מחפש לדעת כמה עולה שילוח אווירי? איך לחסוך כסף בכל הובלה אווירית?
ברוכים הבאים לאתר כמה עולה, ריכזנו עבורכם מחירון שילוח אווירי מעודכן לשנת 2023.
המחירון נכתב ע"י צוות אתר כמה עולה, כל המחירים נאספו על ידנו מאתרי אינטרנט של חברות לשילוח אווירי בישראל, מדובר על טווח מחירים מהזול ביותר ועד למחיר היקר ביותר לאותו שירות.
חוסכים לך זמן וכסף!
באתרנו שירות החוסך את הצורך לחפש שילוח אווירי, שירות בקש הצעת מחיר הינו ללא עלות וללא התחייבות, משאירים את הפרטים כאן באתר ועד 3 חברות לשילוח אווירי יחזרו אליכם טלפונית לייעוץ והצעות מחיר, בדרך זו תקבלו תשובות לכל שאלה שיש לכם ועל הדרך תעשו גם השוואת מחירים.
מחירון שילוח אווירי עודכן בתאריך 24.08.23
ט.ל.ח
כמה עולה הובלה אווירית?
שילוח אווירי למזרח הרחוק עד 1 קוב (D2D)
1,400-2,000 $
הובלה אווירית לסין עד 1 קוב (D2D)
1,400-2,000 $
הובלה אווירית לאירופה עד 1 קוב (D2D)
300-900 $
הובלה אווירית למזרח אירופה עד 1 קוב (D2D)
700-1,300 $
הובלה אווירית לארצות הברית עד 1 קוב (D2D.9)
800-1,400 $
הובלה אווירית לאפריקה עד 1 קוב (D2D)
1,300-1,800 $
הובלה אווירית בקירור (תוספת תשלום)
500-900 $
משלוח דואר אווירי
משלוח דואר אוויר עד משקל של 100 גרם
4-10 ש"ח
שילוח דואר אוויר עד משקל של 250 גרם
5-20 ש"ח
דואר אוויר עד משקל של 500 גרם
10-50 ש"ח
דואר אוויר עד משקל של 750 גרם
15-70 ש"ח
דואר אוויר עד משקל של 1,000 גרם
20-100 ש"ח
דואר אוויר עד משקל של 1,500 גרם
25-140 ש"ח
דואר אוויר עד משקל של 2,000 גרם
30-180 ש"ח
משלוח אקספרס אווירי
משלוח אקספרס אווירי עד חצי קילו (0.5 ק"ג)
50-250 ש"ח
משלוח אקספרס אווירי עד קילו (1 ק"ג)
70-270 ש"ח
משלוח אקספרס אווירי עד 5 קילו (5 ק"ג)
150-650 ש"ח
משלוח אקספרס אווירי עד 10 קילו (10 ק"ג)
300-1,000 ש"ח
משלוח אקספרס אווירי עד 20 קילו (20 ק"ג)
500-1,700 ש"ח
משלוח אקספרס אווירי עד 30 קילו (30 ק"ג)
1,000-2,500 ש"ח
משלוח דואר אווירי באמצעות
שיטת EMS (דואר מהיר)
משלוח אווירי לפריט אחד באמצעות EMS
עד 0.5 קילו (0.5 ק"ג) - 70-150 ש"ח
משלוח אווירי למעל 20 פריטים באמצעות EMS
עד 0.5 קילו (0.5 ק"ג) - 50-150 ש"ח
משלוח אווירי לפריט אחד באמצעות EMS
עד 1 קילו (1 ק"ג) - 90-170 ש"ח
הובלה אווירית לחבילה מעל 20 פריטים באמצעות EMS
עד 1 קילו (1 ק"ג) - 60-170 ש"ח
ואיך אפשר להוזיל את המחיר בכל הובלה אווירית?
כולם יודעים ששילוח אווירי הוא מהיר ובטוח יותר משילוח ימי, זה עוזר לנו לתכנן את עצמנו מבחינה עסקית ואפשר לסמוך על כך שהמשלוח יגיע בתוך ימים ספורים או אפילו בתוך 24 שעות, אם זה ממש חשוב לכם... יש רק חיסרון אחד, המחיר. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על שילוח אווירי.
כשמדובר על הובלה ימית נקבע התעריף על פי יחס של 1:1, המשמעות היא שטון אחד שווה מטר קוב אחד. בהובלה אווירית נקבע היחס בתעריף של 1:6, המשמעות היא שטון אחד שווה 6 מטר קוב. או במילים אחרות, החישוב הוא כזה:
1 טון = 6 מטר קוב
1 מטר קוב = 167 ק"ג
תעריף ההובלה האווירית אינו נקבע רק על פי המשקל (כפי שמקובל בהובלה ימית או הובלה קרקעית) אלא גם על פי הנפח שתופס המטען. כך שכשאתם מתכננים את השילוח- לגודל האריזה יש משמעות, היא חייבת להתאים בדיוק לתכולה, אחרת מחיר ההובלה יתייקר באופן משמעותי וללא כל סיבה מוצדקת.
בעוד שבהובלה ימית המחיר נקבע רק על פי המשקל, בהובלה אווירית יש להתחשב גם במשקל האמיתי וגם בנפח. מחיר השילוח הסופי ייקבע על פי הגבוה מבין השניים (משקל אמיתי/משקל נפחי).
הדרך הפשוטה לחישוב משקל נפחי היא בשיטה זו:
1. אורך X רוחב X גובה (במטרים)
2. מתקבל נפח במטר קוב
3. את הנפח במטר קוב מכפילים ב - 167 ומתקבל המשקל הנפחי.
לדוגמא: אם מידות ארגז הן 100סנטימטר אורך, 100סנטימטר רוחב ו - 100סנטימטר גובה.
והמשקל הפיזי של הארגז הוא 130 ק"ג.
נחשב את הנפח בצורה שכזו:
1x1x1 = 1cubic meter
167121.7
המשקל הנפחי הוא 167 ק"ג, המשקל הפיזי הוא 130 ק"ג
המשקל הנפחי גבוה יותר מהמשקל הפיזי, לכן המשקל לחיוב הטסה יחושב לפי המשקל הנפחי.
אמור, לא כדאי שנפח המשלוח יהיה גדול מהמשקל הפיזי, כי זה מייקר את עלויות ההובלה ולעיתים ללא כל סיבה. לכן כדאי לחסוך במקום ולהיות בטוחים שנפח המשלוח אינו עובר את יחס המשקל הפיזי, על פי החישובים שראיתם לעיל.
כדי להוזיל את ההובלה כדאי לנסות למצוא דרך להוריד את המשקל הנפחי על ידי הקטנת נפח המטען. ניתן לעשות זאת באמצעות אחת מהדרכים הבאות:
1. אריזות חכמות כדוגמת אריזות ואקום: אלו יסייעו להקטין את נפח המשלוח במיוחד אם מדובר על משלוח טקסטיל. אם אתם מייצאים שמיכות או ציוד הנוטה לתפוס נפח רב כדאי להקטין את הנפח באמצעות אריזות ואקום.
2. ודאו שקופסאות האריזה מתאימות באופן מדויק למשלוח עצמו: במשלוח אווירי לקופסא יש משמעות רבה. אל תתנו לאיש האריזה להסתפק בקופסאות שיש במחסן, חשבו את כמויות המשלוח וודאו ששטחה של כל קופסה וקופסה מנוצל בצורה מיטבית. שימו לב שאין קופסאות שנותרות ריקות ובמידה ואתם אורזים הכל במשטחים, ודאו כי המשלוח צורך את הנפח הנמוך ביותר.
3. תכננו את האריזה מראש: הפתגם "סוף מעשה במחשבה תחילה" מאוד מתאים לנושא השילוח האווירי. אריזה שאינה מתוכננת מראש עלולה לטמון בחובה עלויות מיותרות שניתן לחסוך בקלות על ידי תכנון מקדים ושימוש מושכל באריזות מתאימות. חשבו את המשקל הפיזי ושימו לב כי נפח האריזה מותאם באופן מלא ליחס.
4. אל תשתמשו ביותר מדי חומר ריפוד: יש נטייה לרפד את המשלוחים ולהוסיף אריזות ניילון פצפצים, ניירות, קלקר, או חומרים מרפדים אחרים. קחו בחשבון כי במידה ואינכם משלחים מוצר שביר אין צורך לכלול חומרים שכאלו באריזה. ובמידה והמשלוח שביר חשוב לשמור על המידה. לעיתים גם שימוש מופחת בחומר מרפד יעניק שכבת הגנה למשלוח מפני שבירה, הובלת סחורה שבירה בדרך כלל יקרה יותר, אל תוסיפו עלויות מיותרות על ידי הגדלת המשקל הפיזי.
רכזו את המשלוח למקום אחד
אם אתם צריכים להעביר את החבילות לכמה מוקדים בחו"ל, יכול להיות שיהיה לכם זול יותר לבצע את כל המשלוח האווירי למקום אחד ומשם למצוא דרכים אחרות להמשך השילוח. כך תעשו זאת נכון וחכם:
1. הובילו את כלל המשלוח לנקודה ידועה ומוכרת: במידה ועליכם להוביל את אותו משלוח ליעדים קרובים לצרפת, בלגיה ואמסטרדם, לא בטוח שתצטרכו לשלח את המטען בשלושה מטוסים נפרדים. יכול להיות שיהיה לכם זול יותר להוביל את המשלוח לאחת המדינות ומשם להעביר את המטען בדרך קרקעית על ידי רכבת מטען או אפילו משאית.
2. אל תשלחו בכל פעם חבילה אחת: אם אתם יודעים שבקרוב (בשבועות הקרובים) תצטרכו להוציא בדיוק את אותו המשלוח שאתם מוציאים עכשיו ליעד סמוך, אולי שווה לכם לעכב את המשלוח או להקדים את המשלוח הבא בכמה ימים. ודאו שאתם מבצעים את המשלוח בצורה מושכלת וחכמה. שילוח מיותר או חד פעמי מבלי להתחשב בפרויקטים העתידיים עלול להוביל להפסדים מיותרים. זאת הסיבה שבגללה כדאי לתכנן את הדברים.
3. חפשו חברות שליחויות בחו"ל: במקרים רבים חברות שליחויות מחו"ל יהיו זולות ומהירות יותר מחברות שילוח אווירי מהארץ. אם יש לכם משלוח גדול לכמה מדינות יכול להיות שהדרך הזולה והמהירה להביא את המשלוח אל יעדו היא פשוט להיעזר בחברות השילוח הבינלאומיות. כמובן שתוכלו להתייעץ עם הנציגים מהארץ, אך אם יש לכם אנשי קשר בחו"ל אל תהססו לפנות אליהם לעזרה, יתכן שהם יוכלו להשיג הצעה זולה יותר.
4. השוו מחירים: שילוח מתבסס על תחרות השוק. זה אומר שלעולם אין לקבל כמובן מאליו את המחיר שנקבע ותמיד כדאי להשוות את המחיר. לעיתים הזמן של הבדיקה הנוספת יוכל להוזיל את המשלוח במאות, אלפי ואפילו עשרות אלפי שקלים. אל תהססו לבדוק פעם נוספת בכדי להיות בטוחים שבחרתם בדרך המהירה והזולה עבורכם.
5. יש מקום להתמקח על העלויות: יש לכם כמה עלויות עם הפרש משמעותי? נהדר! אתם יכולים לחזור אל החברות היקרות יותר ולבקש מהן לשפר את הצעת המחיר שלהן. ברוב המקרים הן בהחלט ישמחו להשוות את ההצעה ואפילו להציע הצעה אטרקטיבית מזו שקיבלתם. זכרו שהשוק הוא תחרותי, אין טעם לעבוד רק עם החברות הזולות או אלו המוכרות בשל הרגלים. כדאי לנצל את המצב לטובתכם.
הובלה אווירית מקצרת את זמן האספקה.
שילוח אווירי בדרך כלל מהיר, יעיל וזול למטענים קטנים עד 50-100 ק"ג.
שילוח אווירי יתאים גם למטענים כבדים שנבדקה כדאיות כלכלית לקיצור זמני האספקה.
בשילוח אווירי העלות מחושבת לפי ק"ג או לפי משקל פיזי או נפחי, הגבוה מביניהם.
שילוח אווירי כולל את כל ההוצאות מדלת לדלת ולעיתים יכול להיות אלטרנטיבה זולה לשילוח ימי לדוגמא במקרים שהנמל הימי מרוחק מאוד ממקום האיסוף דבר הגורם להוצאות הובלה יקרות.
כדי להחליט אם להשתמש בהובלה אווירית נדרש לקבל את כל הנתונים ולבצע בדיקת כדאיות כלכלית.
כדאיות כלכלית לקיצור זמני אספקה (מוצר יקר/קטן עלות שילוח זניחה)
עמידה בהתחייבות (זמני יצור ארוך של המוצר/ תקלות ביצור)
חלק חילוף (מכונה שהתקלקלה)
מוצרים עונתיים (אופנה)
מוצרים בעלי שוק דינמי (טלפונים סלולרים), במידה ושולחים בים המחיר יכול לרדת ואז הלקוח עלול להפסיד על הסחורה.
צמצום אחזקת מלאי- כאשר רוצים להחזיק כמות מינימלית של מוצר במלאי, נפוץ בחלקי חילוף לרכב, חלקים יקרים בעלי צריכה לא קבועה מזמינים לפי תיעוד מלאי.
מוצרים לתערוכה שנשלחים באופן זמני וצריכים לחזור לשימוש בחברה או להמשיך לתערוכה הבאה.
מוצרים רגישים בעלי אורך חיים קצר (מזון, תרופות, בדיקות רפואיות).
מה זה קונסולידציה?
ניתן להטיס בשירות ישיר ומהיר או בשירות איחוד מטענים (קונסולידציה).
שירות הקונסולידציה הינו זול יותר משילוח המטען בנפרד.
בשירות קונסולידציה ע"י ריכוז מספר מטענים המשקל הכללי גבוה יותר ואז מקבלים מחברת התעופה מחיר נמוך יותר להטסה.
לפני שמבצעים שילוח אוירי – חשוב לקבל מחברת השילוח הבינלאומי מידע מפורט על לוחות הזמנים ועיכובים אפשריים בנמלי המוצא וכן בתהליך ההגעה או השחרור.
קבלת ייעוץ מקצועי לכל האלטרנטיבות הקיימות בשילוח האווירי יקל עליכם להחליט מראש באיזה אופן להטיס את המטען.
1. בתכנון ההובלה האווירית יש לקחת בחשבון התחשבות בחגים , ימי חופש סופשבוע, שעות עבודה של המכס.
2. לא תמיד מכל נמל התעופה שקרוב פיזית לכתובת הספק יש שירות טיסות למטענים ולכן לעיתים יצטרכו להוביל את המטען לנמל מרוחק שממנו יש שירות, הדבר יכול לגרום לעיכוב בזמן והוצאות כספיות. (בתנאי סחר כגון פו"ב, סיף , אותם תנאים שהספק אחראי על ההובלה של הסחורה לנמל, חשוב לשאול דרך איזה נמל מוביל וכמה זמן תיקח ההובלה האוירית והיבשתית אולי הוא בדרך כלל משתמש בחברת הובלות איטית כדי לחסוך כסף).
3. גם כאשר המטען נמסר לחברת התעופה עדיין יש לקחת בחשבון עיכובים הנובעים מבדיקות ביטחון של חברות התעופה וכן מבדיקת המטען בתא לחץ שמדמה את התנאים בטיסה.
4. ישנם מקרים שלחברות תעופה יש שירות טיסות לארץ אך מסיבות תפעוליות של חברות התעופה הן יעדיפו להוביל את המטען בהובלה יבשתית לנמל אחר כדי להטיסו משם.
5. לעיתים קרובות יש דחיות בהטסת מטען, הסיבה העיקרית הינה שחברות התעופה נותנות עדיפות למזוודות של נוסעים.
6. בשדה התעופה אורזים את המשלוחים על גבי משטחים מיוחדים שבאמצעותם מטעינים הכל למטוס, בשירות טיסות לא ישיר, בנמל הביניים פורקים מהמטוס את המשטחים ולאחר מכן מפרקים את המשלוח מהמשטח ומצרפים למשטח חדש שמכיל מטענים נוספים ליעד של טיסת ההמשך.
7. סיבה נוספת לדחיות הינה שהמטען יוצא במטוס גדול לנמל הביניים ומנמל הביניים חברת התעופה משתמשת במטוסים קטנים ליעדי ההמשך, במקרים אלו המטען מתעכב בנמל הביניים וממתין לטיסה של מטוס מתאים או מחולק לכמה טיסות.
8. סיבה נוספת היא תנאי מזג אוויר המגבילים את המשקל במטוס.
1. בהובלה אווירית – אין צורך באריזה קשיחה ומסיבית כמו מטען בהובלה ימית. לכן ניתן להתאים
אריזה קלה יותר לשילוח אווירי.
2. הובלה במטסי נוסעים זולה מהטסה במטוסי מטען אבל יש מגבלת גובה למטוס נוסעים עד 1.6 מ בלבד.
3. הובלת מטען בשירות טיסה ישירה מייקר את עלות ההובלה האווירית, ניתן להוביל מטענים בשירות טיסה לא ישיר, ההבדל מתבטא בעלות ההובלה ומשך זמן הגעת המטען. לאור האמור לעיל רצוי לבצע בדיקת כדאיות כלכלית.
4. לנמלים שאין בהם שירות הובלת מטענים קבוע ניתן לשלוח סחורה לנמל מרכזי גדול שיש בו הרבה תנועה ומשם להעביר במשאית, מאוד נפוץ באירופה וארה"ב : לדוגמא יש לי יצוא לאירלנד והספק היה ליד נמל GALWAY , גלוואי זה נמל מאוד קטן ולכן יש להוביל את הסחורה לליאז בלגיה ומשם הסחורה מובלת במשאית תוך 2 ימים לנמל.
5. צמצום נפח המטען – כדי לחסוך בעלויות ההובלה מומלץ לבדוק אם הנפח הכללי של מספר החבילות קטן יותר מאשר נפח של מעטפת של החבילות הארוזות על המשטח.
מחירי שילוח אווירי משתנים באופן תדיר ולכן המחירון המומלץ הוא בעיקר אינדקצייה למחירי השוק בישראל, כאן באתר כמה עולה ניתן לקבל הצעות מחיר אמיתיות ומחייבות מחברות שילוח בינלאומי מומלצות ע"י גולשי האתר, לצורך כך יש למלא את טופס הבקשה להצעת מחיר וחברות שילוח בינלאומי מובילות מאזור מגוריכם יחזרו אליכם טלפונית לייעוץ והצעת מחיר לא מחייבת.