בקש הצעת מחיר בקליק להובלה ימית

מחירון הובלה ימית

מחפש לדעת כמה עולה הובלה ימית?

כמה עולה הובלה ימית?

כמה עולה

ברוכים הבאים לאתר כמה עולה, ריכזנו עבורכם מחירון הובלה ימית מעודכן לשנת 2019. 

המחירון נכתב ע"י צוות אתר כמה עולה, כל המחירים נאספו על ידנו מאתרי אינטרנט של חברות להובלה ימית בישראל, מדובר על טווח מחירים מהזול ביותר ועד למחיר היקר ביותר לאותו שירות.

ייעוץ והצעת מחיר ללא עלות וללא התחייבות!

חוסכים לך זמן וכסף!

באתרנו שירות החוסך את הצורך לחפש חברת הובלה ימית, שירות בקש הצעת מחיר הינו ללא עלות וללא התחייבות, משאירים את הפרטים כאן באתר ועד 3 חברות לשילוח ימי יחזרו אליכם טלפונית לייעוץ והצעות מחיר, בדרך זו תקבלו תשובות לכל שאלה שיש לכם ועל הדרך תעשו גם השוואת מחירים.

סוגי הובלה ימית וטווחי מחירים

מחירון מומלץ

מחירון שילוח אווירי עודכן בתאריך 27.06.19

ט.ל.ח

מה משפיע על מחירי הובלה ימית

מחירון הובלה ימית

 פרמטרים רבים משפיעים על מחירי שילוח ימי

 

המחירים להובלת מכולה נקבעים לפי סוג המכולה.

לא בהכרח מחיר של מכולה 40 רגל הוא כפול משל מכולה בגודל 20 רגל.

המחיר מושפע מהרבה קריטריונים - משקל המכולה, זמינות מכולות, רוטציית מכולות, כלומר כמה מכולות נכנסות וכמה יוצאות מאותו נמל, הרצון שיהיה איזון מפני שאם אין איזון אז בכיוון מסוים משלמים יותר, כלומר היבוא יעלה יותר מהיצוא או ההיפך.

במקרים שיש לחברות ספנות עודף מכולות מסוג מסוים בנמל - לדוגמא מישראל יש הרבה מכולות ליצוא חקלאי בקירור לרוסיה וסלובניה, מכיוון שיש דרישה להחזרת המכולות אז המחיר של מכולות הקירור זול באופן יחסי ולעיתים אף עולה פחות ממכולה רגילה.

המחירים משתנים מחברת ספנות אחת לשנייה.

 עונתיות - מחירי ההובלה משתנים ככל שהביקוש עולה, בדרך כלל לפני החגים והחורף שולחים הרבה סחורות ואז המחיר עולה.

 השפעת הכלכלה העולמית - כאשר העולם בצמיחה יש עלייה בביקוש ומצב של חוסר של סחורות וחומרי גלם.

 המחיר תלוי אם מדובר בהובלה ישירה או הובלה מסוג שטעון, הכוונה מטען שעובר עקב החלפת כלי שיט.

 

מחירון מומלץ להובלה ימית לסין והמזרח הרחוק (מחיר בדולר $)

 

הובלה ימית לסין מכולה 20 רגל

1,500-2,800 $

 

הובלה ימית לסין מכולה 40 רגל

1,500-3,200 $

 

הובלה ימית לסין עד משקל טו

1,500-2,200 $

 

הובלה ימית לתאילנד עד משקל טון

1,200-1,900 $

 

הובלה ימית למזרח הרחוק עד משקל טון

1,200-1,900 $

 

מחירון מומלץ להובלה ימית לארצות הברית (מחיר בדולר $)

 

הובלה ימית לארה"ב מכולה 20 רגל

1,500-2,000 $

 

הובלה ימית לארה"ב מכולה 40 רגל

1,500-2,300 $

 

הובלה ימית לארה"ב עד משקל טו

1,200-2,600 $

 

מחירון מומלץ להובלה ימית לאירופה (מחיר בדולר $)

 

הובלה ימית לאירופה מכולה 20 רגל

600-1,200 $

 

הובלה ימית לאירופה מכולה 40 רגל

800-1,500 $

 

הובלה ימית לאירופה עד משקל טון

600-900 $

 

הובלה ימית לתאילנד עד משקל טון

1,200-1,900 $

 

הובלה ימית למזרח הרחוק עד משקל טון

1,200-1,900 $

 

ט.ל.ח

 

מדריך וטיפים להובלה ימית

טיפים שיעשו לך את ההבדל!

 

בין אם החלטתם לצאת בעקבות חלום, משרה, אהבה או סתם הרפתקה- הדרך אל העולם הגדול שמחוץ לישראל אינה עניין פשוט. לא מדובר על רק "לארוז מזוודה ולנסוע", יש צורך להבין את התהליך ולעקוב אחרי כל השלבים של האישורים והסיבוכים האחרים. אבל מה בנוגע למצב שבו אתם צריכים לקחת אתכם משפחה שלמה הכוללת תכולת דירה או חיית מחמד אחרת? או אז, תצטרכו שירותי הובלה ימית.

שילוח אווירי לחיות מחמד

הכלב, החתול ושאר חיות מחמד לא יגיעו בהובלה ימית

 

כאשר מדובר על בעל חיים כגון כלב או חתול, לרוב מומלץ לחפש חברות להובלה אוויריות. אחרי הכל, הן מקצרות את זמן השהייה של בעל החיים שלכם בתוך כלוב ההובלה ואין ספק כי הובלה קצרה בתנאים האלה עדיפה. אבל חשוב לציין כי הובלות אוויריות הן יקרות יותר מאשר האלטרנטיבות של הובלה ימית. בהתאם שילוח באמצעות חברות להובלה ימית תיקח זמן רב יותר להגיע אל היעד ולכן, כאשר אתם מובילים מטען- אפשר שתעדיפו הובלה ימית. 

הובלה ימית במקרה של רילוקיישן

רילוקיישן

 

חשוב שתדעו שבאמצעות רכישת שירותי הובלה ימית אתם יכולים להעביר אפילו את כל תכולת הבית שלכם למדינה אחרת ולחסוך לעצמכם את חיפוש וקניית הריהוט והחפצים במקום החדש, לגבי השאלה מה יותר משתלם, הובלת תכולת דירה לחו"ל או קניית ריהוט ומוצרי חשמל חדשים? צריך לברר לפי המחירים בארץ היעד. חברות הובלה ימית מקצות לכם מכולה ע"פ גודל המטען שלכם ובה תוכלו להעביר את כל רכושכם. הובלה בינלאומית ע"י שילוח ימי היא יחסית קלה וללא סיבוכים מיותרים. נכון, גם כאן יש חוקים ומסמכים, קיימים היטלים בהובלה ימית, עמילות מכס ועוד דברים שעליכם לברר- אבל אין ספק שזה קל ומהיר יותר מאשר להתחיל את החיים מאפס ולקנות הכל מחדש.

 

השכרת שירותי חברת שילוח בינלאומי יחסכו לכם הרבה זמן, כאבי ראש וכמובן כסף!

 

מחיר הובלה ימית משתנה מיעד ליעד וכמובן משתנה לפי גודל המטען שלכם. כמובן שאם יש לכם להעביר רק חבילה אחת או מספר קטן של חבילות אז תשלמו מחיר שונה ונמוך מאשר אם תעבירו דירה שלמה. עם זאת, תובלה ימית היא לרוב הובלת מכולות ומעל גודל מסוים של מטען תהיו חייבים במכולה בכל מקרה, כך שאם תעשו הובלת רהיטים לחו"ל באמצעות שירותי הובלת מכולות לחו"ל אז גם אם תהיה מכולתכם חצי ריקה, עדיין תשלמו על מכולה שלמה.

יש לקחת בחשבון כי הובלה ימית עוברת ביקורת קפדנית ברוב המדינות בעולם, בעיקר בהובלה ימית מסין, לאוסטרליה, טורקיה, הולנד ואיטליה.

הובלה ימית במכולות

הובלת מטענים ימית במכולות בשילוח ימי

 

באמצעות שילוח ימי מובילים את רוב הסחורות בעולם, זהו פתרון נוח וזול, השילוח נעשה באמצעות אוניות ובמכולות בגדלים סטנדרטיים. ניתן גם להוביל מספר קרטונים או משטחים בשירות חלקי, גם מטענים חלקיים מאחדים למכולה שכוללת מטענים של לקוחות נוספים.

לרוב יש מועדי הפלגה קבועים וידועים מראש ובדרך כלל יש שירות שבועי מרוב הנמלים בעולם.

שינוע והובלה ימית מתבצע באמצעות מכולות בגדלים סטנדרטיים

 

שינוע מכולה מלאה : (FULL-CONTAINER-LOADED-(FCL- כלומר מכולה שכל הסחורה שהוטענה בארץ המקור מיועדת ללקוח ספציפי.

שינוע מטען חלקי : (LESS-CONTAINER-LOADED ( LCL ) כאשר רוצים להוביל בים מטען שלא ממלא מכולה במלואה אז אוספים את הסחורה ומרכזים את המטענים במחסן אשר מכיל סחורה יחד עם מטענים נוספים, ישנם גם מוצרים שמובילים באוניות ייעודיות כמו גרעינים, סוכר, פחם, נפט , אוניות רו-רו לשינוע ציוד חריג ורכבים, ישנם עוד כמה סוגי מכולות להעברת ציוד חריג.

השילוח הימי מתבצע בדרך כלל במכולות, הובלה במכולות היא שיטת ההובלה הנפוצה ביותר בהובלה ימית, המכולה בדרך כלל עשויה מברזל ובגדלים סטנדרטיים כך שמתאימה להובלה ושינוע באוניות, משאיות ורכבות.

בשימוש בשיטת הובלה במכולות, המטען נארז במכולות בגודל סטנדרטי כבר אצל הספק עצמו והמטען נפרק ישירות אצל היבואן. על דלת המכולה שמים מנעול שנקראה פלומבה או באנגלית SEAL, זהו מנעול חד פעמי עם מספר. אותו מספר נרשם על גבי כל המסמכים ונבדק בכניסה לנמל המוצא וביציאה מנמל הפריקה.

היום יש גם סגרים אלקטרוניים שמאפשרים מעקב אחר מיקום המכולה בכל שלבי הדרך.

יתרונות להובלה במכולות ודברים שממש חשוב לדעת!

 

1. הובלה מאוד בטוחה ויעילה.

2. מניעת חוסרים בסחורה – אחריות מלאה של הספק במקרה של חוסר בכמויות.

3. המכולה מגינה על המטען מפני פגעי מזג האוויר ומאפשרת גם אחסון בשטח פתוח.

4. נוחות וקלות שינוע בשל מידות קבועות.

5. ניתן להובלה ביעילות תוך כדי ניצול מקסימאלי של מקום במכולה וזאת ע"י שימוש בארגזים במידות קבועות למילוי חלל המכולה.

6. המכולה שייכת לחברת הספנות ומושאלת לצורך ההובלה, לכן לא ניתן להשתמש במכולה מחברת ספנות אחת לשנייה.

מהם הגדלים הסטנדרטים של מכולות?

 

למכולות יש מספר סוגים וגדלים

 

 מכולה 20 רגל, אורכה 6 מטר וניתן להעמיס בתוכה משקל עד 27 טון ונפח של 28 מ"ק.

במכולות 20 רגל משתמשים לכל סוגי המטענים והיא נפוצה בעיקר להעברת מטענים כבדים ודחוסים כמו כימיקלים, עצים, חומרי בניין וכדומה.

 מכולה 40 רגל, אורכה 12 מטר וניתן להעמיס בתוכה משקל עד 35 טון בנפח של 65 מ"ק.

במכולה 40 משתמשים בעיקר לשנע מטענים נפחיים כמו צעצועים ובגדים.

 קיימת מכולה 40 HC שהיא גבוהה בכ-60 סמ ממכולה 40 רגילה ומתאימה להובלת סחורות נפחיות.

 ישנם מכולות 45 רגל HC שהם ארוכות מהמכולה הסטנדרטית של 40 רגל וניתן להכיל בהן יותר סחורה. השימוש בעיקר בחו"ל, בישראל שימוש במכולות כאלה לא נפוץ מכיוון שאין ציוד הובלה יבשתית מתאים, בעיקר צריך עגלות ארוכות מהסטנדרט.

 קיימות גם מכולות קירור לשינוע מוצרים תחת בקרת טמפרטורה, מכולות אלו מתחברות לחשמל של האוניה ובנמל.

 מכולות פלאט מאפשרות המכלה ( כלי קיבול ) של מטענים אשר אורכם או רוחבם חורג מהמידות של מכולות סטנדרטיות. בדרך כלל חברת הספנות מחייבת על חריגות והמחיר הוא שונה מכל מחיר רגיל, בדרך כלל מכולות אלו יהיו על גבי הסיפון בחלק העליון.

צריך לשים לב כי חברות ביטוח דרך דורשות כי הובלה תהיה בבטן האוניה ודורשות דוח שמאי מקצוע וגם שהמטען נקשר למכולה כנדרש.

במכולות ניתן להוביל מטענים מסוגים שונים - כימיקלים, מנועים, לעיתים המכולות מאוד מזוהמות ולכן יש חברות ספנות שלא מוכנות לשלוח סחורות מסוימות. לדוגמא יש מכולות שחברות הספנות מייעדות למזון בלבד, לכן חשוב לציין זאת בעת הזמנת המכולה ולכן חברת הספנות מבקשת לדעת מה סוג הסחורה על מנת להקצות מכולה מתאימה.

סוגי שירות הניתנים ע"י חברות הספנות

 

הובלה ישירה DIRECT-SERVICE : שימוש באוניה אחת, העמסת המכולה בנמל המוצא, הפלגה ופריקת המכולה בנמל היעד, שימו לב אין הכוונה להובלה מנמל לנמל ישירות ללא עצירות בדרך, בדרך כלל יש עוד נמלים שהאוניה פוקדת בדרך.

שירות לא ישיר – שטעון –TRANSHIPMENT-SERVICE : שימוש ביותר מאוניה אחת, העמסה בנמל המוצא ,  פריקת המכולה בנמל ביניים של הקו לצורך העמסה מחדש על אוניה אחרת ופריקה בנמל היעד (כמו קו אוטובוס, צריך לרדת בתחנה מסויימת כדי לתפוס קו אוטובוס אחר שמגיע ליעד). (נמל החלפת אוניה נקרא נמל שטעון).

לעיתים אין ברירה וחייבים להשתמש בשירות שטעון כי אין שירות ישיר, ולפעמים משתמשים בהובלה בשטעון כי המחיר זול יותר משירות ישיר, בדרך כלל זמן השילוח ארוך יותר, המחיר בדרך כלל זול יותר כי חברת הספנות משנעת את הסחורה בצורה כלכלית יותר, ישנם לקוחות רבים שמשתמשים בשירות שטעון כמחסן שט, או במקרים שסחורה לא דחופה ויש דרישה מהספק לשלוח כי זה תופס לו מקום.

בדרך כלל בקו של האוניה יש מסלול קבוע של מעבר בנמלים לפי סדר מסוים ובקו פועלות מספר אוניות על מנת לאפשר תדירות פקידה קבועה בנמלים, בדרך כלל כל שבוע.

 בשירות ישיר מקובל להשתמש באוניות הזנה – FEEDER – אלו אוניות קטנות יחסית שמעבירות מכולות מנמל מסוים לנמל שממנו יוצאת האוניה הגדולה, מסין לדוגמא יש הרבה נמלים קטנים מהם מעבירים מכולות לנמלים הראשיים שנגחאי, שנזן, נינגבו הונג קונג, זאת מכיוון שלאונייה גדולה לא כלכלי להיכנס לנמל קטן לפרוק ולטעון סחורה ומה גם שלא תמיד יש אפשרות לנמלים לתפעול אוניות גדולות, לחברות הספנות שיקולים כלכליים לרכז כמה שיותר מכולות בנמל אחד לאוניה הגדולה, מכיוון שהזמן להכניס אוניה לנמל הוא ארוך.

 נמלים במצרים היו בעבר נמל שטעון ראשי להרבה חברות ספנות מישראל, היום בעקבות השיפור בשירות בנמלים, פוקדים את הארץ האוניות הישירות, יש קיצור בזמני ההובלה וזאת הסיבה שחייבים לשמור על שקט ואמינות של הנמלים אחרת חברות הספנות יעדיפו להוריד את המכולות במצרים ולשנע באוניות פידר. מה גם שפקידה ישירה כלכלית לחברת ספנות במקרה של נמל יעיל ומהיר והיום הנמלים בעולם מתחרים על שירות טוב על מנת שחברות הספנות יעדיפו להשתמש בנמל כנמל בית.

עיכובים ובעיות שיש לקחת בחשבון בשילוח מכולות בים

 

עיכובים בנמל.

מגבלות משקל – אוניה לא יכולה לקחת מטענים נוספים.

מזג אוויר שלא מאפשר לפרוק.

תור בנמל עקב אוניות קודמות.

חברות ספנות לעיתים נאלצות לדלג על נמל ולחזור אליו בהמשך הסיבוב כדי לעמוד באספקת שאר הסחורות.

במקרה של שירות לא ישיר – המכולה מחכה לאוניה הבאה הקרובה.

תקלות מנוע – שיש תקלה העיכוב יכול להיות גדול כיוון שצריך לגרור את האוניה לנמל ושמגיעים לנמל מפזרים את המכולות על גבי שאר האוניות, דבר שיכול לגרום לעיכוב גדול בהגעה.

ישנם מקרים שבאותה אוניה פועלות מספר חברות ספנות

 

מקובל בענף ההובלה הימית שיתופי פעולה בין חברות הספנות ואיחוד קווים, הכוונה שמספר חברות ספנות עושות שיתוף פעולה על מנת להציע שירות טוב יותר ללקוחות הקצה, לדוגמא מהמזרח יש שיתוף פעולה בין COSCOK-LINE ו-YANG MING , בדרך כלל בשיתוף פעולה מסוג זה כל חברת ספנות מקצה אוניה לקו, כך שהחברות יכולות להציע שירות שבועי.

מסופי מטען קדמיים - זמינות מכולות

 

ישראל היא מדינה קטנה, יש 2 נמלים מרכזיים באשדוד וחיפה, שנדרש להוביל מכולה ביבוא או ביצוא נשלחת משאית לנמל, מעמיסה את המכולה נוסעת ללקוח וחוזרת לנמל. בחו"ל יש הרבה נמלים ולעיתים הנמלים מרוחקים מאות קילומטרים מהספק ולכן חברות הספנות משתמשות במסופי מטען קדמיים depo הפזורים ברחבי המדינה, בדרך כלל הדפו מקושרים למסילת רכבת או בקרבת הנהר ובכך מובילים מכולות לנמלים.

כאשר יצואן מזמין מכולה, חברת הספנות בודקת אם יש מכולה זמינה במסוף הקדמי ובכך מאפשרת למוביל היבשתי להעמיס מכולה בקרבת היצואן, לאחר מכן המכולה תוחזר לדיפו.

המסופים לא מחזיקים בדרך כלל ציוד מיוחד, מכולות אופן טופ, פלאט, אם נדרש- יש להזמין מראש כדי שחברת הספנות תתארגן להוביל את הציוד למסוף הקרוב. גם במקרים שנדרשת כמות גדולה של מכולות 20 או 40 סטנדרטיות, זאת מכיוון שלעיתים חברת ספנות מייעדת מכולות לקווים מסוימים או שיש לה התחייבויות קודמות ללקוחות אחרים, כך שאם פתאום תרצו 30 מכולות לא בטוח שתהיה זמינות למרות שבפועל יש במחסן מכולות ריקות.


מה גם שצריך לקחת בחשבון את זמן העברה של נסיעת הרכבת מהדפו לנמל או של המעבורת.

כדאי לשים לב לאופן סידור הסחורה בקונטיינר

 

לעיתים הסחורה במכולה מיועדת להגיע ל-2 מחסנים שונים במיקומים שונים, לדוגמא אם מכולה מגיע לאשדוד ויש מחסן ביבנה ומחסן בחיפה, רצוי לתת הנחיות לספק לסדר את הסחורה לפי סדר הפריקה כדי לחסוך בעלויות הובלה יבשתית.

דוגמאות בתחילת הקונטיינר

כאשר מייבאים מספר מוצרים במכולה, רצוי לשים מוצר מכל דוגמא בקדמת המכולה, כדי שאם תהיה בדיקת מכס או צורך לקחת דוגמא למכון התקנים אז יהיה אפשר בקלות להוציא דוגמאות מכל דגם – חסכון בזמן וכסף לסבלים.

מדוע כדאי להיעזר בשירותי משלחים במכולות מלאות?

 

השירותים של משלחים חיוניים גם במכולות מלאות, הרבה חברות גדולות עם מאות מכולות מעדיפות לעבוד עם משלחים ובוחרים לעשות זאת כדי להימנע מעיכובים ותקלות בדרך.

1. משלחים עובדים עם מספר חברות ספנות, לכן יש תאריכי יציאה שונים והלקוח לא מוגבל לחברה ספנות עם אוניה ספציפית.

2. משלחים מקצועיים יודעים מה היתרונות והחסרות של חברת הספנות.

3. משלחים יודעים באילו נמלים חברת הספנות פוקדות ישירות ואילו נמלים חברות הספנות עושות שטעון ומה טיב השירות.

4. משלחים מקצועיים בעלי ניסיון ייעצו ללקוח מה הדרך הטובה וימנעו ממנו לעשות טעויות שעולות אחר כך ביוקר.

5. למשלחים מקצועיים יש קשרים ויכולת השפעה גדולה יותר לפתור תקלות מול חברת הספנות מאשר ליבואן עם מכולה בודדת.

הבהרה חשובה

מחירי הובלה ימית משתנים באופן תדיר ולכן המחירון המומלץ הוא בעיקר אינדקצייה למחירי השוק בישראל, כאן באתר כמה עולה ניתן לקבל הצעות מחיר אמיתיות ומחייבות מחברות שילוח בינלאומי והובלה ימית מומלצות ע"י גולשי האתר, לצורך כך יש למלא את טופס הבקשה להצעת מחיר וחברות שילוח בינלאומי מובילות מאזור מגוריכם יחזרו אליכם טלפונית לייעוץ והצעת מחיר לא מחייבת.