל איכותי לחיה שלנו?


שימו לב, החיות אינן מבדילות בין אוכל איכותי לאוכל לא איכותי. בדרך כלל החברות נוהגות לתבל את האוכל בחומרי טעם וריח, הכלב או החתול אינם חשים בהבדל, והם אוכלים בתאבון. בתור הבעלים, עלינו לקחת את האחריות על בחירת האוכל, לשלם מכספנו ולדאוג לכך שהחיה שלנו תאכל אוכל בריא ואיכותי.

אף אחד לא אומר לכם עכשיו להזמין ארוחות גורמה לכלב שלכם בכל יום, אבל לשלם בעבור חבילת בונזו איכותית. איך נעשה זאת? איך נבחר?

• חשוב להבדיל בין חתול לכלב. הם לא אותה חיה, ולכן אינם צריכים את אותם המרכיבים באוכל.

• להבדיל בגיל החיה, האם מדובר בגור, מתבגר, או מבוגר? כאשר מדובר בגור, יש לו חילוף חומרים מהיר ומדובר בשלב קריטי בהתפתחות שלו. אם למשל מדובר בחיה מבוגרת, צריך שהאוכל יכיל פחות מקורות אנרגיה.

• לבחור במוצרים ידועים ומוכרים. כאשר אנחנו מכירים משהו ויש לו שם טוב, כך האיכות גוברת.

• לברר מה הם הוויטמינים שמתאימים לחיה שלכם, בעקבות סוגה, גילה וכ'ו – לבחור את המזון לפי כן.

כאשר תשקיעו בבחירת האוכל של החיה שלכם, תוכלו להיות בטוחים שהחיה תהיה חיונית ובריאה ככל הניתן. ההשקעה הזאת היא חיונית מאוד למהלך החיים של הכלב שלכם או החתול. מידי כמה שנים יכול להיות שתאלצו לשנות את האוכל, בעקבות שינויים אצל החיה שלכם. אולם לבחירה הראשונית יש ערך רב, כדאי להשקיע זמן בבדיקה וחיפוש וליהנות לאחר מכן מתחושת ביטחון, מכיוון שלחיה שלכם יש אוכל טוב ובריא.

 

איך נדע שהאוכל שבחרנו טוב או לא טוב?


ההשפעה של האוכל ניכרת על החיה שלנו במהרה. למשל, כלב שהורגל לאוכל איכותי ובריא, והאוכל שלו הוחלף, לא בהכרח באוכל שאינו איכותי, אלא בעל מרכיבים אחרים – חיש מהר אתם תראו את השינוי בפרוות החיה, בחיוניות שלה. החיה תהפוך עייפה או עצלה, אפילו 'מדוכדכת'. למזון יש השפעה רבה ואין לזלזל בו. אוכל טוב ואיכותי לעומת זאת, יהפוך את הפרווה של החיה שלנו לנעימה מאוד ואת החיה לחיונית ואנרגטית ככל האפשר. התייעצו עם ווטרינר או עם מומחים, חפשו מידע לגבי סוג החיה שלכם והמזון שמתאים לה, חפשו מידע על חברות מוצלחות ומוכרות ואל תהססו לשמוע המלצות. כך תוכלו לשמור על חיית המחמד שלכם ועל הבריאות שלה בצורה טובה.

 

10 טיפים מזון לכלבים


לרובנו יש חבר טוב שהולך על ארבע, אנחנו  מטפלים בו במסירות ואוהבים אותו בחירוף נפש ותמיד שואפים  לתת לו את הטוב ביותר, אז מה יותר טוב מלהתחיל לתת לו את האוכל הכי טוב שיש?

ריכזנו לכם 10 טיפים שיעזרו לכם לבחור איזה מזון הכי ממולץ, בריא ואיכותי בשביל הכלב שלכם!

1. מה מתאים לכלב שלי? - לפני שאנחנו רצים לקנות אוכל לכלב בסופר כדי שנשב ונחשוב מה באמת מתאים לו.

על זה תוכלו לענות בעזרת שלוש שאלות:

בן כמה הכלב שלי? - התאימו את האוכל לגיל הכלב שלכם.

גורים: טיפ 2

בוגר: כלב נחשב מגיל שנה עד שנה וחצי ככלב בוגר. לכלב בוגר ניתן אוכל שונה משל גורים וגם נפחית בכמויות (כי הם כבר סיימו את תקופת הגדילה שלהם).

קשיש: כלב נחשב קשיש מגיל 7 שנים לכלבים גדולים ומ10 שנים לכלב קטן. אצל כלבים קשישים חילוף החומרים שלהם איטי ולכן נפחית בכמויות האוכל (מפני שהוא לא פעיל כמו פעם) ונדאג שהאוכל יכיל יותר סיבים תזונתיים לחיזוק בריאותו של הכלב. 

כמה הוא שוקל? - הסתכלו בטיפ 8 איך להתאים את כמות האוכל למשקל.

והאם הכלב שלי נמצא במצב רפואי כלשהו? - במקרה כזה ייעוץ וטרינרי ייפתור את הבעיה! בנוסף אחרי הייעוץ רשמו בדף את כל הערות הוטרינר וחפשו מאחורי אריזת האוכל לכלבים את המרכיבים שביקש להוסיף או להימנע מהם (אל תתביישו להתקשר לשירות לקוחות).

2. גורים צריכים תצומת לב מיוחדת - אצל גורים חשוב מאד לתת כמות מתאימה (טיפ 8) וסדרי הארוחות (טיפ 7) מפני שאינם מסוגלים לווסת הוצאת האנרגיה שלהם ואת הפעילות שלהם אחרי הארוחה. בנוסף, חשוב שבמזון שאנחנו נותנים להם תיהיה רמת חלבון ושומן גבוהה ותוספת ויטמינים שתעזור להתפתחותם. בנוסף שימו לב שהכמויות האכילה שלהם יותר גדולות מבד"כ.

3. המלצות - לכל כלב טעם שונה, גזע שונה ואישיות שונה ולכן המלצות של בעלים של כלבים על אוכל הן בערבון מוגבל אך זה לא אומר שהן לא שימשיות. חברה יכולה לייצר כמה סוגים של כלבים, אם החברה טובה ורוב הכלבים מרגישים טוב עם האוכל אז קחו זאת לצומת ליבכם ושקלו לקנות אוכל מאותה חברה.

4. השוואת מחירים - הכלב ישאר איתכם לאורך המון שנים וכך גם ההוצאה על האוכל שלו ולכן חשוב שתשוו מחירים, תבקשו הנחות מידי פעם מחברות ותבדקו מבצעים על מזון לחיות בחנויות מסביב לשכונה, אפילו בדקו באתרי קניות לחיות באינטרנט!. בנוסף צריך להעיר שאוכל יקר הוא לא בהכרח אוכל טוב לכלב שלכם ולכן אל תתיחסו למחיר והתייחסו למה שכתוב על האריזה ועל המאפיינים של הכלב שלכם.

5. בקשו דוגמיות - אם יש לכם חששות למינהם לגבי איזה אוכל לקנות לכלבכם אתם תמיד יכולים לפנות לשירות הלקוחות ולקבל מידע ולבקש דוגמיות - אל תשכחו שאם האוכל יתאים אתם תהפכו ללקוחות קבועים של החברה ולכן אל תתביישו לבקש דוגמיות ולשאול שאלות.

6. מרכיבי המזון - במזון לכלבים חשוב שהמרכיב העיקרי במזון יהיה בשרי (המרכיב הראשון בד"כ שמופיע על האריזה) ובנוסף שתיהיה תוספת של סיבים ופחמימות. חשוב שתזונת הכלב תיהיה מורכבת מ40% חלבון (בשר, עוף), %50 ירקות ו10% דגנים וכמובן שהמרכיבים יהיו אכותיים. לגבי המרכיב הבשרי - המרכיב בד"כ הינו עוף אך בררו בידיוק איך העוף משולב במזון, האם הוא בצורת קמח, טרי או מיובש? הכי עדיף עוף מיובש ואחריו קמח. ועוד טיפ קטן: היזהרו ממזון לכלבים אשר יש בו עודפי תירס -  זה לא מתעכל טוב בקיבתו של הכלב ועלול להזיק לבריאותו.

7. סדר ארוחות - לסדר את הארוחות של הכלב זה גם טוב בשבילו וגם בשבילכם.

בשבילו: בד"כ לגורים צריך לתת 3-4 פעמים ביום ומעל לחצי שנה פעמיים ביום, בוקר ערב. חשוב להקפיד על הזמנים כדי לתת לכלב פעילות מעיים סדירה ותקינה. בנוסף, עדיף לא להשאיר שאריות בצלחת של הכלב כ20-30 דקות אחרי שהוא סיים לאכול, כך תרגילו אותו לשעות הסדירות ולכמויות שהוא אוהב.

בשבילכם: כשיש פעילות סדירה תדעו לזהות כשמשהו לא בסדר ובנוסף גם תגלו מתי הכלב בדיוק צריך ללכת "להטיל את מימיו" ותתרגלו להוציא אותו בשעות קבועות שיעזור לכם לסדר יום.

8. כמה אוכל לתת לכלב שלי? - כלבים יש להם תאווה ואהבה אינסופית לאוכל, איך תדעו מתי מספיק זה מספיק? קודם כל על כל האריזות של מזונות לכלבים יש מאחורי האריזה פירוט כמה לתת לכלב ע"פ משקל ליום (24 שעות). כמובן שתמיד תוכלו להתייעץ עם הוטרינר אם יש לכם תהיות. בנוסף, שימו לב להרגלים של הכלב ומה הוא מעדיף, יותר או פחות? איזה סוג מאיזה חברה הוא אוהב? וכדומה.

9. איך אדע שהאוכל משפיע לטובה על הכלב שלי? - חוץ מהסימנים המובהקים שהוא משפיע עליו לרעה שזה הקאות וצואה לא תקינה יש סימנים שניתן לשים לב שהאוכל משפיע עליו לטובה: פרווה רכה בעלת מראה בריא, עור שאינו מגורה בעל מראה בריא, שיניים בריאות ללא אבנית, מערכת עיקול ושתן סדירה, צואה בעל מראה תקין ובריא ומערכת חיסון תקינה (ללא מחלות ודלקות חוזרות ונשנות).

10. האוכל שלנו מאושר ע"י משרד הבריאות, אבל מה עם של הכלבים? - אז ברוב המדינות בעולם אין תקן כללי ואין הגבלה על מכירת מזון לחיות. בכל זאת יש מדינות שכן מקפידות והולכות ע"פ התקן האמריקאי AAFCO שהוא המחמיר והאמין ביותר. הוא בודק את המזון בשני הבטים: אחוז המרכיבים במזון (מחייב כל מזון שרוצה להיות מוגדר בתקן הזה ובודק רק את האחוז של המכריב במזון ולא את איכותו) וערך תזונתי (שלא מחייב לעשות אותו כדי לעמוד בתקן בגלל היוקר אך דע נא שהוא קריטי לאיכות החברה ואיכות המזון (אין מה להסתיר)).

מזון לכלב מומלץ הוא מזון שעומד בתקן ועוד יותר טוב שתחפשו על האריזה גם את הכיתוב AAFCO STATEMENT שאומר שהמזון עבר גם את בדיקת הערך התזונתי ועבר את מבחן הAnimal Feeding Test (בדיקה שבמשך 6 חודשים בודקים את תגובתה של קבוצת בקרה של כלבים למזון) מה שמעיד שהמזון איכותי מבחינת כל מרכיביו.

* הטקסט מנוסח בלשון זכר אך פונה גם לבעלי כלבים ממין נקבה.