×


תפריט נגישות

עורך דין רשלנות רפואית

 

 

רוצים לדעת מה עושה עורך דין רשלנות רפואית?


ברוכים הבאים לאתר כמה עולה, כאן ניתן לקרוא מדריכים, לקבל ייעוץ מקצועי, המלצות והצעות מחיר ללא התחייבות מעורכי דין לרשלנות רפואית מומלצים בישראל.

 

ייעוץ והצעת מחיר ללא עלות וללא התחייבות!

כמה עולה

חוסכים לך זמן וכסף!

 

באתרנו שירות החוסך את הצורך לחפש עורך דין רשלנות רפואית, שירות בקש הצעת מחיר הינו ללא עלות וללא התחייבות, משאירים את הפרטים כאן באתר ועד 3 עורכי דין יחזרו אליכם טלפונית לייעוץ והצעות מחיר, בדרך זו תקבלו תשובות לכל שאלה שיש לכם ועל הדרך תעשו גם השוואת מחירים.

 

 

נפגעתם מרשלנות רפואית?

הנה כל המידע שאתם צריכים לדעת

 

אם יש מישהו שאנו שמים בו את יהבנו ואפילו את נפשנו בעיניים עצומות זו מערכת הבריאות. כל אדם יכול לטעות, אך לעיתים התקלה קורית בשל ליקוי מערכתי העלול לגרום לנזק ואפילו לסכן חיי אדם.

 

דברים אלו נכתבו עבור אלו המחפשים דרך להוכיח כי הם סבלו מרשלנות רפואית וגם עבור כל מי שבא במגע עם מערכת הבריאות הפרטית והציבורית. כך שלמעשה דברים אלו נוגעים לכל אחד.

 

מהי רשלנות רפואית?

 

מערכת הבריאות מחויבת לפעול בהתאם לתקנות וחוקים ברורים המבטיחים הפחתה משמעותית בכמות התקלות העלולות להיגרם במהלך הטיפול בחולה.

 

כידוע לכולנו, תקלות ושיבושים במהלך הטיפול הרפואי עלולות לגרום להחמרת מצבו הרפואי של המטופל ואף למוות. רשלנות רפואית הינה מקרה בו הוכח כי הצוות הרפואי לא פעל על פי התקנות והחוקים ובשל כך נגרם נזק למטופל.

 

מה עושה עורך דין רשלנות רפואית?

 

בשל העובדה שמערכת הבריאות הפרטית והממלכתית היא מערכת גדולה וסבוכה בבעלי תפקידים, קשה להוכיח משפטית מצב של רשלנות רפואית.

 

במקרה של רשלנות רפואית עו"ד יחקור את המקרה לעומק ויחפש הוכחות וטיעונים המוכיחים מצב של רשלנות.

 

לעיתים ימליץ עורך הדין שלא להביא את הדברים לדין ולא לנקוט בהליכים משפטיים. במקרים רבים שיחה עם עו"ד תגדיל את הסיכוי להוכחה שאכן היתה רשלנות רפואית.

 

באלו מקרים ניתן לבצע תביעת רשלנות רפואית?

 

רשלנות רפואית ניתנת להוכחה בתחומים רבים, החל מרפואה אסתטית, דרך רפואה דנטלית, בכל מה שקשור לפוריות, היריון ולידה ולמעשה בכלל תחומי הרפואה.

 

במקרה של רשלנות רפואית שיניים יוכל המטופל לטעון כי הטיפול שניתן לא התאים עבורו וכי בשל הטיפול נגרם לו נזק בלתי הפיך שחייב אותו לבצע טיפולים מחמירים יותר. זאת הסיבה שבגללה כדאי לשמור כל מסמך רפואי המתעד את הטיפול, תמיד כדאי שיישאר אצלכם עותק.

 

איפה שאלת הרשלנות הרפואית שנויה במחלוקת?

 

תביעות רשלנות רפואית לא תמיד מגיעות לזכייה. במקרים רבים נותרת שאלה לא פתורה המחייבת את בית המשפט לפסוק כי לא ניתן להוכיח שאכן הנזק הרפואי שנגרם למטופל קרה בשל רשלנות רפואית. כך למשל במקרה של לידה.

 

רשלנות רפואית בלידה קשה מאוד להוכחה מפני שמדובר במצב חירום בו יש לקחת החלטות באופן מיידי. יחד עם זאת, במקרים של הזנחת החולה, סחבת בטיפול ועיקובים יפסוק בית המשפט לטובת התובע.

 

מצב נוסף של רשלנות רפואית הקשה להוכחה הוא ניתוח. רשלנות רפואית בניתוח היא שאלה סבוכה מפני שמדובר במצב בו הסיכון עולה באופן משמעותי, במיוחד אם מדובר על ניתוח בהרדמה מלאה.

 

ישנם מצבים בהם לכאורה האבחון קבוע ולא נשקפת למטופל סכנה, כך למשל בתקופת ההיריון.

 

רשלנות רפואית בהריון עלולה לסכן ולגרום נזק בלתי הפיך לאם ולעובר. אם יש חשש כי הרופאים לא ביצעו את עבודתם נאמנה ולא נעשתה סדרת בדיקות מקיפה ומסודרת שבגינה נגרם נזק לאם או לתינוק, ניתן לבדוק זאת עם עו"ד המתמחה בתחום.

 

כדאי לחפש מקרים דומים ברשת באתרים כמו פורום רשלנות רפואית.

 

האם ניתן לתבוע על רשלנות רפואית באבחון?

 

אחריות הרופא היא לוודא כי למטופל לא נשקפת סכנה בריאותית וכי אין צורך לבצע מעקב אחר המחלה או המצב הבריאותי בו הוא נתון.

 

מקרה של רשלנות בלידה קשה יותר להוכחה מפני שמדובר על הליך מורכב ושנוי במחלוקת. חשוב לזכור כי בשונה ממקרים אחרים של תביעה רשלנות רפואית מדובר על מקרה חירום, בו יש לקבל החלטות מידיות בהתאם להערכת המצב.

 

איך ניתן להעריך כי אכן היתה רשלנות?

 

במקרה של רשלנות רפואית מאמרים לא חסרים, וניתן למצוא מידע רב בספריות עורכי דין או אפילו ברשת האינטרנט על: רשלנות בהריון, רשלנות רפואית סרטן, רשלנות רפואית בניתוחים ועוד.

 

יחד עם זאת חשוב לזכור כי במקרה שנוי במחלוקת כמו רשלנות בניתוח יבדקו הדברים על פי ההיסטוריה הרפואית של המטופל. אדם בריא בדרך כלל שנגרם לו נזק יהיה בעל סיכוי רב יותר לזכות בתביעה מאשר אדם חולה.

 

באלו מקרים "קל" יותר להוכיח רשלנות רפואית?

 

רשלנות רפואית היא תמיד קשה להוכחה בשל העובדה שיש להוכיח שהנזק שנגרם לחולה הינו תוצאה ישירה של רשלנות. רשלנות רפואית בקרדיולוגיה פשוטה יותר להוכחה מכיוון שיש תיעוד היסטוריה רפואית של המטופל. כך גם רשלנות רפואית בצבא.

 

רשלנות מקצועית יכולה לקרות בכל תחום, אך בתחום הרפואה אין לה מקום ובכל מקרה של חשד לרשלנות על האחראים לתת את הדין ובהחלט אין להקל ראש בנושא.

 

מה עושים במקרה של רשלנות רפואית רופא משפחה?

 

רופא המשפחה אינו חף מאחריות כלפי המטופל וגם כלפיו חלים חוקים ותקנות המאפשרים הגנה על החולה מפני רשלנות רפואית. בכל ביקור אצל רופא המשפחה ובמיוחד כשיש חשד למחלות קשות יש לנקוט על פי הצעדים הבאים:

 

– יומן מעקב הסוקר את כלל הביקורים אצל הרופא, סיבות הפניה, מסקנות והמלצות

 

– תיעוד פגישות עם הרופא, מומלץ לקבוע תורים דרך האינטרנט ולסמן ביומן אלקטרוני את מועד הביקור

 

– צילום מרשמים שניתנו על ידי הרופא

 

– שמירת כל מסמך שניתן

 

רשלנות רפואית מגן דוד אדום– יש דבר כזה?

 

גם למגן דוד אדום ישנה אחריות כלפי החולה. במקרה כזה של רשלנות עו"ד ידרוש לקבל את תעוד הזמן בו התקבלה קריאה במגן דוד אדום ועד הזמן בו הגיע החולה לבית החולים.

 

למגן דוד אדום יש אחריות כלפי החולה מרגע רישום הפניה, גם אם קרתה תקלה בדרך או מסיבה.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן, מה עושים?

 

תביעה על רשלנות רפואית יכולה לגעת גם במחלות אוטואימוניות כמו סרטן.

 

בנושא של רשלנות רפואית פורום באינטרנט יכול להיות מקור למידע על תקדימים דומים, אך מומלץ לפנות לאיש מקצוע ולא לקפוץ למסקנות כל כך מהר. כפי שאמרנו מדובר בנושא עדין ושנוי במחלוקת.

 

פיצוי על רשלנות רפואית, כמה ולמה?

 

דיני נזיקין רשלנות רפואית נעים בין אלפי לעשרות ומאות אלפי שקלים. תלוי באופי התביעה וחומרתה. למשל רשלנות רפואית אף אוזן גרון היא השכיחה ביותר, אך גובה הפיצוי נמוך בהשוואה לרשלנות רפואית בתחומים אחרים.

 

ככל שחומרת הנזק גדולה יותר, כך סכום התביעה יהיה גדול ומשמעותי יותר. ככל שניתן יהיה לקבוע כי הנזק נגרם לחולה אך ורק בשל רשלנות רפואית הסכום יגדל בהתאמה.

 

מחירון עורך דין רשלנות רפואית

 

ייעוץ ראשוני בחינם מעורך דין רשלנות רפואית

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.