×


תפריט נגישות

פניות אחרונות מהאתר

עורך דין מקרקעין

גרה ברמת גן יש לי מבנה תעשיה להעביר על שמי
21-03-2024 13:14

עורך דין מקרקעין

22-03-2024 17:42

עורך דין מקרקעין

אני גרה בבית קרקע וסובלת ממטרדי רעש משכן לידי
24-03-2024 10:36

עורך דין מקרקעין

היי, אני תושב מודיעין. לפני מספר חודשים השכן שלי התחיל בבנית מרפסת תלויה(קונסטרוקצית מתכת) על הקיר החיצוני של הממד שלו וחלק משלי. הבניה לא חוקית - והעירייה הוציאה נגדו צו עצירה. ברצוני שיפרק את החלק הפולש לתחומי. (כמטר)
25-03-2024 09:33

עורך דין מקרקעין

25-03-2024 13:31

עורך דין מקרקעין

31-03-2024 20:18

עורך דין מקרקעין

01-04-2024 02:05

עורך דין מקרקעין

whatsapp
10-04-2024 19:11

עורך דין מקרקעין

מכרנו נחלה לפני 4 שנים כעט השכן תובע את מנהל מקרקעי ישראל משום מה אנחנו זומנו לבית משפט בתור נתבעים כמו כן זומנו האגודה שיתופית והקונים, צריכים ייצוג משפטי
16-04-2024 13:59

עורך דין מקרקעין

17-04-2024 21:45

מחירון עורך דין סכסוכי שכנים

מחפש ליישב סכסוך עם השכן? צריך עורך דין מומחה לסכסוכי שכנים?

 

כמה עולה שירות של עורך דין סכסוכי שכנים?

כמה עולה

 

ברוכים הבאים לאתר כמה עולה, ריכזנו עבורכם מחירון עורך דין סכסוכי שכנים מעודכן לשנת 2023 ולאחריו מדריך צרכנות נבונה בשם : "איך לפתור סכסוך עם השכן בלי להגיש תלונה במשטרה?

 

המחירון נכתב ע"י צוות אתר כמה עולה, כל המחירים נאספו על ידנו מאתרי אינטרנט של עורכי דין לענייני מקרקעין עם התמחות בדיני סכסוכי שכנים בישראל, מדובר על טווח מחירים מהזול ביותר ועד למחיר היקר ביותר לאותו שירות.

 

 

ייעוץ והצעת מחיר מעורך דין סכסוכי שכנים, ללא עלות וללא התחייבות!

חוסכים לך זמן וכסף!

 

באתרנו שירות החוסך את הצורך לחפש עורכי דין סכסוכי שכנים, שירות בקש הצעת מחיר הינו ללא עלות וללא התחייבות, משאירים את הפרטים כאן באתר ועד 3 עורכי דין יחזרו אליכם טלפונית לייעוץ והצעות מחיר, בדרך זו תקבלו תשובות לכל שאלה שיש לכם ועל הדרך תעשו גם השוואת מחירים.

 

סוגי שירות עורך דין סכסוכי שכנים וטווחי מחירים

מחירון מומלץ

מחירון עורך דין סכסוכי שכנים עודכן בתאריך 02.11.23

ט.ל.ח

 

כמה עולה שירות של עורך דין סכסוכי שכנים?

 

שכר טרחה מינימלי לפגישה אחת
350 – 1,000 ₪

 

ייעוץ בתחום סכסוך שכנים כולל אפיון מסמכים
550 – 1,500 ₪

 

פגישה שלישית והלאה
550 – 1,000 ₪

 

טווחי מחירים פעולות עורך דין סכסוך שכנים

 

שליחת מכתבי התראה
350 – 700 ₪

 

כתיבת תצהירים
400 – 1,200 ₪

 

הכנת כתב הרשאה עורך דין מקרקעין
400 – 1,200 ₪

 

הכנה וכתיבת חוות דעת משפטיות
900 – 3,500 ₪

 

הכנה וכתיבת צווים זמניים
1,800 – 3,200 ₪

 

מדריך לתביעות שכנים

 

רובינו לא יכולים לבחור את השכנים שלנו, אם הצלחנו למצוא דירה שמוצאת חן בעינינו ועונה על הצרכים שלנו – דיינו, אך לבחור את השכנים זו כבר פריבילגיה אמיתית.

 

לצערנו, לא כל השכנים חיים זה לצד זה בשלווה ובנחת ולא כולם יכולים להתדפק על דלתות השכן ולבקש חלב בשעת הצורך.

 

פעמים רבות מתעוררות בין השכנים מחלוקות שונות שעלולות להתפתח לחיכוכים מורכבים שמתעצמים עם חלוף הזמן.

 

ברוב המקרים מתעוררים הסכסוכים עקב נושאים שקשורים להפרת השלווה של אחד הצדדים או של מספר צדדים.

 

בחלק מהמקרים לא הייתה לשכן שהפר את השלווה כל כוונה לעשות זאת, אך כאשר הוא לא משנה את דרכיו, עשויים להתעורר רגשות קשים בקרב הצד שנפגע.

 

סוגי סכסוכים בין שכנים ותשובה לשאלה - "מהו חוק ועד בית?"

 

ועד הבית מהווה גוף משפטי. כדי להסדיר את נושא ועד הבית שמהווה נציגות לבית המשותף, נקבע בחוק המקרקעין שלכל בית משותף תבחר נציגות.

 

נציגי הבניין יעסקו בכל העניינים שנוגעים לניהול הבניין והחזקתו ויפעלו בהתאם לתקנון.

 

לפי החוק, יכולים דיירי הבניין למנות אדם אחד עד חמישה אנשים שישמשו בתפקיד הוועד עד לבחירת ועד חדש, כאשר הוועד נבחר במסגרת אסיפת דיירים ועל ידי הצבעת הרוב.

 

הדיירים רשאים להחליף את חבר/י הוועד או לחילופין - לשנות את ההרכב של הוועד במסגרת אסיפת דיירים. במקרים מסוימים יהיה צורך בוועד זמני.

 

חברי הועד הזמני יכולים להיות ממונים על ידי המפקח, כאשר הרכב הנציגים יכול להיבחר בהתאם להמלצה של בעלי 50% מהדירות. במידה שלא ניתנה המלצה מבעלי הדירות, יקבל המפקח את ההחלטה.

 

סכסוך עם ועד הבית יכול להיות נסוב למשל סביב עניין התשלומים. במקרים בהם אחד השכנים מסרב לשלם את התשלומים שקבע הוועד, יכול הועד להגיש תביעה כנגדו.

 

כלב נובח ללא הפסקה מאחת הדירות הינו מטרד נוסף שעשוי לגרום למריבות רבות. גם סכסוך על רעש מהשכן, נזילה מהשכנים או ריחות ועשן מעסק מתחת לבית (גם בעלי נכסים מסחריים בבניין נחשבים לדיירי הבניין), עשויים לעורר מחלוקות קשות.

 

לא יושבים על הגדר – סכסוכי שכנים על גדר משותפת

 

גם סכסוכים שנסובים סביב גדר משותפת נהיו נפוצים ביותר בישראל. סכסוכים מסוג זה יכולים להתעורר כאשר הגדר נבנית על חלק מהקרקע של השכן וכאשר היא גוזלת משטח ביתו מספר מטרים.

 

במדינה בה שטח הקרקעות כה יקר ניתן להבין שנטילת מספר מטרים מהשטח הפרטי יכולה לגרום לכעסים. מעבר לזאת - לפעמים מקשה הגדר על כניסת הרכב לחניה - דבר שמעורר ויכוח על חניה ומעורר עוד יותר את זעמו של השכן שלא יכול להחנות את רכבו בשלווה ובנוחות.

 

התקנת מצלמת אבטחה

 

סכסוכי שכנים שנוגעים להתקנת מצלמות אבטחה

 

נוסף על סכסוכים מהסוגים שהוזכרו, ישנם סכסוכים רבים שנסובים סביב התקנת מצלמת אבטחה בבית משותף. מקרים בהם אחד השכנים התקין מצלמת אבטחה משום שהוא גילה שאנשים פוגעים ברכבו או בשל סיבות אחרות, הינם דוגמה לכך.

 

סיטואציה כזו (כמו בדוגמה למקרה בו השכן התקין מצלמת אבטחה כדי להגן על רכבו), עלולה לעורר מחלוקות. במקרה שאותו שכן לא קיבל אישור מכל הדיירים והמצלמה הותקנה באופן בו היא כוונה לכל השטח של החנייה, עשויים השכנים לכעוס על פעולתו. כעסם של השכנים עשוי להיות מוצדק במקרים בהם המצלמה הותקנה על קיר משותף ללא קבלת אישור. הדיירים יכולים לטעון ובצדק, שהמצלמה פוגעת בפרטיותם.

 

יחד עם זאת, במידה שהמצלמה הייתה קטנה מאוד והותקנה במטרה למנוע פגיעה ברכב, הרי שהיא נחוצה, ולכן ניתן להתקין אותה גם ללא קבלת אישור מכל הדיירים.

 

תביעות שכנים על מצבים מסוגים אלו ועל אחת כמה וכמה תביעות במקרים של אלימות בין שכנים, דורשות מהתובע להוכיח שנגרמו לו נזקים כתוצאה מהתנהגותו של השכן או כתוצאה מהתנהגותם של השכנים.

 

במקרה שהתובע מוכיח שנגרמו לו נזקים, הוא יוכל לקבל פיצויים. במקרים בהם התובע לא מצליח להוכיח שנגרמו לו נזקים בשל התנהגות השכן או השכנים, עשוי בית המשפט לדחות את התביעה. במקרים אלו עשוי התובע לשאת בהוצאות.

 

על חוק מניעת מפגעים – מהו חוק למניעת מפגעים?

 

חוק למניעת מפגעים מסדיר את הסוגיות שנוגעות לאיכות הסביבה. בין הסוגיות הללו ניתן למנות: מניעת ריחות חזקים ורעים, מניעת רעשים, מניעת זיהום אוויר ושמירה על הניקיון. החוק מגן על אנשים שנמצאים בקרבת המקום ועשויים לסבול מהמפגעים הללו.

 

במידה שאדם עבר על החוק, הרי שהוא מבצע עבירה פלילית ועונשו יכול להיות מאסר של עד 15 חודשים או תשלום קנס. כמו כן, יכול בית המשפט להורות לאדם שעבר על החוק להימנע מביצוע הפעולה המזיקה.

 

כדי למנוע פרשנויות שונות שנוגעות להגדרת "רעש" ו"זיהום אוויר", נקבעו חוקים ברורים. בין החוקים הללו נקבע כי על אזעקות ברכבים שלא לפעול מעל 3 דקות.

 

האזעקות יכולות לפעול דקה אחת בלבד בכל פעם. אזעקה שתפעל מעל 20 דקות מקנה לשוטר את האפשרות לפרוץ לרכב ואף לפגוע באזעקה או בחלקים אחרים של הרכב.

 

כמו כן, חל איסור על נגינה או שימוש במכשירי קול בין השעות: ארבע עד שש אחר הצהריים ובין השעות: אחת עשרה בלילה עד שבע בבוקר. החוק לא חל על יום העצמאות, חג פורים, יום ירושלים ובסופי שבוע ניתן לחגוג במסיבות עד שעת חצות.

 

מה לעשות במקרה של סכסוך עם שכן – מתי להגיש תלונה על שכן?

 

ניתן להגיש תלונה למשטרה בכל מקרה שמתעורר סכסוך עם שכן. לצד אפשרות זו, יש להבין שהמשטרה יכולה לספק פתרון מידי אך ברוב המקרים יהיה צורך להגיש תביעה לבית המשפט או להגיש פניה למפקח על המקרקעין.

 

במקרים בהם הסכסוך קשה ומלווה בהטרדות, איומים וקללות ניתן להוציא צו הרחקה נגד השכן המאיים. החוק מגדיר הטרדה מאיימת כמעשה מאיים או מטריד שעשוי לחזור על עצמו. במקרים מסוימים יש לפנות אל עורך דין פלילי ולהגיש כתב אישום נגד השכן. קבלת ייעוץ משפטי מעורך דין יכולה לסייע לנפגע להתמודד מול השכן הפוגע ולאפשר לשכן שנפגע להמשיך בשגרת חייו.

 

עורך דין שמתמחה בייצוג סכסוכי שכנים יכיר את כל התקנות והחוקים הנוגעים לנושא וידע לאילו גורמים לפנות במידת הצורך וכיצד לפנות אל אותם גורמים. עורך הדין יבחן את הסכסוך, יבדוק מהם הפתרונות האפשריים ויוודא שזכויותיו של הנפגע יישמרו.

 

ומה לגבי גישור סכסוכים בין שכנים?

 

לא בכל המקרים כדאי לפנות למשטרה, למפקח על המקרקעין או לגורמים אחרים. לפעמים, ניתן להתמודד עם המחלוקות באופן נעים יותר, או במילים אחרות – באמצעות תהליך של גישור. תהליך הגישור מתבצע בעזרת מגשר מקצועי שמתמחה בגישור סכסוכים בין שכנים.

 

באמצעות גישור סכסוכים בין שכנים ניתן לסייע לשכנים המסוכסכים לגשר על המחלוקות. הגישור מתבצע במקום ניטרלי ויכול למנוע התדיינות בבתי המשפט – דבר שיהיה כרוך בהוצאות, יבזבז זמן ויעורר תחושות קשות.

 

גישור סכסוכים בין שכנים מתבצע באופן חסוי לחלוטין, הדבר מקל על המעורבים ומאפשר להם לשוחח באופן כנה ופתוח. כאשר השכנים מכוונים למטרה ומעוניינים להגיע להסכמות, הם יכולים למצוא פתרונות יצירתיים גם לבעיות שעשויות להתעורר בעתיד ולמנוע משברים קשים בהמשך.

 

הפתרונות שהשכנים ימצאו יסייעו להם להמשיך להתגורר זה ליד זה ולשמור על שגרת חיים בריאה ואווירה טובה.

 

הבהרה

 

מחירי שירות של עורך דין לסכסוכי שכנים משתנים באופן תדיר ולכן המחירון המומלץ הוא בעיקר אינדקצייה למחירי השוק בישראל, כאן באתר כמה עולה ניתן לקבל הצעות מחיר אמיתיות ומחייבות ממשרדי עורכי דין מומלצים ע"י גולשי האתר, לצורך כך יש למלא את טופס הבקשה להצעת מחיר ועורכי דין מובילים מאזור מגוריכם יחזרו אליכם טלפונית לייעוץ והצעת מחיר לא מחייבת.

בקש הצעת מחיר בקליק מעורך דין סכסוכי שכנים

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.