×


תפריט נגישות

מחירון תביעות נזקי גוף

 

כמה עולה שירות של עורך דין נזיקין לתביעות של נזקי גוף?

כמה עולה

ברוכים הבאים לאתר כמה עולה, ריכזנו עבורכם מחירון תביעות נזקי גוף מעודכן לשנת 2023 ולאחריו מדריך צרכנות נבונה בשם : "תביעות נזקי גוף – מה חשוב לדעת?" 

המחירון נכתב ע"י צוות אתר כמה עולה, כל המחירים נאספו על ידנו מאתרי אינטרנט של עורכי דין לנזקי גוף בישראל, מדובר על טווח מחירים מהזול ביותר ועד למחיר היקר ביותר לאותו שירות.

 

ייעוץ והצעת מחיר מעורכי דין נזקי גוף מומלצים, ללא עלות וללא התחייבות!

חוסכים לך זמן וכסף!

 

באתרנו שירות החוסך את הצורך לחפש עורך דין נזיקין לתביעות נזקי גוף, שירות בקש הצעת מחיר הינו ללא עלות וללא התחייבות, משאירים את הפרטים כאן באתר ועד 3 עורכי דין מובילים לענייני נזקי גוף, יחזרו אליכם טלפונית לייעוץ והצעות מחיר, בדרך זו תקבלו תשובות לכל שאלה שיש לכם ועל הדרך תעשו גם השוואת מחירים.

 

סוגי שירות תביעות נזקי גוף וטווחי מחירים

מחירון מומלץ

מחירון תביעות נזקי גוף עודכן בתאריך 25.08.23

ט.ל.ח


ייעוץ משפטי בתחום נזקי גוף


שכר טרחה מינימלי לפגישה אחת
550 – 500 ₪


ייעוץ עורך דין נזיקין גוף כולל אפיון מסמכים
1,000 – 900 ₪


כתיבת מכתבי התראות
250 – 300 ₪


כתיבת תצהירים
400 – 450 ₪


הכנת כתב הרשאה
400 – 450 ₪


הכנה וכתיבת חוות דעת משפטיות
950 – 900 ₪


עמלת עורך דין נזיקין בנושא נזקי גוף
8-13% מערך התביעה


במידה ולא הוגשה תביעה לבית משפט
8% מערך התביעה


במידה והוגשה תביעה לבית משפט והסתיימה בפשרה
11% מערך התביעה


במידה והוגשה תביעה לבית משפט ואין פשרה
13% מערך התביעה


טווחי מחירים ועמלות תביעות נזקי גוף


תביעות נזיקין בסכום שלא יעלה על
161,238 ₪
15% מהסכום הנפסק


תביעות נזיקין בסכומים שנעים בין
161,238 עד 403,096 ₪
12.5% מהסכום הנפסק


תביעות נזיקין בסכום שמעל
403,096 ₪
10% מהסכום הנפסק


עמלת עורך דין נזיקין בנושא תביעות לקצבאות חודשיות


תביעות קצבאות בסכום שלא יעלה על
549.48 ₪ לחודש
15% מסכום התביעה


תביעות נזיקין בסכומים שנעים בין
549.48 עד 2233.68 ₪ בחודש
10% מסכום התביעה


תביעות נזיקין בסכומים שנעים בין
2233.68 עד 21,950.58 ₪ בחודש
10% - 4 מסכום התביעה

 

תביעות נזקי גוף – מה חשוב לדעת?

 

אחד הנושאים המורכבים והקשים ביותר בעולם המשפט עוסק בנזקי גוף, שכן כשמם – מדובר על מקרים בהם האדם נפגע בגופו, דבר שפעמים רבות משבש את כל מהלך חייו.

 

אנשים שנפגעו בגופם כתוצאה מרשלנות בטיפול רפואי, תאונת עבודה, תאונת דרכים, במהלך הליכה ברחוב, במהלך תאונה בבית או במקרים אחרים, עלולים להגיע למצב של נכות ואובדן כושר עבודה.

 

כתוצאה מהפגיעה עלולים כל חייהם וחיי בני משפחתם להשתנות.

 

בחלק מהמקרים גורמת הפגיעה למוות ופוגעת קשות בחייהם של בני המשפחה מבחינה רגשית וכלכלית.

 

רובינו מכירים בכך שכסף הוא לא הדבר החשוב ביותר בחיים ושגם סכומים גבוהים לא יכולים להוות פיצוי על פגיעה שהובילה לנכות או למוות.

 

יחד עם זאת, עשויים הפיצויים להקל על האדם שנפגע ועל בני משפחתו ולאפשר לו ולבני משפחתו להשתקם, לעמוד בעלויות הטיפולים הרפואיים ולשמור על רמת החיים.

 

תביעות נזיקין – נטל ההוכחה

 

כדי לקבל את הפיצויים בגין הנזק שנגרם לנפגע, עליו להגיש תביעת נזיקין. במקרים בהם מוגשת תביעת נזיקין, צריך התובע להוכיח שטענותיו נכונות ושמגיע לו לקבל פיצויים מהגורם נגדו הוגשה התביעה.

 

כדי להוכיח את טענותיו, צריך התובע להציג ראיות קבילות ומהימנות.במידה שהתובע הצליח להציג הוכחות לטענותיו, עובר נטל ההוכחה לנתבע.

 

בשלב זה, על הנתבע להציג בפני בית המשפט ראיות מוצדקות יותר מהראיות שהציג התובע.

רק במצבים חריגים יחול נטל ההוכחה על הנתבע בלבד.

 

המצבים החריגים בהם יהיה על הנתבע בלבד להוכיח את טענותיו, מתקיימים בעיקר במקרים של רשלנות רפואית.

 

במצבים אלו הנזק מדבר בעד עצמו וברור לבית המשפט שהגשת התביעה מוצדקת שכן התובע ניזוק ולא הייתה לו שליטה על גרימת הנזק.

 

מצב זה חל גם על מקרים בהם בית המשפט סבור שהנתבע לא נהג בזהירות.

 

כמו כן, חלים המקרים החריגים על מצבים בהם התובע מתקשה להוכיח את טענותיו משום שהרשלנות אינה מוסברת.

 

במצבים בהם ניתן לראות נזק ראייתי שנגרם בשל התנהגותו של הנתבע, יהיה על הנתבע לספק את המידע החסר.

 

יחד עם זאת, יחול על התובע נטל הוכחת התביעה בכללותה.

 

מקרה חריג נוסף חל על נזק נכסי. במצבים אלו נגרם הנזק בשל מכשיר ששייך לנתבע.

 

בית המשפט יכריע לטובת הצד שהציג את הטיעונים המשכנעים ביותר והוכיח כי דבריו נכונים ואמיתיים.

 

במקרים בהם בית המשפט מתקשה לקבוע מי מהצדדים הציג טענות משכנעות יותר, יפסיד בתביעה הצד שמחויב ראשון בהצגת ההוכחה.

 

במילים אחרות: במקרה שנטל ההוכחה חל על הנתבע, יהיה האחרון חייב בדין. במקרה ההפוך – במצב בו נטל ההוכחה חל על התובע, הוא יצא הצד המופסד.

 

תביעת נזקי גוף - דוגמאות

 

כפי שצוין – ישנם מגוון סוגים של נזקי גוף והם יכולים להיות תוצאה של סיטואציות שונות. זהות המפצה תקבע בהתאם לסוג האחריות.

 

כדי להסביר טוב יותר על תביעות גוף, ריכזנו מספר דוגמאות למקרים ספציפיים. להלן 4 דוגמאות למקרים שעשויים להוביל לתביעת נזקי גוף:

 

תביעת נזקי גוף לתלמיד במהלך שהותו בבית הספר – במקרה שתלמיד נפגע בעת שהותו בבית הספר, יכול הפיצוי להינתן מ-2 מקורות: המקור הראשון מתקיים מכוח פקודת הנזיקין וחל על מקרים בהם הגורם הפוגע התרשל בתפקידו.

 

דוגמה למקרה כזה יכולה להיות מצב בו בית הספר לא אבטח חפץ כלשהו והחפץ נפל על התלמיד ופגע בו.

 

המקור השני מגיע מכוח פוליסת תאונות לתלמידים. פוליסה זו ניתנת מהמדינה והיא מבטחת תלמידים שנמצאים במסגרת מערכת החינוך. פוליסת תאונות לתלמידים מכסה על מצבים שונים וביניהם נכות מתמשכת ומחלות.

 

תביעת נזקי גוף בגין תאונת דרכים – לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, ישולם הפיצוי לנפגע מביטוח החובה של הרכב בו נמצא הנפגע. והיה והנפצע היה הולך רגל, יהיה על הרכב הפוגע לשלם את הפיצוי להולך הרגל שנפצע. במקרים בהם לא הוצאה פוליסת ביטוח חובה, יכול הנפגע להגיש תביעה לקרנית (קרן שמפצה נפגעי תאונות דרכים).

 

ניתן לפנות לקרנית ולקבל פיצוי לנפגעים גם במקרים של תאונות "פגע וברח". יש לציין שבמקרים של תאונות דרכים שגרמו לנזקי גוף, אין צורך להוכיח שהגורם הפוגע נהג ברשלנות או להוכיח גורם שאשם בתאונה.

 

תביעת נזקי גוף בגין רשלנות ברחוב – במקרה שאדם הלך ברחוב ונפל בשל מרצפת רעועה וכתוצאה מכך נפגעה רגלו, יכול אותו אדם להגיש תביעת פיצויים לרשות המקומית. כמו כן, יכול הנפגע להגיש תביעת פיצויים נגד הקבלן שאחראי על ביצוע העבודות באזור.

 

תביעת נזקי גוף בגין תאונה ביתית – במקרה שאדם נפל בביתו וברשותו פוליסת תאונות אישיות/ פוליסת ביטוח אחרת שמספקת כיסוי על מצבים מסוג זה, הוא זכאי לקבל פיצויים.

 

אם הנפגע היה אדם ששכר דירה והפגיעה אירעה בשל ליקוי בדירה כאשר הנפגע לא היה מודע לקיומו של הליקוי, יכול המצב להוות עילה לתביעה. במקרה זה, יכול השוכר לתבוע את חברת הביטוח או את משכיר הדירה.

 

במקרה שמדובר למשל על עוזרת בית שנפגעה בשטח הפרטי של המעסיק, יכולה העוזרת להגיש תביעת נזיקין נגד המעסיק. כמו כן, יכולה העוזרת לתבוע את פוליסת חבות המעבידים של המעסיק.

 

במקרה שהפגיעה אירעה בשטח של בניין משותף, יכולים התובעים שנפגעו להיות קבלן הבניין, ועד הבית או אנשים אחרים.

 

לפי אילו פרמטרים נקבע גובה הפיצוי?

 

תביעה שמוגשת בגין נזקי גוף כוללת 3 חלקים מרכזיים:

 

א. הסבל שנגרם לנפגע – הסבל יכול להיגרם בשל חתך, שבר או כל נזק גופני אחר. גם אם הסבל זמני בלבד, מגיע לנפגע לתבוע פיצוי. במידה שמדובר על פגיעה קלה, עשוי הפיצוי לעמוד על מאות שקלים בלבד. במקרה שמדובר על פגיעה חמורה, עשוי הפיצוי להגיע למאות אלפי שקלים.

 

ב. הפסדים בעקבות הפגיעה – הפסד הוא כל דבר שהנפגע יכול היה לקבל, אך הפגיעה מנעה את קבלתו. לדוגמה: אדם נפגע בתאונה ובשל כך היה בחופשת מחלה במשך שבוע.

 

אותו אדם יכול להגיש תביעה נגד הגורם לפגיעה ולדרוש פיצויים בשווי ימי העבודה שהוא הפסיד בשל הפגיעה.

 

ג. הוצאות בגין הפגיעה – ההוצאות חלות על כל העלויות שגרמה הפגיעה. דוגמה: במקרה שאדם נפגע בתאונה ופונה באמבולנס, יהיה עליו לשאת בעלויות הפינוי. את הכספים שהנפגע הוציא על הפינוי, עליו לקבל בחזרה מהגורם שבגללו נגרמה הפגיעה.

 

**כדי לחשב פיצויים של הפסדים והוצאות יש לבחון לא רק את המצב בהווה, אלא גם את העבר והעתיד. פעמים רבות עלול הנזק להמשיך לגרור הוצאות או הפסדים. דוגמה למצב מסוג זה הוא אירוע בו ספורטאי נפצע ולא יכול לשוב ולהתחרות.

 

במקרה זה, יכול הספורטאי לתבוע פיצויים בגין הכספים שהוא יפסיד. במקרים בהם מחושב הנזק העתידי, לא ניתן לדעת בוודאות מה יהיה גובה ההפסדים או ההוצאות, לכן, מתבצע החישוב לפי הערכות.

 

האם לתבוע את חברת הביטוח או להגיש תביעה בבית המשפט?

 

אדם שנפגע בגופו יכול להגיש תביעת נזקי גוף לחברת הביטוח, כל עוד ישנו כיסוי ביטוחי. כמו כן, יכול הנפגע להגיש את התביעה לבית המשפט. במקרה שהתביעה מוגשת לחברת הביטוח, עלול התובע לקבל דחייה בשל רצונה של החברה להימנע מתשלום הפיצויים.

 

בחלק מהמקרים, אפשר להגיש את התביעה לחברת הביטוח ולהגיע איתה לפשרה. לא בכל המקרים מיטיבה הפשרה עם המבוטח.

 

במקרה שהנפגע מגיש תביעה בבית המשפט, הוא יכול לקבל פיצויים גבוהים יותר מאשר במקרה שהתביעה תוגש אל חברת הביטוח.

 

יחד עם זאת, יהיה על הנפגע להוכיח שהגורם הפוגע אכן גרם לנזק ולכן עלולים סיכויי הצלחת התביעה לרדת. בכל מקרה שהוא, חשוב לפנות אל עורך דין שמתמחה בנזקי גוף ולקבל ייעוץ מקצועי.

 

תביעות נזקי גוף

 

למצוא את עורך הדין המתאים

 

במקרה שאדם מעוניין להגיש תביעת נזקי גוף, עליו לפנות אל עורך דין שמתמחה בתביעות נזקי גוף. עורך דין שמתמחה בתחום וצבר ניסיון נרחב יוכל להגדיל את סיכויי ההצלחה של התביעה.

 

נזקי גוף הינם מגוונים ורק עורך דין שמתמחה בנזקי גוף ידע כיצד לפעול בצורה הנכונה והיעילה ביותר.

 

עורך דין נזקי גוף יסייע לנפגע להבין מהן הזכויות המשפטיות להן הוא זכאי, מהם הסיכויים של התביעה ומהו הסכום שיהיה ניתן לקבל. כמו כן, ידע עורך דין נזיקין את מי לתבוע או איזה גוף לתבוע ואיך להציג את ההוכחות באופן ברור ומשכנע.

 

ומה לגבי תקופת ההתיישנות?

 

תוך כמה זמן יש להגיש תביעת נזקי גוף?

 

במקרה של הגשת תביעת נזקי גוף, רצוי להמתין עד שהנזק מתגבש. יחד עם זאת, יש להגיש את התביעה עד למועד מסוים כדי למנוע התיישנות.

 

תקופת ההתיישנות להגשת תביעות הינה 7 שנים כאשר תביעת חברת הביטוח יכולה להתבצע תוך 3 שנים ממועד האירוע. מעבר לזאת, משתנה תקופת ההתיישנות מביטוח לביטוח ולכן חשוב להתייעץ עם עורך דין לפני הגשת התביעה.

 

הבהרה

 

מחירי שירות של עורך דין תביעות נזקי גוף משתנים באופן תדיר ולכן המחירון המומלץ הוא בעיקר אינדקצייה למחירי השוק בישראל, כאן באתר כמה עולה ניתן לקבל הצעות מחיר אמיתיות ומחייבות ממשרדי עורכי דין מומלצים ע"י גולשי האתר, לצורך כך יש למלא את טופס הבקשה להצעת מחיר ועורכי דין מובילים מאזור מגוריכם יחזרו אליכם טלפונית לייעוץ והצעת מחיר לא מחייבת.

ייעוץ ראשוני בחינם מעורך דין נזקי גוף

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.