×


תפריט נגישות

פניות אחרונות מהאתר

רישום פטנטים וסימני מסחר

21-03-2024 20:20

רישום פטנטים וסימני מסחר

24-03-2024 23:16

רישום פטנטים וסימני מסחר

אני רוצה לרשום פטנט למוצר עזר קטן
25-03-2024 17:55

רישום פטנטים וסימני מסחר

28-03-2024 23:44

רישום פטנטים וסימני מסחר

יש רעיון להקמת סטארטאפ אני רוצי יעוץ בתוכנה מחשב
31-03-2024 11:14

רישום פטנטים וסימני מסחר

רישום סימני מסחר
08-04-2024 18:43

רישום פטנטים וסימני מסחר

whatsapp
09-04-2024 16:00

רישום סימן מסחר

רוצה לדעת איך לרשום סימן מסחרי? כמה עולה לרשום סימני מסחר?

 

 

כמה עולה שירות של רישום סימן מסחרי?

כמה עולה

 

ברוכים הבאים לאתר כמה עולה, ריכזנו עבורכם מחירון רישום סימן מסחרי מעודכן לשנת 2023 ולאחריו מדריך צרכנות נבונה בשם : "הכל על תהליך רישום סימן מסחרי" 

 

המחירון נכתב ע"י צוות אתר כמה עולה, כל המחירים נאספו על ידנו מאתרי אינטרנט של משרדי עורכי סימני מסחר, מדובר על טווח מחירים מהזול ביותר ועד למחיר היקר ביותר לאותו שירות.

 

 

ייעוץ והצעת מחיר לרישום סימני מסחר, ללא עלות וללא התחייבות!

חוסכים לך זמן וכסף!

 

באתרנו שירות החוסך את הצורך לחפש רשם סימני מסחר, שירות בקש הצעת מחיר הינו ללא עלות וללא התחייבות, משאירים את הפרטים כאן באתר ועד 3 משרדי רישום סימני מסחר יחזרו אליכם טלפונית לייעוץ והצעות מחיר, בדרך זו תקבלו תשובות לכל שאלה שיש לכם ועל הדרך תעשו גם השוואת מחירים.

 

 

סוגי שירות עבור סימן מסחרי וטווחי מחירים

מחירון מומלץ

מחירון עורך דין פטנטים עודכן בתאריך 15.03.23

ט.ל.ח

 

כמה עולה שירות של עורך סימני מסחר?

 

ייעוץ ראשוני דיני סימני מסחר ופטנטים לפגישה אחת
500 – 0 ₪

פגישת ייעוץ חינם במשרד עורכי פטנטים פטנט פרו : 072-2556591

 

 

ייעוץ דיני סימן מסחרי כולל אפיון מסמכים
1,200 – 1,000 ₪

 

ייעוץ בתחום דיני סימן מסחרי ופטנטים לעסקים
1,500 – 500 ₪

 

שליחת התראות
350 – 300 ₪

 

כתיבת תצהירים
700 – 500 ₪

 

הכנת כתב הרשאה
800 – 500 ₪

 

הכנה וכתיבת חוות דעת משפטיות
1,400 – 1,000 ₪

 

עריכה והגשת בקשה לרישום
של סימן מסחרי כשאין התנגדות
800-900 ₪

 

כתב הגנה בפני התנגדות לרישום
של סימן מסחרי - 1,800-1,900 ₪

 

ייצוג בפני הרשם לסימני מסחר
800-1,000 ₪

 

אגרה ממשלתית להגשת רישום
פטנט בישראל - 1,200-2,000 ₪

 

בקשה לרישום פטנט בינלאומי
10,000-20,000 ₪

 

עמלת מומחה עורך דין פטנטים
- 10-15% מערך התביעה

 

 

רישום סימני מסחר

 

 

 

סימן מסחר הוא כל אלמנט מיוחד במוצר. באמצעות סימן המסחר יכולים הצרכנים לזהות את המוצר ולא להתבלבל בינו ובין מוצרים אחרים. כמו כן, מאפשר סימן המסחר לבעליו לבלוט בשטח ולבדל את עצמו מהמתחרים. בניגוד לדעת רבים, סימן המסחר אינו רק לוגו או שם של חברות, והוא יכול גם להגן על צלילים, צבעים, דמויות, שמות, אותיות וכל שילוב ביניהם ובין מוצרים או שירותים. דוגמאות לסימני מסחר יכולות להיות למשל: השם גוגל, האות M המקושרת לחברת מקדונלד'ס, אדידס, נייק או דמות מסוימת המופיעה על מוצר. כמו כן, יכול סימן המסחר להיות עיצוב מיוחד של מוצר, ספרה, להיות צליל המאפיין שימוש כלשהו במוצר - כלומר: צליל שאנו שומעים כאשר אנו מפעילים למשל את המחשב או להיות צבע מיוחד שמקושר למוצר. בנוסף, יכול סימן המסחר להיות צורה מסוימת המקושרת למוצר. אפשר להבין שאנו מוקפים בסימני מסחר מכל עבר, אנו קולטים אותם ומייד מקשרים בינם ובין הבעלים שלהם.

 

מדוע כדאי לרשום סימני מסחר?

 


כעת הגענו לשאלה החשובה: מדוע כדאי לרשום סימן מסחר? התשובה לשאלה כוללת מספר יתרונות שרישום סימן המסחר מספק: היתרון הראשון של רישום סימן מסחר הוא שהרישום מספק לבעלים הגנה, שכן הוא חוסם את האפשרות שמתחרים של העסק ישתמשו בסימן - ובעצם במוניטין שהעסק יצר לעצמו. על ידי רישום סימן המסחר אין הבעלים צריך להוכיח את המוניטין שלו.


יתרון נוסף של רישום סימן מסחר הוא שגם מוצרים אחרים - וביניהם מוצרים חדשים אותם מספק היצרן מזוהים עימו ואפילו אם הצרכנים אינם מכירים מוצר, הם סבורים שהוא איכותי, משום שהוא מסופק על ידי היצרן שהם מעריכים. מעבר לכך, אין הגבלה על רישום סימן מסחר - התוקף של הרישום הוא עשר שנים מהיום בו הוגשה בקשה לרישום, ובהמשך אפשר להאריך את התוקף תמורת תשלום אגרות.

 

מוניטין וסימני מסחר

 

כפי שציינו - עולמנו רווי בסימני מסחר ובכל יום אנו נתקלים במותגים שונים. חברות ותאגידים משקיעים רבות ביצירת מונטין חיובי, וכאשר מותג עולה על "דרך המלך" הרבה יותר קל לחברה להמשיך להצליח, שכן היא יצרה לעצמה מונטין חיובי והרווחים שלה עשויים להיות גבוהים ביותר - אפילו עצומים. כמובן שמוניטין יש להמשיך ולטפח כל הזמן. יחד עם זאת, ההתמודדות לאחר העלייה על "דרך המלך" אינה נטולת קשיים, שכן ישנם זייפנים רבים המנסים לחקות את מוצריהן של החברות הגדולות והמצליחות וכמובן שישנם גם מתחרים. התחרות הקשה אשר מאפיינת את העידן בו אנו חיים, ועצם העובדה שלא תמיד קל להבדיל בין מוצר שמספק השראה ובין מוצר שהועתק, מקשה מאוד על החברות - דבר שמוביל לפעמים למלחמות בבתי המשפט. על ידי רישום של סימן מסחר ניתן למנוע את המלחמות הללו ולשמור על המוניטין והבידול של החברה.
 

 

רישום סימן מסחר

 

פקודת סימני המסחר מקנה למעוניינים את האפשרות לרשום בין היתר צלילים, מאפיינים, מילים, ספרות, סמלים ואותיות כסימני מסחר. אנשים שמבקשים לעשות זאת מתבקשים לבדוק היטב כי הסימן אינו זהה או דומה לסימני מסחר קיימים ואינו יכול לייצר בלבול בינו ובין סימנים אחרים, גם אם הם נרשמו כסימני מסחר וגם אם הם לא נרשמו כסימני מסחר.

 

מכיוון שישנם מוצרים המקבלים הגנה על ידי רישומם כסימני מסחר וישנם שירותים המוגנים על ידי רישומם כסימן מסחר, יש להסביר את ההבדל בין סימן שירות וסימן מסחר - סימן שירות חל על שירותים, שירותים אלו עשויים להיות למשל: ייעוץ עסקי, שירותי כספים ושירותים משפטיים, בעוד שסימן מסחר חל על מוצרים וסחורות. סחורות ומוצרים אלו עשויים להיות למשל: תרופות, בגדים, מזון ומכשירי חשמל. כך או אחרת, אפשר לכנות סימני שירות וסימני מסחר כ"סימנים".

 

רישום סימני המסחר בארץ מתבצע על ידי רשם סימני המסחר, או במילים אחרות - רשות הפטנטים ופקודת סימני המסחר חלה על כל שטח ישראל. אנשים שמעוניינים להגן על סימן מסחר באזור הגדה המערבית ובאזור רצועת עזה מתבקשים לטפל בנושא על ידי פנייה לרשויות בשטחים אלו. כאן יש לציין שניתן להשתמש בסימנים ללא רישום, אך מי שנוהג כך עלול להסתבך בהמשך, על כן, רצוי לבצע את הרישום.
 

 

פרוטוקול מדריד - סימני מסחר


לפני 11 שנים הצטרפה מדינת ישראל להסדר הבין-לאומי "פרוטוקול מדריד", הסדר זה עוסק ברישום סימני מסחר. מהמועד בו ההסדר נכנס לתוקף בארץ, היו רשאים ישראלים להפנות בקשות לרישום של סימני מסחר במדינות שונות ולקבל הגנה באותן מדינות. לפני שההסדר נכנס לתוקף, היה על כל מעוניין ברישום סימן מסחר במדינה זרה לבצע את התהליך באופן נפרד במדינות השונות - פעולות אלו דרשו מהמעוניינים ברישום סימני מסחר לקבל שירות מעורכי פטנטים או עורכי דין מקומיים ולשלם סכומים גבוהים ביותר.


תודות להסדר מדריד ניתן לבצע את התהליך באופן קצר, קל וזול יותר. לצד כניסתה של ישראל להסדר מדריד, הוחלט כי יוכנסו שינויים לחוק הישראלי הנוגע לסימני מסחר. אחד השינויים שהוחלט לבצע הוא שיהיה ניתן להגיש בקשה לרישום סימן מסחר של שירותים שונים או מוצרים שונים יחדיו - זאת בניגוד לצורך להגיש בקשה נפרדת עבור כל שירות או מוצר. בנוסף, סימן המסחר נכנס לתוקף למשך עשור, עם חלוף תקופה זו אפשר לחדש את סימן המסחר לתקופות שונות של עשור ואין על הארכת התוקף מגבלות.


לאחר שישראל הצטרפה לפרוטוקול מדריד, עלה מספר הבקשות אחר רישום סימני מסחר בצורה ניכרת - עד כדי הגעה לעומס משמעותי על מחלקת סימני המסחר. כתוצאה מהעלייה בביקוש, עבדו משרדי עורכי הפטנטים תחת לחץ רב. יש לציין כי לאחר מספר שנים חלה ירידה קלה במספר הבקשות שהוגשו, אך עדיין הוגשו בקשות רבות והבקשות הבין-לאומיות עודן מהוות 50% מכל הבקשות המוגשות.

 

הגשת בקשה לרישום סימן מסחר


לצורך רישום סימן מסחר יש להכין מסמכים שונים. לפני הגשת הבקשה לרשות הפטנטים בישראל יש לציין את השם המלא של מגיש הבקשה לרישום סימן המסחר, הכתובת של מבקש הרישום, ייפוי כוח - זאת במידה שהמבקש מקבל שירות מעורך דין, עותק של הסימן, רשימה של שירותים, סחורות או מוצרים עליהם מגן הסימן - על הרשימה להיות ערוכה לפי סיווג ניצה, אגרת רישום של המשרד במקום, ובמידה שהדבר רלוונטי - פרטי הבקשה המועדפת. יש לציין כי המבקשים יכולים להגיש בקשות באמצעות המחשב למשרד הפטנטים הישראלי.

 

הגשת תביעה במקרה של הפרת סימן מסחר

 

במקרה של הפרת סימן מסחר, רשאי בעל הסימן להגיש תביעה. ישנם מקרים בהם מגיש התביעה יכול לצרף לצו המניעה גם תביעה לפיצויים, זאת בשל הנזקים שנגרמו לו בשל ההפרה של זכויותיו. כאן חשוב לציין כי חוק עוולות מסחריות קובע כי גם אם לא ניתן להוכיח שנגרם לתובע נזק בשל הפרת זכויותיו, עדיין רשאי בית המשפט להחליט כי מגיע לתובע לקבל פיצוי עד סכום של 100,000 שקלים להפרה. בית המשפט רשאי להחליט זאת משום שהוא מבין כי לפגיעה במונטין יש השלכות רבות ולא בכל המקרים אפשר לכמת נזקים בסכומים כספיים. לכן, יכול בית המשפט לנהוג לפי הבנתו ולהעריך את הנזק לפי נסיבות המקרה. במידה שהתובע מעוניין לתבוע סכום גבוה יותר עבור הפרה אחת, עליו להציג הוכחות לכך שהנזקים נגרמו לו ישירות בשל הפרת הסימן.
 

 

קבלת שירות ממשרד המתמחה ברישום סימני מסחר

 

משרד מקצועי המתמחה ברישום סימני מסחר יכול לסייע למבקשי רישום הסימן לאורך כל הדרך. במקרה של רישום סימן מסחר ישנה עדיפות לקבלת שירות ממשרד המתמחה בתחום על פני משרד עורכי דין, שכן יש צורך במידע רב הנוגע לתהליך שיש לעבור.


חברה המתמחה ברישום סימני מסחר תערוך חיפוש מקדים של סימנים דומים, תכין בקשה עבור סימן מסחר בארץ, תגיש את הבקשה ותערוך דיונים בנושא עם רשם סימני המסחר. כמו כן, תערוך החברה רישום בקשות בינלאומיות לסימני מסחר, תבצע מעקב ותשלום של אגרות חידוש, תספק ייעוץ בנושא הפרה של סימני מסחר, לרבות הפרה של סימני מסחר בעולם, ותלווה את הלקוח לאורך כל התהליך - מהשלב שבו נערכת הבדיקה ועד הגשת הבקשה, עריכת הדיונים עם הבוחן וקבלת סימן המסחר.

 

פגישת ייעוץ חינם - רישום סימני מסחר

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.