×


תפריט נגישות

פיצויים לנפגעי תאונות דרכים

 

רוצים לדעת מה עושה עורך דין תעבורה

במיקרים של פיצויים לנפגעי תאונות דרכים?

 

ברוכים הבאים לאתר כמה עולה, כאן ניתן לקרוא מדריך בנושא פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, לקבל ייעוץ מקצועי, המלצות והצעות מחיר ללא התחייבות מעורכי דין תעבורה מומלצים בישראל.

 

ייעוץ והצעת מחיר ללא עלות וללא התחייבות!

 

 

חוסכים לך זמן וכסף!

באתרנו שירות החוסך את הצורך לחפש עורך דין תעבורה, שירות בקש הצעת מחיר הינו ללא עלות וללא התחייבות, משאירים את הפרטים כאן באתר ועד 3 עורכי דין יחזרו אליכם טלפונית לייעוץ והצעות מחיר, בדרך זו תקבלו תשובות לכל שאלה שיש לכם ועל הדרך תעשו גם השוואת מחירים.

 

 

איך להגדיל את סכום הפיצויים בתאונות דרכים?



מדריך לנפגעי תאונות דרכים – כיצד יש לפעול לאחר תאונת דרכים?

קיימים שלושה סוגים מרכזיים של תאונות דרכים

 

לצערנו, תאונות הדרכים מהוות חלק משגרת היום יום שלנו. מרבית התאונות מתרחשות בערים הגדולות בהן כמות הרכבים גדולה יותר וישנו עומס בכבישים. התאונות מתרחשות באזורי המפגש- ביניהם: מעברי החצייה, צמתים ללא רמזור, צמתים עם רמזור, כבישים ללא מעבר חצייה ועוד.

 

ניתן לחלק את תאונות הדרכים לשלוש קבוצות מרכזיות – תאונות בין רכבים, תאונות בין רכבים ועצמים נייחים ותאונות בין כלי רכב והולכי רגל.

 

במרבית המקרים מתרחשות תאונות כלי רכב כאשר מהירות הנסיעה גבוהה. ישנם כמה סוגים של תאונות כלי רכב, ביניהן- תאונת חזית צד, תאונת חזית חזית, תאונת חזית אחור, תאונת שרשרת, תאונות בין מכונית לאופנוע, תאונות בין מכונית ואופניים וכו'.

 

תאונות שמתרחשות בין כלי רכב הינן מסוכנות ביותר. רמת הסיכון של תאונות אלו תלויה בסוג של התאונה, בעמידות של הרכב בעת מבחן הריסוק, בגודל הרכב, במשקלו, בגובהו, בסוג הרכב המעורב, במערכת הבטיחות המותקנת ברכב וכו'.


תאונות בין כלי רכב ובין עצמים נייחים – (תאונת דרכים עצמית) כלומר – התקלות בעצם במהלך הנהיגה הינן מסוכנות ביותר. התאונות הללו עלולות להתרחש כתוצאה מעייפות, חוסר תשומת לב, עיסוק במבייל וכו'. תאונות בין רכבים ובין הולכי הרגל מתרחשות בעיקר בערים ותמיד הולך הרגל יפגע. כ- 33.6% מההרוגים בכבישים הינם הולכי רגל.

 

נפגעתם בתאונת דרכים?

כיצד תוכלו להגדיל את הפיצויים המגיעים לכם?



אם נפגעתם חלילה בתאונת דרכים חשוב שתכירו את החוק ושתדעו שאתם זכאים לפיצויים. במקרים של תאונת דרכים- בין אם מדובר על תאונת אופנוע, תאונת רכבת, תאונת אוטובוס, תאונת אופניים, תאונת דרכים של הולך רגל, תאונות דרכים בעבודה (תאונות שמתרחשות בדרך לעבודה, בחזרה מהעבודה או במהלך העבודה- למשל נהיגה בהפסקה שהובילה לתאונת דרכים) או במקרה של תאונת פגע וברח חשוב לדעת כיצד לפעול, בצורה זו תוכלו לקבל את הפיצוי הגבוה ביותר.

 

אילו פעולות חשוב לבצע לאחר התאונה?

 

ראשית – יהיה עליכם לרשום את כל הפרטים הקשורים אשר רלוונטיים לתאונה- רשמו את מספר הרישוי של הרכב או של הרכבים המעורבים, רשמו את השמות המלאים של המעורבים, רשמו את המספר של פוליסות הביטוח, רשמו את הכתובות, מספר תעודת הזהות, רשמו את התאריך והשעה בהם חלה התאונה ורשמו את כל הפרטים של הפצועים ואת כל הפרטים של העדים, בעיקר במקרה ומדובר על תאונת פגע וברח.

 

שנית – יהיה עליכם לצלם את הנזק שנגרם לגוף ולכלי הרכב- בצורה זו יהיה ניתן לקבל מושג על העוצמה של הפגיעה.

 

שלישית – יש לקבל טיפול רפואי ראשוני – לאחר תאונת הדרכים חשוב לפנות אל רופא באופן מיידי וצריך לספק לרופא את כל הפרטים החשובים – מידע על הפגיעות הגופניות, היכן התרחשה התאונה (אם היא התרחשה במהלך העבודה יש לציין זאת) ולוודא כי כל המידע והתלונות רשומים בדו"ח הרפואי – מידע זה הינו מהותי לניהול התביעה.

 

חשוב לקבל את הטיפול הרפואי באופן מיידי בשל שלוש סיבות

 

הסיבה הראשונה הינה בריאותית – בצורה זו יהיה ניתן לצמצם את הסיכונים.

 

הסיבה השנייה – כדי לקבל תיעוד רפואי ולוודא כי הפרטים רשומים בדו"ח הרפואי וכוללים את המסקנות וההמלצות של הרופא- כמות הפיצויים מתבססים על המסמכים הללו וללא הבדיקה הרפואית לא יהיה ניתן להוכיח מה היה מצבו לאחר התאונה.

 

הסיבה השלישית – כדי להוכיח כי קיים קשר ישיר בין קבלת הטיפול הרפואי ובין הסכום של הפיצויים שיתקבלו מחברת הביטוח. חשוב לציין כי יש לקבל טיפול רפואי שמתאים לפגיעה, כך שהוא יהיה הגיוני. במידה והטיפול יהיה מוגזם ולא תהיה התאמה בין אופי הפגיעה ובין הטיפול הרפואי גדלים הסיכויים כי הנפגע לא יזכה לקבל סכום כספי מלא עבור הטיפולים הרפואיים.

 

חשוב מאוד להמשיך לקבל את הטיפולים הרפואיים עד שיתברר המצב הרפואי הסיבה לכך היא שהמסקנות וכמות הפיצויים מחושבת גם לפי מצבו של נפגע לאחר חודשים ואפילו שנים ממועד התאונה. על הרופאים לקבל מידע מלא אשר כולל את המגבלות של הנפגע ואת הכאבים שהוא חש בעקבות התאונה. כמו כן, חשוב לשמור את המסמכים המעידים על הקשיים. כמות הפעמים בהן יפנה הנפגע לקבלת הטיפולים הרפואיים תשפיע על סכום הפיצויים שיקבל מחברת הביטוח. קבלת טיפולים רפואיים ותיעודם יספקו עובדות והמומחים הרפואיים יבדקו את הנפגע באופן שוטף ויקבעו אחוזי נכות. חשוב מאוד שהתיעוד יהיה רציף, תיעוד שאינו רציף עלול לגרום לבית המשפט לגבות תשלום עבור חוות הדעת הרפואית או לא למנות מומחה.

 

רביעית – יש לפנות אל המשטרה ולהודיע על התאונה כדי לקבל "אישור משטרה". חשוב לעשות זאת מייד לאחר התאונה. על הנפגע לכלול בהודעה את הפרטים של המעורבים. צריך להגיע אל תחנת המשטרה עם הפרטים והמסמכים לרבות תעודת זהות, מסמכים רפואיים, תעודה של חדר המיון, רישיון רכב, רישיון נהיגה תקף, הפרטים של הרכבים המעורבים, הפרטים של הנפגעים ופוליסות ביטוח.

 

לאחר קבלת אישור מהמשטרה יש להעבירו אל המוסד הרפואי אשר טיפל בנפגע לאחר התרחשות התאונה, כך יעבור החיוב הכספי של הטיפולים אל חברת הביטוח והנפגע לא יצטרך לשלם על הטיפולים. נוסף על כך, חשוב לקבל אישור כדי לתעד את התאונה ואת הפרטים של המעורבים- בצורה זו יהיה ניתן לקבל את הפיצויים מחברת הביטוח.

 

חמישית – אין לשתף פעולה עם חוקרי חברת הביטוח, חשוב ליידע גם את הקרובים ולומר להם לא לשתף פעולה ולהימנע מבדיקת פוליגרף ואף הסכמה לביצוע הבדיקה. במרבית המקרים שולחות חברות הביטוח חוקרים אשר עוסקים בנפגעי תאונות דרכים. חוקרים אלו עשויים להציג את עצמם בתור עורכי סקרים, מחפשי עבודה וכו' אשר מעוניינים לסייע לנפגע (כמובן שההיפך הוא הנכון)- כל זאת במטרה לחלץ מידע. החוקרים עשויים להקליט את השיחות בלי שהנפגע ידע על כך ולהוציא אותן מהקשרן.

 

שישית – חשוב מאוד לשמור על הקבלות שקשורות להוצאות שנגרמו בעקבות הפגיעה- ביניהן- קניית תרופות, עזרים רפואיים, עזרה בבית, נסיעות וכו'. במידה ומדובר על שכירים יש לשמור את תלושי השכר שניתנו לפני התאונה ולאחר התאונה ועל העצמאיים לשמור את דוחות מס ההכנסה והמע"מ שהגישו לפני ואחרי התאונה.

 

שביעית – חשוב מאוד שלא לחכות עם התביעה יותר מידי זמן משום שבמרבית המקרים היא תתיישן לאחר כ- 7 שנים. במידה ומדובר על קטין היא תתישן לאחר שיגיע לגיל 25. ספירת המועד בו התביעה תתיישן היא עד ליום בו הוגשה התביעה אל בית המשפט. לאחר הגשתה היא לא תוכל להתיישן. והיה ומדובר על תאונת דרכים שהתרחשה במסגרת תאונת עבודה צריך הנפגע להגיש את התביעה לביטוח הלאומי תוך שנה מהיום בו התרחשה התאונה. מומלץ להגיש את התביעה לאחר התגבשות הנזקים שכן במידה ויחמיר מצבו והתביעה כבר הוגשה לא יהיה ניתן לתבוע פיצוי נוסף.

 

שמינית – נוסף על הפיצויים שהוזכרו זכאי הנפגע לקבל פיצוי מביטוחים פרטיים, כמו למשל- ביטוח אובדן של כושר עבודה, בטיוח מנהלים, ביטוח חיים וכו'. במידה והנפגע מחליט להגיש את הביטוחים עליו לעשות זאת תוך שלוש שנים מיום התאונה ולא יותר מכך.

 

פנו אל עורך דין שמתמחה בתחום הנזיקין

 

במידה ונפגעתם בתאונת דרכים רצוי שתפנו אל עורך דין מקצועי אשר מתמחה בתחום הנזיקין. עורך דין אשר מתמחה בתחום יוכל לסייע לכם לאורך כל הדרך וינחה אתכם כך שתדעו כיצד לפעול מול הגורמים המעורבים, בצורה זו תוכלו להימנע מביצוע טעויות- כמו למשל- לתת מענה לחוקרי חברת הביטוח. חשוב מאוד לפנות אל עורך הדין סמוך לתאונה- בצורה זו יהיה ניתן לזכות בפיצוי גבוה. יש לציין כי חברת הביטוח תשלם לעורך הדין. עורך דין מנוסה אשר סייע למגוון נפגעים בתאונות דרכים יקבל את כל המסמכים הרלוונטיים ויתנהל מול חברת הביטוח.

 

איך אוכל למצוא את עורך הדין המתאים?



פנייה אל הסביבה הקרובה

 

תוכלו למצוא את עורך הדין המתאים על ידי פנייה אל קרובי המשפחה, החברים והמכרים ולבקש מהם להמליץ לכם על עורך דין איכותי אשר מתמחה בתחום הנזיקין. חשוב מאוד לפנות אל עורך דין שמתמחה בתחום ולא להתפשר על עורך דין שסביבתכם מכירה ומתמחה בתחומים אחרים. רק עורך דין שמתמחה בנזיקין וטיפל במגוון מקרים של נפגעי תאונות דרכים יוכל לסייע לכם לקבל את סכום הפיצויים המקסימלי.

 

חיפוש באינטרנט

 

כמו כן, תוכלו לערוך חיפוש באינטרנט ולחפש עורכי דין אשר מתמחים בתחום הנזיקין. כאשר תערכו את החיפוש בדקו האם עורך הדין סיים את לימודיו, עבר הכשרות והסמכות ומחזיק ברישיון. כמו כן, יש לבדוק האם עורך הדין טיפל במקרים רבים, צבר מספיק ניסיון וסייע ללקוחותיו לקבל את סכום הפיצויים הגבוה ביותר שניתן. מעבר לזאת, יש לערוך פגישה עם עורך הדין ולוודא כי הוא אכן מקצועי, נעים ואמין.

 

גלישה בפורומים

 

אופציה נוספת תהיה לערוך חיפוש בפורומים. גולשי הפורומים יוכלו להמליץ לכם על עורכי דין שסייעו להם לעבור את התהליך ולקבל פיצויים גבוהים, יוכלו לספר לכם על עורכי דין שאינם מקצועיים ולמנוע מכם עוגמת נפש ועוד.
לאחר קבלת האינפורמציה תוכלו לקבל את הבחירה הנכונה לכם.

 

שיהיה בהצלחה.

 

כמה עולה ייעוץ ועמלת עורך דין תעבורה

עבור פיצויים בתאונות דרכים?

 

עלויות, שכר טרחה וטווחי מחירים

 

מחיר יעוץ משפטי ראשוני לענייני עברות תנועה – 1,000-1,500 ₪

 

עורך דין תעבורה שכר טרחה – 2,000-30,000 ₪

 

תאונת אופנוע נהיגה רשלנית – 7,000-300,000 ₪

 

תאונת דרכים נהיגה רשלנית ברכב – 7,000-300,000 ₪

 

תאונת דרכים הולך רגל – 7,000-500,000 ₪

 

הריגה כתוצאה מתאונת דרכים – 150,000-500,000 ₪

 

תאונת דרכים גרימת נכות – 8%-13% מערך התביעה

 

ט.ל.ח

 

עו"ד תעבורה - מתייעצים וחוסכים

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.