×


תפריט נגישות

מחירון תואר ראשון ושני

מחפש לדעת כמה עולה תואר ראשון ושני?

כמה עולה תואר ראשון ושני?

כמה עולה

ברוכים הבאים לאתר כמה עולה, ריכזנו עבורכם מחירון תואר ראשון ושני מעודכן לשנת 2019 ולאחריו מדריך צרכנות נבונה בשם : מדריך מקיף ללימודי תואר.

המחירון נכתב ע"י צוות אתר כמה עולה, כל המחירים נאספו על ידנו מאתרי אינטרנט של אוניבריסיטאות ומככלות בישראל, מדובר על טווח מחירים מהזול ביותר ועד למחיר היקר ביותר לאותו שירות.

ייעוץ והצעת מחיר ללא עלות וללא התחייבות!

חוסכים לך זמן וכסף!

באתרנו שירות החוסך את הצורך לחפש לימודי תואר ראשון או שני, שירות בקש הצעת מחיר הינו ללא עלות וללא התחייבות, משאירים את הפרטים כאן באתר ועד 3 יועצי לימודים יחזרו אליכם טלפונית לייעוץ והצעות מחיר, בדרך זו תקבלו תשובות לכל שאלה שיש לכם ועל הדרך תעשו גם השוואת מחירים.

טווחי מחירים לימודי תואר ראשון או שני

מחירון מומלץ

מחירון תואר ראשון או שני עודכן בתאריך 11.07.19

ט.ל.ח

סוג תואר ראשון או שני

 

לימודי תואר באוניברסיטה

לימודי תואר ראשון באוניברסיטה
10,228ש"ח (נקבע עלידי המל"ג)

לימודי תואר שני באוניברסיטה
13,821ש"ח (נקבע עלידי המל"ג)

לימודי תואר שני במכללה
27,000-70,000 ש"ח


לימודי תואר ראשון במכללה

לימודי תואר ראשון למשפטים במכללה
28,000-33,000 ש"ח

לימודי תואר ראשון למנהל עסקים במכללה
28,000-32,000 ש"ח

לימודי תואר ראשון לכלכלה במכללה
25,000-30,000 ש"ח

לימודי תואר ראשון לפסיכולוגיה במכללה
25,000-30,000 ש"ח

לימודי תואר ראשון למדעי ההתנהגות במכללה
15,000-20,000 ש"ח

לימודי תואר ראשון בחינוך במכללה
12,000-17,000 ש"ח

לימודי תואר ראשון במנהל ציבורי במכללה
12,000-17,000 ש"ח

לימודי תואר ראשון במשאבי אנוש במכללה
12,000-17,000 ש"ח

לימודי תואר ראשון בתקשורת במכללה
12,000-17,000 ש"ח

לימודי תואר ראשון בקרימינולוגיה במכללה
12,000-17,000 ש"ח

לימודי תואר ראשון בלוגיסטיקה במכללה
12,000-17,000 ש"ח

לימודי תואר ראשון בריפוי ועיסוק במכללה
32,000-34,000 ש"ח


לימודים בבתי ספר מקצועיים

לימודי תואר ראשון במוסיקה
25,000-27,000 ש"ח

לימודי תואר ראשון בסיעוד
23,000-24,000 ש"ח

 

מדריך מקיף ללימודי תואר


למה כל כך חשוב לעשות תואר ראשון?

תואר ראשון הינו מצרך חיוני ביותר ולא רק כדי להסב נחת להורים. יש לציין כי ניתן לרכוש השכלה בדרכים נוספות ולקבל תעודה אך למרות שניתן להירשם אל לימודי תעודה והדבר מקובל ביותר, התואר הראשון, השני וכו' נחשבים יותר.

התואר הראשון פותח דלתות בתחום התעסוקה- בעיקר כאשר מדובר על תואר במשפטים, רפואה, הנדסה, ראיית חשבון ועוד, חשוב לציין כי כל תואר ראשון ישפר את קורות החיים של המועמד לעבודה וניתן לומר כי הוא מהווה כרטיס כניסה מרכזי לעולם התעסוקה. מעבר לזאת, אנשים שלומדים תחום שמעניין אותם מתפתחים מבחינה נפשית, מכירים סטודנטים רבים- חברים ובני זוג, נהנים מהטבות שונות ביניהן- הנחות בבתי קולנוע, הנחות בבנק, הנחות לאוטובוסים ועוד.

חלק מהאנשים יודעים מה הם רוצים ללמוד כבר מגיל צעיר אך לא מעט אנשים מתלבטים בין המקצועות ומוסדות הלימוד השונים.

ברוב המקרים ההתלבטות קשה יותר כאשר מדובר על לימודי תואר ראשון. במידה והסטודנט מעוניין להמשיך את הלימודים ולהתחיל לימודי תואר שני- הדבר פשוט יותר משום שלרוב מדובר על המשך הלימודים של התואר הראשון.

חלק מהמקצועות דורשים תואר שני ובחלק מהמקרים הסטודנט מעוניין להמשיך ללמוד עוד על התחום שמעניין אותו או לעשות הסבה מקצועית וללמוד תחום חדש.

 

מסלולי לימוד אפשריים

 

במידה והשתחררתם מהצבא והחלטתם להתחיל ללמוד, במידה וטיילתם, נרגעתם ואתם מרגישים שהגיע הזמן להתחיל לרכוש השכלה או בכל מקרה אחר ואתם מחזיקים בתעודת בגרות מלאה עשיתם פסיכומטרי- חלק מתנאי הקבלה למוסדות השונים, תוכלו להתחיל לסלול את דרככם.

במידה ואתם מתלבטים בין סוגי התארים או חושבים להירשם ללימודי תעודה תוכלו לקבל ייעוץ מקצועי אך לפני כן חשוב שתדעו בדיוק מהן האפשרויות שלכם - בגדול קיימות 3 אפשרויות:

תוכלו להירשם למסלולי תעודה (אותם הזכרנו קודם) - מדובר על לימודים ממוקדים שנמשכים תקופה קצרה ומעניקים לבוגר תעודה שמוכרת בארגונים רלוונטיים או תעודה מטעם מוסד הלימודים, תוכלו להירשם ללימודי תואר ראשון שנמשכים כ- 3-4 שנים וכוללים מגוון תחומים– ביניהם: לימודי פסיכולוגיה, לימודי אדריכלות, לימודי מדעי הרוח, לימודי ממשל (לימודי ממשל ופוליטיקה, פסיכולוגיה חברתית, שיטות מחקר סטטיסטיות ועוד כלולים בכמה תחומי לימוד בהם ניתן לבצע תואר ראשון בשנתיים) וכו'.

מקצועות לימוד נוספים בהם ניתן לרכוש תואר הינם: מנהל עסקים, לימודי רפואה, לימודי משפטים, תואר ראשון להנדסאים ועוד.

לימודים אלו אינם מצומצמים כמו לימודי התעודה.

האפשרות השלישית כוללת - מכינות להנדסאים, מכינות אקדמיות, הכנה למבחני אמי"ר קורסים שמכינים לפסיכומטרי ובגרויות ועוד- המכינות כשמן- מכינות את הסטודנטים למבחנים שיאפשרו להם לעמוד בתנאי הכניסה לאוניברסיטאות או למכללות.

 

אני מתלבט.. מה כדאי ללמוד?

 

איפה כדאי ללמוד? מישהו יכול לייעץ לי? יש לכם המלצות?

כמה מילים על הפסיכומטרי- המבחן המלחיץ והמאיים הינו כרטיס כניסה למגוון מקצועות ולמרות שהמבחן לא משקף את היכולת של הסטודנטים הוא משמש כמערכת סינון ומונע מסטודנטים מוכשרים לרכוש את המקצוע הנחשק. חשוב לציין כי אנשים נחושים וממוקדים במטרה יכולים ללמוד, לגשת למבחנים שוב ולשפר את התוצאות.

אם עברתם את הפסיכומטרי תוכלו לעבור אל השלב הבא ולבחון את האפשרויות שעומדות בפניכם- תוכלו לבחון תנאי קבלה של אוניברסיטאות ומכללות שונות ולהבין אלו מקצועות מתאימים לכם מבחינת הנתונים שלכם. תוכלו לקבל ייעוץ בדרכים שונות- במידה וסיימתם את הצבא תוכלו לפנות אל קרן הכוונה לחיילים משוחררים ולקבל ייעוץ בתחום לימודים אקדמיים. כמו כן, תוכלו להגיע לימי עיון של מכללות ואוניברסיטאות.

במסגרת ימי העיון הללו תוכלו לשאול שאלות בנוגע לתנאי הקבלה, מלגות לתואר ראשון או מלגות לימודים אחרות, תוכלו לשאול שאלות בנוגע לחוגים השונים, תוכלו לשוחח עם סטודנטים שסיימו לימודים בתחום שמעניין אתכם- כמו למשל: תואר באבטחת מידע, תואר בהנדסת בניין, תואר ראשון בביטוח, תואר ראשון בתיירות או כל תחום אחר ולשאול אותם מהן אפשרויות התעסוקה בתחום, האם נהנו מהלימודים, כמה זמן הם נמשכו ועוד.

מעבר לזאת, ניתן לפנות אל מכונים מקצועיים שמספקים ייעוץ. כל הגורמים החיצוניים הללו יוכלו לסייע מאוד אך בראש ובראשונה צריך כל אחד לשאול את עצמו מהם תחומי העניין שלו, באילו תחומים בהם הוא חזק, מהי סביבת העבודה המועדפת עליו- במידה והדבר ידוע לו ועוד.

 

מה ההבדל בין אוניברסיטה למכללה ולטכניון?


אחת השאלה המהותיות היא איפה ללמוד - האם לבחור במכללה או באוניברסיטה.

להלן הפרטים שיש לבחון לפני קבלת ההחלטה:

1. יש להחליט מה רוצים ללמוד - מכללות, אוניברסיטאות או שלוחה של האוניברסיטה (מכללות בחסות האוניברסיטה) מציעות לסטודנטים בחירה נרחבת. במידה ואתם עובדים רצוי לשקול להירשם למכללה משום שרוב המכללות מציעות לימודי תואר ראשון לאנשים שעובדים ומעבירות את השיעורים בערבים. כמובן שלא כל מכללה או אוניברסיטה מציעה את כל התחומים ולרוב התוכניות לא זהות.

2. אופציות, מיקום ונגישות - חלק מהסטודנטים מעוניינים ללמוד במוסד לימודים קרוב ומכיוון שלרבים אין רכב הם מחפשים מוסד נגיש. ישנם מגוון מוסדות לימוד מובילים אשר כוללים אוניברסיטאות ומכללות.

האוניברסיטאות הגדולות- ביניהן: אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת חיפה, הטכניון, אוניברסיטת בן גוריון או האוניברסיטה הפתוחה, האוניברסיטה העברית וכו' נמצאות בערים הגדולות וכדי ללמוד בהן צריכים הסטודנטים שאינם מתגוררים באזור לעבור לעיר אחרת, לשכור דירה או להירשם למעונות, למצוא עבודה במקום וכמובן- למצוא מקורות מימון.

לעומת המספר המצומצם של האוניברסיטאות ניתן למצוא מכללות רבות בכל רחבי הארץ כך שלרוב הרבה יותר קל להגיע אליהן, בין המכללות השונות ניתן למצוא את: מכללת ספיר, המכללה למנהל, מכללת עמק יזרעאל, מכללת אשקלון או מכללת אחווה, רופין, מכללת פרס, מכללת סמי שמעון וכו'.

מוסדות לימוד מרכזיים נוספים הינם בצלאל, שנקר, אוניברסיטת אריאל, מכללת קיי, מכללת תל חי ועוד.

3. תנאי הקבלה - לא ניתן להתחמק מתנאי הקבלה ולפעמים לא ניתן ללמוד את התחום המבוקש משום שהסטודנט לא עומד בתנאים. תנאי הקבלה לאוניברסיטאות ולמכללות שונים זה מזה. בניגוד לאוניברסיטאות יציעו חלק המכללות לימודי תואר ראשון ללא פסיכומטרי.

4. יוקרה - מה נחשב יותר? תואר אקדמי מטעם האוניברסיטה הינו יוקרתי יותר מתואר ממכללה אך מי שישתלב בעבודה במהלך הלימודים- בתקופה בה חברות ההי טק, התקשורת, מוסדות החינוך ועוד מעוניינים להעסיק סטודנטים יצבור ניסיון וייהנה מיתרון על מועמדים אחרים שלא רכשו ניסיון.

5. מימון -  סטודנטים שלומדים באוניברסיטה משלמים "שכר אוניברסיטאי"- כלומר תשלום קבוע שקבעה המועצה להשכלה גבוהה. בניגוד לכך- המכללות קובעות מהו שכר הלימוד ולכן הוא גבוה הרבה יותר. חלק מהסטודנטים יכולים לקבל מלגות כדי להקל על התשלומים.

6. אופי המוסד - במכללה קטנה יחסית הסטודנטים יכירו זה את זה ויקבלו יחס אישי יותר מאשר באוניברסיטה שמכילה סטודנטים רבים. חלק מהסטודנטים אוהבים ללמוד במקום שמכיל סטודנטים רבים וחלק מעדיפים ללמוד באווירה אינטימית יותר.

מעבר לזאת, יש לבדוק אילו שירותים מספק המוסד- האם הוא מכיל ספרייה, חדר מחשבים, שירותי אינטרנט קפיטריות, הכוונה תעסוקתית, חניה, מעונות, סיוע כלכלי, סיוע במהלך מילואים ועוד.

 

ללמוד בארץ או בחו"ל? יתרונות וחסרונות


לא מעט אנשים מתלבטים בין האפשרות ללמוד בארץ או בחו"ל. אם גם אתם מתלבטים בין האפשרויות תוכלו להגיע להחלטה על ידי בחינת כמה פרמטרים. הפרמטר הראשון הוא המחיר- באופן כללי הלימודים בחו"ל עולים יותר ובעיקר אם הבחירה היא במוסד יוקרתי בארה"ב. לעומת זאת, בחלק מהמדינות באירופה ניתן להירשם ללימודים במחיר נמוך. מעבר למחיר הלימודים יש לבדוק כמה עולה המחיה במקום- הדיור, המזון, התחבורה וכו'.

פרמטר שני בו מומלץ להתחשב הוא רמת הלימודים- במידה ואתם מעוניינים ללמוד משפטים באוניברסיטת תל אביב או רפואה, תוכלו ללמוד את המקצועות בארץ וליהנות מרמה גבוהה אך אם אתם מעוניינים ללמוד למשל מנהל עסקים עדיף ללמוד את התחום בארה"ב משום שתואר מאוניברסיטה יוקרתית בארה"ב יהיה יוקרתי יותר מתואר ממוסד אקדמי בארץ, כך שיש לבחון כל מקצוע בנפרד.

יש לציין כי בחלק מהמקרים פשוט יותר להתקבל ללימודים במדינות שנמצאות מעבר לים- אם אתם מעוניינים ללמוד רפואה תוכלו לעשות זאת במזרח אירופה.

פרמטר שלישי בו יש להתחשב הוא הקרבה למשפחה והחברים- חלק מהסטודנטים מעוניינים לקבל תמיכה מהסובבים ויתקשו ללמוד בחו"ל- ללמוד בשפה אחרת, לרכוש חברים חדשים וכו' אך אלו שיחליטו לעשות זאת ויתמודדו עם הקשיים ילמדו רבות, יחשלו את עצמם ויהיו חזקים ועצמאיים יותר. כמו כן, הם יתנסו בחוויה חדשה ויגורו במדינה אחרת- ילמדו על התרבות, המנהגים, המנטליות, ילמדו שפה או שפות נוספות, יגורו במקום שקט יותר בו מזג האוויר שונה (לרוב קריר יותר) ועוד.

 

מתלבטים? אל תלחצו, חישבו טוב,

 

בחנו את האפשרויות ובחרו את התחום שלכם ברוגע


אם אתם מתלבטים ולא מצליחים להגיע להחלטה- חושבים על לימודי סיעוד, לימודי הוראה, תואר ראשון הנדסת מכונות, תואר במשפטים, תואר במדעי המחשב, תואר ראשון למנהלים, תואר ראשון בעיצוב פנים, תואר ראשון בתעשייה וניהול, מחפשים מוסדות לימוד שמציעים לימודי תואר ראשון ללא בגרות, תואר ראשון למבוגרים או מעוניינים לבצע תואר שני- תואר שני במנהל עסקים, תואר שני במשפטים, תואר שני בייעוץ חינוכי, תואר שני בעבודה סוציאלית, תואר שני במדעי המדינה, תואר שני בחינוך וכו', מומלץ עבורכם לשאול את עצמכם את השאלות החשובות ולפנות אל יועץ לימודים מקצועי.

במסגרת ייעוץ לימודים יבחן היועץ את היכולות שלכם, את האישיות שלכם ויסייע לכם לבחור בתחום שמתאים לכם. נוסף על כך, יש לבדוק כמה עולה לעשות תואר ראשון או כמה עולה לעשות תואר שני במוסד בו אתם מתעניינים. תוכלו לקבל מידע על המחירים על ידי הקלדת המשפט : "תואר ראשון השוואת מחירים" או "תואר שני השוואת מחירים" בשורת החיפוש. בחירת תחום הלימודים הינה בחירה חשובה, אך עדיין, לא כדאי להילחץ.

לא מעט אנשים החלו ללמוד תואר ובחרו בסוף בתחום אחר או סיימו תואר ולא עסקו בתחום. אין זה אומר שלא צריך להתמיד בלימודים- ההיפך הוא הנכון, ההתמדה חשובה ביותר אך יש לפעול בשיקול דעת- אם תגלו שהתחום לא מעניין כפי שחשבתם תוכלו לבחור בתחום אחר.

שיהיה לכם בהצלחה.

 

הבהרה

 

מחירי לימודים לתואר ראשון ושני משתנים באופן תדיר ולכן המחירון המומלץ הוא בעיקר אינדקצייה למחירי השוק בישראל, כאן באתר כמה עולה ניתן לקבל הצעות מחיר אמיתיות ומחייבות ממוסדות לימוד מומלצות ע"י גולשי האתר, לצורך כך יש למלא את טופס הבקשה להצעת מחיר ויועצי לימודים יחזרו אליכם טלפונית לייעוץ והצעת מחיר לא מחייבת.